سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وزیر دفاع هند: برای هر گونه اقدام علیه چین آماده ایم

وزیر دفاع هند: برای هر گونه اقدام علیه چین آماده ایم

تنش‌های مرزی میان هند و چین همچنان بار دیگر بالا گرفت، تا جایی که وزیر دفاع هند به پکن هشدار داد که دهلی‌نو بر هر اقدامی علیه چین آماده است.

بحران مرزی هند و چین در منطقه «لداخ» به جایی رسیده است که این دو کشور در سرمای شدید این منطقه‌،حدود ۵۰ هزار نظامی را در مناطق مرزی به حال آماده‌باش در آوردند. «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تنش‌های مرزی جاری بین این کشور و چین اعلام کرد، نیروهای مسلح هند برای مقابله با هر تجاوز و حمله‌ای از آمادگی کامل برخوردار هستند. این اظهارات به دنبال آغاز گفت‌و‌گوهای رسمی بین دهلی‌نو و پکن گفته شده است.

سینگ گفت: «مایل هستم یک بار دیگر این را بگویم که ما خواهان درگیری نیستیم، بلکه خواهان صلح هستیم اما هیچ نوع حمله به عزت نفس کشور را تحمل نخواهیم کرد.» وزیر دفاع هند که در جریان سخنرانی روز شنبه در جمع پرسنل نیروی هوایی این کشور در ایالت جنوبی «تلانگانا» صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «ما کاملاً برای مواجه شدن با هر وضعیتی آمادگی داریم.» او افزود، این کشور طی سالیان گذشته تغییرات زیادی کرده و اکنون تمایل و آمادگی دارد به هرگونه تجاوز یا اقدام یکجانبه در مرزهایش پاسخ دهد. به گزارش فارس، این مقام ارشد نظامی هند در سخنرانی روز شنبه خود همچنین اعلام کرد، نیروهای هندی مستقر در منطقه لداخ مجهز به تسلیحات، تجهیزات و مهمات لازم هستند. تا زمان تنظیم این خبر مقامات چینی هیچ موضعی در قبال سخنان سینگ نگرفته‌اند. گفتنی است، ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد ماه) بود که بعد از درگیری بین نیروهای چینی و هندی در دره «گالوان» منطقه مرزی لداخ، روابط دهلی‌نو و پکن به شدت متشنج شد. طبق اعلام مقامات هند، ۲۰ نظامی این کشور طی این درگیری کشته شده‌اند، اما تا به امروز مشخص نیست چه تعداد نظامی چینی در این نزاع مرزی کشته یا زخمی شده‌اند، چرا که پکن آماری از تلفات احتمالی ارائه نداد.

منازعه پکن و واشنگتن

خبر دیگر از چین اینکه، «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور، گفت، اینکه سیاست آمریکا در قبال چین در سریع‌ترین زمان ممکن به عینیت و عقلانیت بازگردد، بسیار ضروری است. رئیس‌دستگاه دیپلماسی چین هشدار داد: «شاهد خیزش مجدد مک‌کارتیسم و به خطر افتادن تبادلات عادی بین‌المللی هستیم.»

گفتنی است، «جو مک‌کارتی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، پس از اتمام جنگ جهانی دوم، درخصوص نفوذ کمونیست‌ها در نهادهای مختلف این کشور هشدار داده و پس از آن، به بهانه مبارزه با کمونیسم، پاک‌سازی‌های گسترده‌ای در آمریکا صورت گرفته بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کولاک ووشوکاران ایران در چین با کسب ۱۰ مدال رنگارنگ

ملی پوشان ووشو ایران

آغاز طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند یک میلیارد نفر پای صندوق‌های رأی می‌روند

۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به لوک سابا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.