سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مردم نیویورک با بر گزاری تظاهرات گسترده، خواستار استعفای ترامپ شدند

مردم نیویورک با بر گزاری تظاهرات گسترده، خواستار استعفای ترامپ شدند

مردم نیویورک در اعتراض به مدیریت فاجعه بار «دونالد ترامپ» در بحران کرونا، به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای وی شدند. همزمان خبر رسید ده‌ها تن از مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه با انتشار نامه ای، رئیس‌جمهور را بی‌کفایت خوانده و اعلام کردند که ادامه ریاست جمهوری وی به نفع مردم آمریکا نیست.

مدیریت فاجعه‌بار ترامپ در بحران کرونا آمریکا را به وضعیت نامعلومی سوق داده رسانه‌های آمریکا با نگرانی هر روز گزارش‌های وضعیت اقتصادی کشور را منتشر می‌کنند. افکار عمومی و جریانات سیاسی همه ترامپ را مقصر وضعیت کنونی می‌دانند.بر اساس گزارش‌ها بحران اقتصادی کنونی آمریکا در طول 90 سال گذشته و از زمان بحران اقتصادی 1929 به این سو بی‌سابقه بوده است. طبق اطلاعات دفتر پژوهش‌های اقتصادی آمریکا، تولید ناخالص داخلی که شاخص فعالیت اقتصادی در این کشور است، ۹/۳۲درصد کاهش یافته است و این رقم از 1974 تاکنون یعنی از زمان آغاز فعالیت دفتر پژوهش‌های اقتصادی بی‌سابقه بوده است. کرونا بیش از 55 میلیون نفر را بیکار کرده و شمار بیکاران به صورت تصاعدی در حال افزایش است.آمارهای رسمی ‌وزارت کشاورزی آمریکا نیز نشان می‌دهد بیش از ۴۱میلیون آمریکایی –  یک‌هشتم شهروندان این کشور –  دچار عدم‌امنیت غذایی شده‌اند. دیروز نیز مردم نیویورک با برپایی یک تجمع اعتراض‌آمیز با عنوان «راهپیمایی برای مردگان» علیه سوء مدیریت ترامپ در مقابله با بحران کرونا تظاهرات کردند. در این تظاهرات مردم تابلو‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها، عنوان‌های «ویروس ترامپ»، «ترامپ را برکنار کنید»، «این ویروس قابل پیشگیری بود» و یا «ترامپ! شکست خوردی، استعفا بده.» نوشته شده بود.هماهنگ‌کنندگان این راهپیمایی‌ در پُستی فیس‌بوکی نوشتند:‌ «175 هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند. ترامپ مسئول مرگ هر کدام از آنهاست».

 هشدار سندرز

سناتور «برنی سندرز» نیز با هشدار مجدد نسبت به خطرات سوء مدیریت بحران کرونا در پیامی توئیتری نوشت: «در حالی که 40 میلیون آمریکایی با بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال‌استریت (بازار بورس آمریکا)  از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است».سندرز اضافه کرد: «در حالی که 30 میلیون کارگر شغل‌های خود را از دست داده‌اند،‌ 12 میلیاردر دارایی‌شان رکورد

1 تریلیون دلاری را رد کرد. نه ما نیازی به ریاضت برای خانواده‌های کارگری نداریم. ما نیازمند ریاضت برای

1 درصد و شرکت‌های چندملیتی هستیم». وی چندی پیش نیز هشدار داده بود:« ثروتمندان  آمریکا ثروتمندتر شده‌اند (اما) بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را در جریان همه‌گیری (کرونا) از دست داده‌اند». سی ان ان نیز در گزارشی اخیراً با هشدار درباره خطر بی‌خانمان شدن میلیون‌ها آمریکایی نوشت: احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی(تا 4 ماه دیگر) 40 میلیون نفر از مردم آمریکا بی‌خانمان خواهند شد. سی ان ان در ادامه هشدار داده اگر «شرایط تغییر نکند ممکن است آمریکا با شدیدترین بحران مسکن در تاریخ خودروبه‌رو شود»

ریزش حامیان ترامپ

خبر دیگر از آمریکا اینکه بیش از 70 تن از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی سابق حزب‌جمهوری خواه آمریکا با نالایق توصیف کردن دونالد ترامپ به جمع حامیان رقیب دموکرات او در انتخابات پیوستند. رویترز در این باره نوشت: در کمتر از سه ماه به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری آمریکا هر روز خبری ناگوار برای کلیددار فعلی کاخ سفید به گوش می‌رسد. بر اساس این گزارش 73 مقام سابق امنیت ملی حزب جمهوری خواه از جمله رؤسای سابق سازمان سیا و پلیس فدرال آمریکا، به تایید جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ روی آورده‌اند. آنها با تنظیم نامه‌ای علیه رئیس‌جمهور فعلی آمریکا او را فردی فاسد و نامناسب برای خدمت در کاخ سفید عنوان کردند.

این گروه از مقامات سابق امنیت ملی حزب جمهوری خواه

شامل برخی از بلندپایه‌ترین اعضای این حزب در سازمان‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا در دولت‌های پیشین رونالد ریگان، جورج بوش پدر و پسر و دولت ترامپ می‌شوند. در این گروه ۷۳ نفره از جمهوری خواهان نام مایکل‌هایدن، رئیس‌سابق سیا، ویلیام وبستر، رئیس‌سابق سیا و اف بی‌آی، جان نگروپونته، اولین مدیر اطلاعات ملی؛ مایکل لایتر، مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم، و مایک دونلی، دبیر سابق نیروی هوایی آمریکا به چشم می‌خورد. حمایت گسترده مقامات ارشد سابق حزب جمهوری خواه از بایدن درست سه روز پیش از آغاز نشست مجازی حزب جمهوری‎خواه در حمایت از ترامپ علنی می‌شود. در نامه‌ جمهوری خواهان برجسته آمریکا ترامپ فردی نالایق توصیف شده که تداوم ریاست جمهوری او برای این کشور آثار مخربی در پی خواهد داشت.  به گزارش باشگاه خبرنگاران در بخشی از این نامه آمده است: ترامپ به اثبات رسانده که فاقد شخصیت و صلاحیت رهبری ملت است و درگیر اقدامات فاسدی شده که ادامه حضور او در مقام ریاست جمهوری را خطرناک می‌کند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ترامپ عامل اصلی تخریب وجهه قدرتمند آمریکا در میان متحدان و نیز اوضاع نابسامان داخلی کشور است و جو بایدن باید به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.