سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تسخیر لانه جاسوسی و ترس دشمنان داخلی..

تسخیر لانه جاسوسی و ترس دشمنان داخلی..

پس از تسخیر لانه جاسوسی موسوی خوئینی‌ها می گفت بگردید ببینید چیزی علیه [شهید] بهشتی پیدا می کنید؟
درحالیکه وقتی بحث صلاحیت بنی صدر در انتخابات مطرح شد، نگذاشتند اسناد کشف شده مربوط به او افشاء شود.

JavadMansouri.jpg

..بخشی از مصاحبه جواد منصوری در سال ۵۸ را بازنشر داده که در آن می‌گوید در جریان تسخیر سفارت امریکا، موسوی‌خوئینی‌ها به برخی اصرار کرد که «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟»
جواد منصوری گفته: در بحث سوءاستفاده از اسناد دو مورد مشکوک دارد. موسوی‌خوئینی‌ها به برخی اصرار کرد که «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟»

دوم زمانی که بحث صلاحیت بنی‌صدر در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، اسناد مربوط به بنی‌صدر افشا نشد.

منصوری فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ می‌گوید: هشت روز قبل از تسخیر سفارت به واسطه نماینده امام در سپاه در جریان تصمیم دانشجویان قرار می‌گیرد، اما تصور می‌کرد که این اقدام به اطلاع امام و شورای انقلاب رسیده است. منصوری در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که «می‌گویند منافقین تصمیم به نفوذ در سفارت داشت تا دو نفر از گروگان‌ها را اعدام کند»، می‌گوید: بعید نیست. ما در حفاظت از سفارت خیلی کوشیدیم و چندین اقدام مشکوک را خنثی کردیم. حتی حزب توده خیلی اصرار داشت که ساماندهی اسناد را در اختیار بگیرد یا از اسناد کپی کند، اما اجازه به آن‌ها داده نشد یا مجاهدین خلق می‌خواستند به عنوان اینکه موافق این حرکت و طرفدار آن هستند وارد سفارت شوند و خیلی اصرار کردند ولی کسی راهشان نداد. «بعضی‌ها گفتند افشای تلویزیونی اسناد به دست آمده از سفارت امریکا اشتباه بود، چون سوءاستفاده‌هایی از این قضیه شد.» فرمانده وقت سپاه در سال ۵۸ در این باره تصریح کرده است: حالا در بحث سوءاستفاده از اسناد دو مورد مشکوک دارد. آقای موسوی‌خوئینی‌ها به برخی افراد اصرار کرد و گفت: «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟» دوم زمانی که بحث صلاحیت بنی صدر در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، اسناد مربوط به بنی صدر افشا نشد.( ۲۹ دی ۱۳۹۷ جوان آنلاین)

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه از (اردیبهشت تا اسفند ۱۳۵۸) با حکم شهید بهشتی است

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اقامه نماز جماعت بر عرشه ناو شهید ناظری سپاه

پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران روی عرشه ناو شهید ناظری

خیلی ها کپ کردن

ويدئو/ وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.