سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / استخدام رانتی فعالین ستاد انتخاباتی روحانی ادامه دارد!

استخدام رانتی فعالین ستاد انتخاباتی روحانی ادامه دارد!

طی روزهای اخیر نامه‌ای منتسب به استاندار کرمانشاه خطاب به نوبخت در فضای مجازی منتشر شده است که وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضای جذب ۲۰ نفر از فعالان ستاد روحانی را دارد.

چندی پیش خبرگزاری مهر گزارشی درخصوص استخدام رانتی برخی از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور در استانداری کرمانشاه منتشر کرد و از استاندار کرمانشاه خواست در مورد این شائبه روشنگری کند.

در این گزارش به اعتراض کاربران شبکه‌های مجازی درخصوص استخدام رانتی اشاره شده بود که بعضاً هیچ سابقه و رزومه‌ای، جز حضور در ستاد‌های انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور ندارند.

اخیرا رسانه‌های محلی کرمانشاهی نامه درخواست جذب غیرقانونی ۲۰ فعال انتخاباتی ستاد رئیس‌جمهور خطاب به رئیس برنامه و بودجه کشور را با امضای استاندار کرمانشاه منتشر کردند و دیگر در قضیه این استخدام، شائبه‌ای وجود ندارد.

متن درخواست استخدام خارج از ضابطه استاندار به این شرح است: «با عنایت به قول مساعد ریاست محترم جمهور در همایش استانداران در مجموعه سعدآباد در سال ۱۳۹۸ مبنی بر به‌کارگیری و جذب تعداد ۲۰ نفر از فعالان ستاد انتخاباتی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ در استان کرمانشاه به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های مکرری در این خصوص صورت پذیرفته و نتیجه مشخصی درخصوص اخذ و تخصیص شناسه استخدامی افراد معرفی شده حاصل نگردیده، لذا خواهشمند است با توجه به فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان دولت دوازدهم و وضعیت خاص معیشتی این افراد که عمدتاً دارای تحصیلات عالیه و جایگاه خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشند دستور فرمائید اقدام لازم در این خصوص معمول گردد.»

گفتنی است در شرایط قانونی و رسمی کشور آمده است که هرگونه استخدام و تبدیل وضعیت منوط به اخذ مجوزات قانونی از مجلس و هیئت وزیران است و باید از طریق فراخوان‌های رسمی و بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی در بین متقاضیان واجدشرایط (سن، تحصیل، تخصص و…) بعد از شرکت در آزمون و گذراندن مراحل گزینشی استخدامی صورت بگیرد.

در دولتی که بیشترین آمار رکود – تورم – بیکاری بالاترین شاخص فلاکت را دارد و مدعی مبارزه با رانت و فساد است، جای سوال دارد که چطور می‌توانند تعدادی از خوش‌خدمتان خود در ستاد تبلیغاتی را بدون مجوزهای قانونی استخدام کنند.

چنین نامه‌ای و درخواستی درست در نفس‌های آخر دولت و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند به این دلیل باشد که فعالین فضای مجازی را وادار کنند و در دلشان بذر امید بکارند که اگر از کاندیدای مورد حمایت دولت حمایت کنند، این رسم نهادینه می‌شود که در دولت بعدی بدون هیچ چون و چرایی استخدام می‌شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در انتخابات خبرگان هم حساب‌شده من را رد کردند

ردصلاحیت حسن کلید غربگدا

حسن روحانی انیمیشن سازان را بدبخت کرد

انتقاد بهرام عظیمی در برنامه برمودا از حسن روحانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.