سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترکیه آب را بر روی مردم حسکه بست!

ترکیه آب را بر روی مردم حسکه بست!

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل، قطع آب آشامیدنی ساکنان استان «حسکه» به دست نیروهای اشغالگر ترکیه و تروریست‌های مورد حمایت آنها را جنایت جنگی خواند.

«حسام الدین آلا» در ژنو اعلام کرد، قطع آب آشامیدنی حسکه و مناطق اطراف آن از سوی نظامیان اشغالگر ترکیه و شبه نظامیان وابسته به این کشور، جنایت جنگی و مغایر با مفاد قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

خبرگزاری آلا گفت: نیروهای اشغالگر ترکیه بار دیگر ایستگاه پمپاژ آب «علوک»، که منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق مسکونی مجاور آن است، را از ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) قطع کرده‌اند و ساکنان این شهر همچنان از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برند. وی تاکید کرد که این اقدام، در چارچوب افدامات هدفمند ترکیه برای اخراج شهروندان سوری از مناطق تحت اشغال خود است، و آنکارا قصد دارد ترکیه جمعیتی منطقه را با توجه به اهداف خود، تغییر دهد.

آلا تصریح کرد: دسترسی به آب آشامیدنی حق اساسی هر شخص است و همه کشورها باید آن را بپذیرند، به ویژه اینکه اکنون نیز با چالش‌های مرتبط با شیوع کووید-۱۹ مواجه هستیم. نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت، نیروهای اشغالگر ترکیه محدودیت‌های شدیدی را علیه مردم منطقه حسکه اعمال کرده و آنها را از معیشت خود محروم می‌کنند.

آلا از گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق استفاده از آب آشامیدنی سالم و سرویس‌های بهداشتی، خواست خصومت‌های مکرر نیروهای اشغالگر ترکیه علیه مردم سوریه را مورد واکاوی قرار دهد. نیروهای اشغالگر ترکیه، که در حومه شهر راس العین سوریه مستقر هستند، بارها جریان آب ایستگاه پمپاژ آب «علوک» را قطع کرده‌اند. این اقدام، جان حدود یک میلیون شهروند ساکن در شهر حسکه و اطراف آن و حومه غربی این استان را به خطر می‌اندازد.

تظاهرات علیه ترکیه

هزاران نفر از اهالی استان حسکه دیروز با برپایی تجمع در مرکز شهر حسکه، به تداوم جرایم ترکیه در خاک سوریه و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال آن، اعتراض کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع، مخالفت قاطع خود را با اشغالگری نظامیان ترکیه اعلام کردند و گفتند که ترکیه با مسدود کردن شبکه آب رسانی به شهر حسکه، به دنبال اجرای نقشه‌های پلید خود در منطقه است.

ساکنان حسکه در این تجمع، تاکید کردند که جرایم رژیم ترکیه در سوریه، محدود به قطع مکرر آب به روی شهروندان نیست، بلکه این رژیم اشغالگر به هر طریقی به دنبال آزار رساندن به مردم سوریه است. هدف آنکارا این است که مردم مجبور شوند خانه‌های خود را ترک کنند.

از شهر «دیرالزور» در جنوب شرقی سوریه نیز خبر رسید، مردم علیه اشغالگران آمریکایی تظاهرات کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ھمبستگی دانشجویان پاکستانی با مردم فلسطین

دانشجویان و جوانان پاکستانی

مردم بدانند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد

زاکانی شهردار تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.