سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / صالحی: تامین نظر رهبرانقلاب سخت بود!

صالحی: تامین نظر رهبرانقلاب سخت بود!

مشخص نیست اگر صالحی به این حرف‌ها اعتقاد دارد و دنیا را دنیای «زور» می‌داند چرا با اعتماد به دشمن دستور بتن‌ریزی در قلب راکتور اراک را داده و نابودی ده‌ها تن اورانیوم غنی شده و متوقف شدن فعالیت هسته‌ای کشور را رقم زده است.

اخیرا رئیس سازمان انرژی اتمی که از دست‌اندرکاران برجام و حتی عامل اصلی و اصرارکننده مذاکرات مخفیانه عمان در زمان دولت احمدی‌نژاد بوده با مجله اینترنتی نگار مصاحبه‌ای داشته است. این مصاحبه با تیتر «بی اعتمادی ما به آمریکا بر اساس واقعیت‌هاست» به ظاهر این پیام را می‌رساند که وی به دشمن بی اعتماد بوده است! صالحی اما در مصاحبه‌ی خود به این مساله معترف است که رهبرانقلاب به آمریکایی‌ها اعتمادی نداشته و به همین دلیل همواره توصیه‌هایی برای چگونگی جلوگیری از بدعهدی دشمن داشته‌اند. با این وجود صالحی با این جمله که «تامین نظرات رهبری سخت بود» به نافرمانی از دستورات رهبرانقلاب اقرار می‌کند.

وی می‌گوید: «از این موقعی که من وزارت خارجه بودم، در ارتباط با مذاکره با آمریکا خدمت رهبر انقلاب رسیدم و ایشان فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست. این را تذکر داده بودند و در جریان مذاکره هم ایشان تأکید داشتند که حواستان جمع باشد. برخی توصیه‌ها را می‌کردند که ما چگونه باید عمل بکنیم که پیشاپیش جلوی بدعهدی آن‌ها را بگیریم؛ یعنی پیش‌بینی‌هایی بکنیم که آن‌ها نتوانند بدعهدی بکنند. خیلی تأکید داشتند، ولی خب تأمین این نظر سخت بود. بعد از اینکه این اتفاق افتاد، آمریکایی‌ها دوباره بدعهدی کردند. حالا اگر بخواهند برگردند، جمهوری اسلامی باید اطمینان لازم را پیدا بکند.»

صالحی همچنین در اظهاراتی که هیچ تناسبی با دولت روحانی و عملکرد خودش ندارد می‌گوید «اصلاً ما چرا تحریم شدیم؛ چون دنیا، دنیای منطق نیست. دنیای منطق زور است نه زور منطق»! مشخص نیست اگر صالحی به این حرف‌ها اعتقاد دارد و دنیا را دنیای «زور» می‌داند چرا با اعتماد به دشمن دستور بتن‌ریزی در قلب راکتور اراک را داده و نابودی ده‌ها تن اورانیوم غنی شده و متوقف شدن فعالیت هسته‌ای کشور را رقم زده است. این عقب‌نشینی تاریخی در حالی بوده که دولت روحانی حتی پس از خروج آمریکا از برجام نیز تلاشی برای راه‌اندازی قدرت هسته‌ای کشورمان انجام نداده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درباره حجاب کارهای بی‌قاعده نکنید

رهبرانقلاب: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

درمحضر قرآن _ تلاوت سوره اعلی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

یک دیدگاه

  1. یادمان نرفته که جناب دکتر صالحی زبان دان در مجلس شورای اسلامی 3 بار قسم جلاله خورد که برجام چقدر برای ایران مفید است…
    بعد از چند سال از خیانت بزرگی که به میهن مان شد ، امثال ایشان مستحق اعدام هستند.
    نه تنها گناه قسم جلاله دروغ خوردن بر گردن دارند
    بلکه صدمه به مملکت زدند!
    ایران و ایرانی را به دنیا احمق جلوه دادند که در تاریخ ایرانیان مشابه اش دیده نمی شود.
    اینها حتی به زبان انگلیسی هم تسلط نداشتند و یا باید قبول کنیم تحصیل کنندگآن در انگلیس و امریکا زبان خوب میدانستید ولی نوکر کدخدا باید نفعش به کد خدا برسد لذا قرآنی را امضا کردند تا دشمن ایران پیروز میدان شود….
    کاش مانند کره جنوبی رییس جمهور ایران و… هم محاکمه می شد تا طعم عدالت را هم ما می چشیدیم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.