سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / استنادات دوستی حاج قاسم با خاتمی!

استنادات دوستی حاج قاسم با خاتمی!

[ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ]اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ ايد پشيمان شويد.{آیه ششم سوره حجرات}

طی چندسال اخیر برخی از مسئولین طبق عادتی نهادینه شده شروع به تغییر و تحریف برخی حوادث تاریخی،سیاسی و دینی داشته اند، طی چند روز گذشته نیز در اقدامی غیراخلاقی در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر به تحریف مواضع ایشان پرداختند!

 جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه اختصاصی با( جماران )به بررسی برخی رویکردها و نظرات حاج قاسم پرداخته است، که با کنارهم گذاشتن مصاحبه‌ها و برخی نوشته جات، نامه‌ها و وصیتنامه سپهبد شهید حاج قاسم به خلاف این صحبت ها میرسیم!

 جهانگیری در بخشی از مصاحبه خود با جماران درمورد ارتباط خاتمی با حاج قاسم چنین میگوید که حاج قاسم رابطه دوستانه و نزدیکی با خاتمی داشته است!

این صحبت‌ها درصورتی زده شده است که بعد از فتنه ۷۸ طی نامه ای گلایه آمیز  از طرف برخی از سرداران ارشد سپاه به خاتمی رئیس جمهور وقت چنین آمده است:

۱- جناب آقای رئیس‌جمهور، حمله به کوی دانشگاه همان‌طوری که رهبر بزرگوار و مظلوم این انقلاب فرمودند امری ناپسند، زشت و بد بود و علی‌رغم این‌که سخت‌ترین و تند‌ترین برخورد‌ها با آن انجام پذیرفت اما همهٔ مردم به دلیل ناپسندی عمل انجام شده این برخورد‌ها را پذیرفته و بر آن صحه گذاردند، اما سؤال مهم و پرابهام این است که آیا فاجعه فقط همین بود؟

۲- صرفاً همین موضوع قابل پیگیری و توجه و اعتراض و تحصن است که چند وزیر به خاطر آن استعفا دهند، شورای امنیت تشکیل جلسه بدهد و گروه تحقیق تشکیل گردد، اما آیا حرمت‌ شکنی و توهین به مبانی این نظام، تاسف و پیگیری ندارد؟

آیا حریم ولایت فقیه کمتر از کوی دانشگاه است؟

آیا حریم امام، آن انسان کم‌نظیر، کمتر از جسارت به یک دانشجو است؟

آیا چند روز امنیت کشور را دچار اخلال کردن و به هر مؤمن و متدین حمله کردن و آتش زدن فاجعه نیست؟

آیا زیر سئوال بردن جمهوری اسلامی، این یادگار ده‌ها هزار شهید و شعار علیه آن دادن فاجعه نیست؟

۳- جناب آقای خاتمی، چند شب پیش وقتی گفته شد عده‌ای با شعار علیه رهبر معظم انقلاب به سمت مجموعهٔ شهید مطهری در حرکت‌اند، بچه‌های کوچک ما در چشم ما نگریستند، انگار از ما سؤال می‌کردند غیرت شما کجا رفته است؟

۴- جناب آقای رئیس‌جمهور، امروز وقتی چهرهٔ رهبر معظم انقلاب را دیدیم مرگ خودمان را از خداوند طلب کردیم چون که کتف‌هایمان بسته است و خار در چشم و استخوان در گلو باید ناظر پژمرده شدن نهالی باشیم که حاصل ۱۴ قرن سیلی و زجر شیعه و اسلام است.

۵- جناب آقای خاتمی، تا کی با اشک بنگریم و خون دل بخوریم و با هرج و مرج و توهین، تمرین دموکراسی کنیم و به قیمت از دست رفتن نظام صبر انقلابی داشته باشیم؟

۶- سیدبزرگوار، به سخنرانی به ظاهر دوستان و خودی‌ها در جمع دانشجویان بنگرید، آیا همهٔ آن گفته‌ها تشویق و ترغیب به هرج و مرج و قانون‌شکنی نیست؟

برخی از امضاکنندگان نامه بالا شهیدان قاسم سلیمانی،احمد کاظمی،نورعلی شوشتری و حسین همدانی 

باتوجه به نوع نگارش و گلایه های عمیق و اساسی نسبت به اقدامات منفعلانه و سکوت بی جای خاتمی برداشتی جز گلایه شدید نسبت به بی توجهی وی نسبت به فتنه و از جمله عدم دفاع از حریم ولایت و کشور دیده نمیشود!

چطور میشود شخصی از امضا کنندگان چنین نامه گلایه آمیز با چنین دغدغه های اساسی باشد و بعد دوست و رفیقِ مخاطب نامه هم باشد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تصویر/ هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند

اسلام پرچمدار کتابخوانی است

دیدار بدون تشریفات رئیسی با زائران حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم
    دراوایل دوران خاتمی درسالهای ۷۶ الی ۷۷ روزنامه هایوابسته به دولت بشدت حمله بولایت فقیه را دردستور کارشان قرار داده بودند و سه شیفت شبانه روز درهر فرصتی شفاه ومکتوب اتش تهیه خودشون را روی ولایت فقیه میریختن ودولت هم بنام ازادی بیان حمایت میکرد تا اینکه بمناسبت برگذاری نمایشگاه قران به حسب شغل کاریم به سالن حجاب دعوت شدیم .قرار بود از خادمان قران تجلیل بعمل بیاد بیاددارم که ایشان از آیت الله جوادی املی بعنوان خادم قران تجلیل کردند و ازایشان رهنمود خواستند .حضرت استاد هم به تبع شخصیت والایی که داشتند بیاناتی به فراخور ایام وجلسه مطرح کردند واز جمله این نکته را خاطرنشان کردند که درگفتمان به ادب قرانی عنایت داشته باشیم جلسه تمام شد .وزیر ارشاد دولت اصلاحات اقای عطالله مهاجرانی میزبان مراسم بودند و مراسم برگذار شد درخاتمه دریک فرصت مناسبی خدمت ایشان سلام عرض کردم وگفتم اقای مهاجرانی ما غیبت شما را زیاد کردیم میخوام مستقیما گله خودم را خدمت خودتون عرض کنم، ایشان گفتند بفرمایید .بنده عرض کردم که شما که میدونید اصل ولایت فقیه جزء اساسی ترین اصول قانون اساسی کشورماست چرا اجازه میدهید روزنامه هاتون اینگونه به این اصل حمله کنند .ایشان درپاسخ من گفتند که ما اگر دنیامون بخواهیم باید از ولایت فقیه تبعیت کنیم واگر اخرتمون بخواهیم باید از ولایت فقیه حمایت کنیم ما هر ماهه خدمت ایشان یعنی رهبری میرسیم وازایشان برای انجام کارهامون رهنمود میگیریم . بنده هم با ایشان دست دادم واز این منظرشون تشکر کردم وگمان کردم که انشالله بنا دارند که رویه کاریشون را تغییر دهند اما درادامه دیدیم که نه تنها تغییر نکردند بلکه اتش این فته را انقدر زیاد تر کردند که کار منجرشد به بروز فتنه سال ۷۸ و شد انچه که نباید …جالتراینکه ایشان درسخنان نطق دفاعیه رای اعتمادشون از مجلس وقت عنوان کردند که اگر من وزیر ارشاداسلامی شوم کاری میکنم که وزارت ارشاد مایه سربلندی وافتخار جمهوری اسلامی شود …واتفاقا هم شد اما نه برای جمهوری اسلامی که برای دولت امریکا به شهادت انکه وزیر خارجه دولت وقت امریکا خانم مادلین آلبرایت رسما ازعملکرد ایشان در دولت اقای خاتمی تشکر کرد . اینها جز نفاق کاری نکردند ونخواهند کرد . کاش بیشترازاینها بهوش باشیم . یاعلی مدد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.