سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / کتاب توهّم سلطه

کتاب توهّم سلطه

گزیده بیانات حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) پیرامون صهیونیسم

درباره کتاب

کتاب حاضر شامل گزیده‌ای از نظرات معظّم‌له درباره‌ی صهیونیسم و مباحث مرتبط با آن است که مطالب آن از «مطالعه‌ی کل گفتار‌ها و نوشتار‌های مرتبط با موضوع از سال 1348 تا اواخر سال 1390» گردآوری و تنظیم شده است.
مروری بر عناوین و مطالب مندرج در فهرست تفصیلی کتاب، تلاش صورت گرفته برای تهیه مجموعه‌ای جامع از نظرات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی موضوع کتاب را نشان می‌دهد که در پنج بخش و بیست و سه فصل ارائه شده است و شامل محورهای اصلی «صهیونیسم؛ شجره‌ی خبیثه»، «غده‌ی سرطانی»، «پاره‌ی تن جهان اسلام»، «جراحی غده‌ی سرطانی» و «تقابل ایدئولوژیک» بوده و منعکس کننده‌ی بینش عمیق و آگاهی کامل رهبر معظّم انقلاب و نظام اسلامی در دوره‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب به ماهیّت، خطرات و تهدیدات دشمن بزرگ اسلام، امّت اسلامی و جامعه‌‌ی بشری است.

صفحاتی از کتاب

بصیرت و دشمن‌شناسی

در آن روزی که امام این فریاد را بلند کرد ـ در سال 1341 ـ خیلی‎ها باور نمی‌کردند که این نهضت، نهضتی است برای قرآن و برای احیای اسلام؛ وقتی که به آنها گفته می‌شد دشمنها می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و صهیونیستها می‌خواهند مملکت را نابود کنند، تعجّب می‌کردند.

علت اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی

تشکیل حکومت غاصب صهیونیستى و غصب فلسطین، یک مسئله‏‌ى عادى در دنیا نبود؛ مثل تصرّف سرزمین یک کشور به‎وسیله‏‌ى یک کشور دیگر نبود؛ این یک حرکتِ کاملاً سیاسى و استراتژیک و بلندمدّت براى سلطه بر جهان اسلام بود. به‎وسیله‏‌ى بودن اسرائیل، مسلمانها را تحقیر کردند؛ با ایجاد دولت اسرائیل، دولتهاى اسلامى را تضعیف کردند؛ به‎وسیله‏‌ى حضور اسرائیل در منطقه، اتّحاد اسلامى را مشکل کردند؛ با روشهایی که استکبار از چهل سال پیش تا امروز پیموده و تعقیب کرده. مسئله‏‌ى اسرائیل و حضور اسرائیل در قلب کشورهاى اسلامى، یعنى قدرت و سیطره‏‌ى استکبار بر دنیاى اسلام، و مظهر ضعف مسلمانها؛ که این ضعف را می‌خواهند به رخ مسلمانها بکشند.

ملّت جعلی

این خیال خامى است که شما خیال کنید یک ملّت را می‌شود از صفحه‌ى تاریخ محو کرد و به‌جاى آن یک ملّت جعلى به‏‎وجود آورد! ملّت فلسطین؛ فرهنگ دارد، تاریخ دارد، سابقه دارد، تمدّن دارد. هزاران سال این ملّت در این کشور زندگى کرده است؛ آن وقت شما بیایید این ملّت را از خانه‌ى خودش، از شهر خودش، از تاریخ خودش جدا کنید و بیرون برانید و بعد یک عدّه مهاجر را، ولگرد را، آدمهاى جورواجور را، سودطلبها را از کشورهاى دنیا جمع کنید و یک ملّت جعلى به‏‎وجود آورید؟! مگر این شدنى است؟! چند صباحى با زور و با فشار کار را انجام می‌دهید؛ مگر این کارها ممکن است ادامه پیدا کند؟! همچنان که ادامه پیدا نخواهد کرد و امروز نشانه‌هایش بُروز کرده است.

وجوب دفاع از فلسطین


در همین ماجراى فلسطین، بین دنیاى اسلام ایجاد اختلاف می‌کنند؛ دولتها را در مقابل هم قرار می‌دهند. مسئله‎ى فلسطین، مسئله‎ى روشنى است. هیچ مذهبى از مذاهب اسلامى تردید ندارد که آن‎وقتى که سرزمین اسلام، سرزمین مسلمین، مورد تعرّض قرار گرفت، مورد تجاوز قرار گرفت، دفاع بر همه‎ى مسلمانان واجب است. همه‌ى مذاهب اسلامى در این متّفق‎اند؛ این محلّ اختلاف نیست. این مسئله‎ى متفّقٌ‎علیه را محلّ تردید قرار میدهند، مسلمانها را شقّه‎شقّه و دسته‎دسته میکنند، تعصّبهاى مذهبى و طائفى را در دلها زیاد می‌کنند، آتش آن را برافروخته می‌کنند، براى اینکه خودشان براحتى مشغول باشند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

کتاب خدای مهربانم سلام ،کودکان گروه سنی ب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.