سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان‌های نیویورک

اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان‌های نیویورک

شیعیان ساکن در شهر نیویورک در آمریکا توانستند دسته عزاداری در خیابان‌های این شهر به راه بیندازند. عزاداران به مردم ماسک و نذری
می‌دادند.

عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی‌شناسد. شیعیان در ماه محرم هر ساله در هر نقطه‌ای از جهان زندگی کنند برای امام شهید خود دسته‌های عزاداری برگزار می‌کنند. در ماه محرم در آمریکا، یک روز به نام روز حسین‌(ع) نامگذاری شده است و مسلمانان در این روز با راه ‌انداختن دسته‌ عزاداری در خیابان‌ها به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

امسال هم مسلمانان توانستند برای یک روز با کسب مجوز، با برگزاری سینه زنی و عزاداری در فضای باز خیابان، پرچم اباعبدالله الحسین(ع) را به اهتزاز دربیاورند. در این مراسم ماسک رایگان و نذری اهدا می‌شد. مراسم روز حسین علیه‌السلام در نیویورک برگزار شد.

در مراسم امسال، سوگوارانی از کشور‌های مختلف در دسته‌های عزاداری؛ نه‌تنها برای امام غریب‌شان سینه‌زنی کردند، بلکه این گردهمایی به فرصتی تبدیل شد تا آموزه‌های مکتب اباعبدالله‌(ع) را برای غربی‌ها نیز روایت کنند.

براساس آمار‌ها در آمریکا دست کم ۲ میلیون شیعه زندگی می‌کنند. نزدیک‌ترین یکشنبه به روز عاشورا در نیویورک روز امام حسین(ع) یا «حسین دِی» نامگذاری شده است. هر ساله شیعیان در این روز به خیابان‌های نیویورک می‌آیند و به عزاداری برای امام شهید خود می‌پردازند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.