سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / «نه» بزرگ افغانستان به درخواست آمریکا و طالبان برای آزادی 7000 تروریست

«نه» بزرگ افغانستان به درخواست آمریکا و طالبان برای آزادی 7000 تروریست

رئیس‌جمهور افغانستان درخواست طالبان و آمریکا برای آزادی بیش از 7000 تروریست را رد و اعلام کرد، در صورتی که جنگ و خشونت پایان نیابد، هیچ عضو وابسته به طالبان از زندان آزاد نخواهد شد.

دولت کابل که تا کنون حدود 5000 تروریست وابسته به طالبان را از زندان آزاد کرده است، با درخواست جدید طالبان و آمریکا برای آزادی 7000 نفر دیگر از عناصر طالبان مواجه شده است. این درخواست جدید، با مخالفت قاطع «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، مواجه شد.

در خواست آزادی عناصر طالبان، از زبان «راس ویلسن» سرپرست سفارت آمریکا در کابل، نیز گفته شد؛ او چند روز پیش با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد که آزادی زندانیان طالبان، بخشی از توافق صلح میان آمریکا و طالبان است و نمی‌شود که بخشی از توافق را قبول و بخش دیگر آن را رد کرد. این اظهارات در حالی انجام می‌گیرد که طی ماه‌های گذشته، دولت افغانستان حدود 5000 زندانی طالبان را آزاد کرده بود. برخی از افراد آزاد شده، از نگاه مقامات افغانستان، خطرناک دانسته می‌شدند. با این حال، کابل برای نشان دادن حسن نیت خود، آنها را آزاد کرده بود، تا زمینه‌ساز صلح باشد. اما، مذاکرات مذکور نه تنها صلح به همراه نیاورد، بلکه جنگ در این کشور همچنان ادامه دارد. آمریکا و طالبان 12 دی سال گذشته در قطر توافق صلح امضاء کرده‌اند.

«ملاعبدالغنی برادر» رئیس‌دفتر سیاسی طالبان در دوحه، اخیرا به رسانه‌های غربی گفته بود که عدم آزادی 7000 زندانی طالبان، مشکلی بزرگ فراه راه صلح در افغانستان است. به گفته کارشناسان، این اظهارات نوعی بد عهدی و بهانه جویی در برابر رفتار توام با حسن نیت دولت کابل بوده و طالبان مخالف مشارکت خود در قدرت سیاسی افغانستان است، زیرا همه قدرت را می‌خواهد. رئیس‌جمهوری افغانستان در سفری که استان قندهار داشت‌،گفت که دور بعدی گفت‌وگوی‌های صلح را در استان قندهار ادامه بدهد. در این میان، «عبدالله عبدالله» رئیس‌هیئت صلح دولت کابل، گفت که گفت‌و‌گوی دولت با طالبان، در موعد مقرر انجام خواهد گرفت. کمتر از سه هفته دیگر، این گفت‌و‌گوها انجام می‌شود.

دیدار سر زده «مارک میلی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا، با رهبران طالبان در قطر و کشته شدن 63 عضو طالبان در دو استان قندهار و غزنی، دیگر خبرهای مربوط به افغانستان بود که دیروز گزارش شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.