سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ادامه آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای سریالی در ناوها وهواپیما‌های آمریکایی

ادامه آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای سریالی در ناوها وهواپیما‌های آمریکایی

در ادامه آتش سوزی سریالی ناوهای آمریکایی و سقوط سریالی جنگنده‌های این کشور خبر رسیده، یک ناو دیگر این کشور طعمه حریق شده و یک جنگنده اف 35 نیز هنگام سوخت‌گیری سقوط کرده و منفجر می‌شود.

سریال آتش سوزی‌های مشکوک در ناوهای آمریکایی همچنان ادامه دارد. مشکوک به این دلیل که این روزها تعداد وقوع چنین حوادثی در آمریکا بسیار زیاد شده و بسیاری از مردم این کشور نیز آن را مشکوک و بعضا خرابکاری می‌دانند.

 در جدیدترین مورد خبر رسیده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بعد از چند روز سکوت، از آتش سوزی در یک ناو موشک‌اندازش در دریای فیلیپین خبر داده است. به نوشته وبگاه «استرایپس» این حادثه پنجشنبه گذشته رخ داده و روز دوشنبه رسانه‌ای شده است. سخنگوی  ناوگان هفتم دریایی آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد در جریان این آتش سوزی 13 ملوان ناو موشک‌انداز «آنتیتام» آسیب مختصر دیدند و اینکه، این آتش سوزی در موتورخانه این ناو موشک‌انداز رخ داده و خاموش شده است. وی همچنین گفته تحقیقاتی درباره چرایی وقوع این آتش سوزی آغاز شده است.

 این دومین حادثه

آتش سوزی در ده روز اخیر برای نیروی دریایی آمریکاست. روز ۲۰ سپتامبر(30 شهریور) نیز پنج نظامی نیروی دریایی آمریکا در جریان اطفاء حریق در کشتی «یواس‌سی‌جی‌سی»مجروح شدند. چندی قبل نیز چند ناو آمریکایی از جمله«یو اس اس بونهام ریچارد» دچار آتش سوزی شد که این ناو به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.. ناو  «بونهام ریچارد» در پایگاه نیروی هوایی «سن‌دیه‌گو» در ایالت کالیفرنیا پهلو گرفته بود و در لحظه حادثه ۱۶۰ سرنشین داشت. دولت آمریکا درباره علت این آتش سوزی‌ها توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده است.

سقوط جنگنده «اف-۳۵»

همزمان رسانه‌های آمریکایی از برخورد یک فروند جنگنده «اف-۳۵» با یک فروند هواپیمای سوخت‌گیری هرکولس «کِی‌سی-۱۳۰» در آسمان کالیفرنیا خبر می‌دهند. پایگاه خبری «مؤسسه نیروی دریایی آمریکا» بامداد دیروز (چهارشنبه) به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش داد که جنگنده اف-۳۵بی نیروی دریایی این کشور در حال سوخت‌گیری هوایی از یک فروند هواپیمای کِی‌سی-۱۳۰جِی در نزدیکی پایگاه هوایی اِل‌سانترو متعلق به نیروی دریایی آمریکا بود که دچار سانحه شده و سقوط کرد. تصاویر منتشر شده از این پایگاه هوایی فقط هواپیمای سوخت‌گیری

سی-۱۳۰ را نشان می‌دهد که به‌نظر توانسته فرود سخت اما امنی داشته باشد و آسیب‌هایی نیز دیده است. در این تصاویر اما هیچ نشانی از جنگنده اف-۳۵  نیست که احتمال داده می‌شود این جنگنده بعد از سقوط تقریبا از بین رفته است.ایالت کالیفرنیا حدود یک ماه پیش نیز شاهد سقوط یک فروند بالگرد نظامی «بلک‌هاوک» ارتش آمریکا در جزیره «سن کلمنت» بود که به کشته و زخمی شدن ۵ نظامی این کشور منجر شد. سقوط جنگنده‌های آمریکایی طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. منابع خبری گزارش داده‌اند تنها در بازه زمانی 3 ماه گذشته دست‌کم ۷ جنگنده‌ آمریکایی شامل اف 15، اف 16، اف 18 و اف 35 سقوط کرده‌اند!

فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی‌ آمریکا برکنار می‌شود | خبرگزاری ایلنا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.