سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بزرگداشت مادران و همسران 6090 شهید استان قم

بزرگداشت مادران و همسران 6090 شهید استان قم

در آستانه وفات جانسوز حضرت ام‌البنین‌(س) آیین بزرگداشت مادران و همسران شهیدان و بانوان شهید، جانباز و آزاده قم عصر سه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در شبستان کربلای مسجد جمکران برگزار شد.

در این آیین که جمعی از خانواده معظم شهیدان، مسئولان و برخی از نیروها و پرسنل نظامی و انتظامی استان حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور طی سخنانی اظهار داشت: شهیدان از عشقی که به خانواده‌های خود داشتند، برای دفاع از حریم ناموس جامعه، ملت، شیعیان و مسلمانان و ایرانیان جان خود را به کف گرفتند و در مقابل دشمن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهیدان رسالت خود را به خوبی به دوش کشیدند افزود: جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی همین الان هم سخت‌ترین مشکل‌ها را تحمل می‌کنند و همسرانشان نیز همراهشان هستند.

شکری ادامه داد: جانبازان پس از گذشت بیش از ۳۰ سال  از جنگ تحمیلی همچنان هزینه جنگ را پرداخت می‌کنند و همسران، مادران و خواهران مهربان آنها در کنارشان قرار دارند و آنها را پرستاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: آسوده خاطرانی که به کنار نشستند و دستی در آتش ندارند و گاهی حرف‌هایی می‌زنند که سزاوار خودشان است و همه نگاهشان نیز به این جهان یک نگاه دنیوی است باید بدانند که مادران شهیدان از عمق جان به فرزند خود عشق می‌ورزیدند.

وی افزود: مادران شهدا فرزندان خود را با همه عالم عوض نمی‌کردند ولی چون مسئله اسلام، انقلاب، امام و میهن اسلامی بود همه سختی‌های فراق را تحمل کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید خطاب به خانواده شهیدان گفت: اگر در این راه صابرانه و جوانمردانه ایستاده‌اید، بدانید که خدا و ملائکه بر شما درود می‌فرستند و خیر دنیا و آخرت بر شما خواهد بود.

وی افزود: قدرتی که جانبازان برای این ملت ارزانی داشتند شما مادران و همسران در ثواب و پاداش آن شریک هستید.

سیزدهم جمادی‌الثانی روز وفات ام‌البنین‌(س) روز بزرگداشت مادران و همسران شهیدان نامگذاری شده است.

استان  قم ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید قم

آیات عظام، سبحانی، نوری همدانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی

دیدار بدون تشریفات رئیسی با زائران حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.