سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کتابی درباره معجزات نبی مکرم اسلام‌(ص) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد

کتابی درباره معجزات نبی مکرم اسلام‌(ص) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد

همزمان با شب میلاد نبی مکرم اسلام‌(ص) نسخه خطی نفیس «الخصائص‌والمفاخر» در توصیف معجزات نبی رحمت به کتابت قرن نهم هجری قمری طی مراسمی در موزه قرآن و نفایس حرم مطهر حضرت امام رضا‌(ع) رونمایی شد.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دوشنبه شب این رونمایی را در پاسخ به اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی و رئیس‌جمهوری فرانسه به ساحت رسول اکرم(ص) انجام داد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اکرم‌(ص)، بی‌احترامی به همۀ انبیای الهی را کاری نکوهیده دانست و گفت: احترام به ساحت اقدس نبوی، احترام به عقلانیت، مهربانی، فرهنگ و تمدن است.

حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی افزود: احترام به مقدسات همه انسان‌ها به ویژه پیامبران الهی بر همگان واجب است، هرگونه اسائه ادب به محضر هریک از پیامبران الهی ناشی از بی‌خردی و جهالتی است که امروز در جهان مدرن مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به آیۀ ۱۰۷ سورۀ انبیا ادامه داد: پیامبر اعظم‌(ص) شخصیت آسمانی و پیامبر الهی است که متعلق به همه بشریت است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ‌اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم‌(ص)، اسائه ادب به سایر پیامبران الهی نیز هست.

وی اهانت به نبی مکرم اسلام‌(ص) را با عنوان آزادی بیان، مغایر با آزادی بیان دانست و افزود: چگونه می‌شود در کشوری که معتقد به آزادی بیان است و از اهانت به پیامبر الهی حمایت می‌کند، دانشمندان و عقلا اجازۀ سوال دربارۀ مسائلی چون هولوکاست را ندارند؟

حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی ادامه داد: نسخه خطی نفیس «الخصائص ‌والمفاخر» اثر جمال‌الدین یوسف ‌بن ‌محمد السرمری، از علمای قرن هشتم هجری و به کتابت قرن نهم هجری قمری است.

وی گفت: این نسخه ارزشمند، فضایل، مناقب، خصایص و معجزات حضرت رسول اکرم‌(ص) را در برگرفته و در کشور منحصربه فرد و تک نسخه است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: یکی از محققان برجسته مصری در سال ۲۰۱۵ بر اساس این نسخه، کار تصحیح اثر را به انجام رساند که پس از آن در مصر به چاپ رسید.

وی ادامه داد: این اثر به زبان عربی است و در صفر ۸۹۱ هجری قمری در ۷۵ برگ به خط نسخ ۲۷ سطری به دست موسی‌بن‌هارون جیانی کتابت شده است.

کتابی در باره معجزات نبی مکرم اسلام (ص) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خاطره زیبا ، رفیق خوبی دارم _ رفیقت کو ؟؟؟

ويدئو/ آقاجان، میشه رفیق من باشی؟

نماهنگ «مهر خواهر برادری» عبدالرضا هلالی و محمدحسین پویانفر

دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.