سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / آنکِ فریبیس ، بانوی آلمانی که مسلمان و شیعه شد

آنکِ فریبیس ، بانوی آلمانی که مسلمان و شیعه شد

«حجت الاسلام والمسلمین اخترى» دبیرکل مجمع با ابراز خوشحالى از گرویدن آکاهانه این بانوى آلمانى به اسلام، این آیین را بهترین، کامل ترین و جامع ترین دین و پاسخ گوى نیازمندى هاى انسان و جامعه بشرى است.

در فضایى معنوى و با برگزارى مراسمى صمیمى در مجمع جهانى اهل بیت :  با حضور دبیرکل مجمع، خانم «آنکِ فریبیس» به دین مبین اسلام مشرّف شد.

خانم فریبیس، اهل شهر مونیخ آلمان و از خانواده اى پروتستان است که در دوران طفولیت و نوجوانى با دیدن رؤیاهایى،به اسلام گرایش پیدا کرد ; اما دقیقاً نمى دانست که این خواب ها وى را به این دین مقدس هدایت مى کند. تا اینکه در سنین بالاتر و پس از اینکه در مراکز مختلف فرهنگى به فعالیت پرداخت با برخى از مسلمانان و شیعیان آشنا شده، تصمیم مى گیرد درباره اسلام و دیگر ادیان تحقیق کند. وى در طول این تحقیقات با مجمع مرتبط شد و اطلاعات و کتاب هاى مورد نیاز را از طریق آن دریافت نمود. خانم فریبیس پس از این مطالعات به این نتیجه رسید که دین اسلام کامل ترین دین است ; لذا تصمیم نهایى خویش را گرفته، به قصد زیارت امام رضا (علیه السلام)و رسمیت بخشیدن به تشرّف خود به اسلام، به جمهورى اسلامى سفر کرد.

«حجت الاسلام والمسلمین اخترى» دبیرکل مجمع با ابراز خوشحالى از گرویدن آکاهانه این بانوى آلمانى به اسلام، این آیین را بهترین، کامل ترین و جامع ترین دین و پاسخ گوى نیازمندى هاى انسان و جامعه بشرى دانست. ایشان با تأکید بر اینکه اسلام هیچگاه از مردم نمى خواهد که بدون اندیشه، فکر و تشخیص به آن ایمان آورند به «انتخاب پیامبران از سوى خداوند با هدف هدایت بشر» و «پیامبران اولوالعزم و خاتم آنان حضرت محمد (صلى الله علیه وآله) » اشاره کرد و افزود: «ما همه انبیاء را قبول داریم ولى معتقدیم که مدت تمام ادیان دیگر، از جمله مسیحیت، تمام شده و اکنون تنها با پیروى از احکام و معارف اسلام است که بشر در دنیا سعادت مند و در عُقبا رستگار خواهد شد».

وى در ادامه با اشاره به وجود ائمه جهت تبیین معارف اسلام پس از پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) عنوان نمود: «ما معتقدیم که بعد از پیامبر، 12 نفر از فرزندان ایشان، جانشین آن حضرت، پیشواى مسلمانان و هادى و راهنماى بشریت هستند و امروز دوازدهمین فرزند پیامبر (صلى الله علیه وآله) ـ حضرت حجت بن الحسن المهدى (عجل الله تعالی) ـ امام زنده و غایب ما است.»

ایشان در پایان بر نقش و ولایت دانشمندان دینى در زمان غیبت امام معصوم (علیه السلام) در بیان احکام و دستورات اسلام و رهبرى مسلمین تأکید کرد.

در انتهاى این آیین معنوى، خانم آنکِ فریبیس ضمن بیان قبول فرامین دین مبین اسلام، با اداى شهادتین ـ که به وسیله دبیرکل مجمع قرائت شد ـ مسلمان بودن خویش را رسماً اعلام نمود

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.