سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / زنگنه(سال ۹۴): با ادامه یافتن کارت سوخت برای بنزین مخالف‌ام/ زنگنه(سال ۹۹): مگر سهمیه‌بندی بنزین را من لغو کردم؟!

زنگنه(سال ۹۴): با ادامه یافتن کارت سوخت برای بنزین مخالف‌ام/ زنگنه(سال ۹۹): مگر سهمیه‌بندی بنزین را من لغو کردم؟!

گویا شانه خالی کردن از بار مسئولیت در میان تمامی مسئولان دولتی اپیدمی شده است. وزیر نفت در حالی که نقش او در حذف کارت سوخت اظهر من الشمس است در برابر ده‌ها دوربین و جلوی چشم میلیون‌ها ایرانی به راحتی می‌گوید من نقشی نداشته‌ام!

وقتی شیخ الوزرا از بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؛

زنگنه(سال ۹۴): با ادامه یافتن کارت سوخت برای بنزین مخالف‌ام/ زنگنه(سال ۹۹): مگر سهمیه‌بندی بنزین را من لغو کردم؟!

گویا شانه خالی کردن از بار مسئولیت در میان تمامی مسئولان دولتی اپیدمی شده است. وزیر نفت در حالی که نقش او در حذف کارت سوخت اظهر من الشمس است در برابر ده‌ها دوربین و جلوی چشم میلیون‌ها ایرانی به راحتی می‌گوید من نقشی نداشته‌ام!
 : روز گذشته(سه‌شنبه) بیژن زنگنه، وزیر نفت، در راستای ارائه گزارش عملکرد وزارت نفت و طرح‌های توسعه‌ای در مجلس حضور پیدا کرد.
 زنگنه در بخشی از سخنان خود پیرامون سهمیه‌بندی بنزین‌ اظهار داشت: مگر سهمیه‌بندی بنزین را من لغو کردم؟ سهمیه‌بندی بنزین تصمیم دولت بوده و مجلس نیز در زمان خودش هیچ مخالفتی با آن نکرد.
وزیر نفت در اظهاراتی تعجب‌برانگیز گفت: بنزین در سال 1394 با تصویب دولت تک‌نرخی شد و هیچ‌کسی هم به این اعتراض نکرد. حالا از من بعد از 5-6 سال می‌پرسند چرا این مصوبه در دولت تصویب شده است. افزایش مصرف هم ناشی از آن[تک نرخی شدن بنزین] نبوده است.
گویا وزیر نفت همانند بسیاری دیگر از مسئولان دولت دچار بیماری آلزایمر شده و اظهارات قبلی خود را  فراموش کرده است.
‌۲۰ بهمن سال ۹۴ زنگنه با بیان اینکه کارت بنزین توجیه اقتصادی ندارد، اظهار داشت: استمرار استفاده از این کارت‌ها خرج سنگینی دارد؛ من با ادامه یافتن کارت سوخت برای بنزین مخالف‌ام.
۵ اردیبهشت سال ۹۵ نیز زنگنه گفته بود: دو نرخی بودن قیمت بنزین، فساد می‌آورد و وزارت نفت نه‌تنها به دو نرخی بودن قیمت بنزین بلکه با دو نرخی بودن هیچ فرآورده نفتی موافق نیست؛ پیشنهادمان تک نرخی ماندن بنزین است و دلیلی نمی‌بینیم که بنزین چند نرخی عرضه شود.
زنگنه که هیچگاه توضیح نداد چرا دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد می‌آورد ۷ تیرماه همان سال پیرامون حذف کارت سوخت گفت: کارت سوخت هیچ گونه تاثیری در کنترل مصرف سوخت ندارد؛ چرا مردم را اذیت کنیم؟ دو قیمتی شدن سوخت معادل فساد است و من معتقدم که از این راه، چیزی نصیب دولت نمی‌شود؛ ما احتمالا در بحث اصلاح بودجه تقاضای حذف این طرح را به مجلس می‌دهیم و تصمیم بر عهده دولت است.
اما برخلاف سخنان شیخ الوزرا آمارها بیانگر آن است که کارت سوخت در کاهش مصرف بنزین بسیار تاثیرگذار بوده است. در اسفند ۹۳ که کارت سوخت همچنان برقرار بود، میزان مصرف روزانه بنزین ۶۹ میلیون لیتر بود، اما در فروردین ۹۸ در شرایط نبود کارت سوخت و تک نرخی بودن بنزین، بالغ بر ۹۲ میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور مصرف شد.
در نتیجه تلاش‌های شبانه روزی وزیر نفت بالاخره بنزین تک نرخی و پس از مدتی عملا کارت سوخت نیز کنار گذاشته شد. این اتفاق درحالی رخ داد که کارت سوخت نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق بنزین و شفافیت عرضه و تقاضای این فرآورده نفتی ایفا می کرد.
با کنار گذاشته شدن کارت سوخت به عنوان مهم‌ترین ابزار کنترل و نظارت دولت در عرصه مصرف سوخت کشور، روز به روز مصرف بنزین افزایش پیدا کرد تا اینکه دولت دوباره تصمیم به بازگرداندن مجدد کارت سوخت شخصی با جایگاه‌ها گرفت.
۳۰ آبان ماه ۹۷ زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت پیرامون فعال شدن مجدد کارت سوخت گفت: تصمیم بر این شده که در زمانی که در آینده اعلام می‌شود همه کارت سوخت بگیرند؛ چرا که می خواهیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم و بحث‌مان اصلا افزایش قیمت یا سهمیه بندی نیست.

در نهایت آبان ماه سال 98 دولت به بدترین شکل ممکن، برخلاف اظهارات قبلی مسئولان از جمله وزیر نفت و به صورت شبانه ضمن دو نرخی کردن بنزین، کارت سوخت را به چرخه مصرف بازگرداند.

وزیر نفت در حالی که نقش او در حذف کارت سوخت اظهر من الشمس است در برابر ده‌ها دوربین و جلوی چشم میلیون‌ها ایرانی به راحتی می‌گوید من نقشی نداشته‌ام! سه سال حذف کارت سوخت دست کم 150 هزار میلیارد تومان خسارت برای کشور به همراه داشت.
گویا این روزها شانه خالی کردن از بار مسئولیت در میان تمامی مسئولان دولتی اپیدمی شده است.
اظهارات روز گذشته وزیر نفت بار دیگر لزوم پیگیری قضایی مسئله ترک فعل‌های خسارت‌بار مسئولان توسط قوه‌قضائیه را نشان داد تا دیگر شاهد اینگونه اظهارات خلاف واقع توسط کسانی که میلیاردها تومان خسارت به کشور وارد کرده‌اند، نباشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

او درحالی که امام را جنایتکار می‌دانست، برایش ختم گرفت!/ امام در مقابله با فتنه منتظری تنها بود

به‌مناسبت سالروز فوت آیت‌الله منتظری؛ ناگفته‌های مقام وزارت اطلاعات از قائم مقام مخلوع

ناگفته‌های یک مقام امنیتی| منتظری در دفاع از مهدی هاشمی گفت: مگر شمس‌آبادی انقلابی بود؟ کُشت که کُشت!

پرونده آیت‌الله منتظری در وزارت اطلاعات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.