سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / عمران خان: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

عمران خان: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

عمران خان: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم
در ادامه واکنش‌ها به توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد کشورش «هیچ‌گاه» رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.
امارات پنجشنبه گذشته توافقی با رژیم صهیونیستی امضا و روابط 50 ساله اش با این رژیم را علنی کرد. پس از این خیانت بزرگ، صهیونیست‌ها و رسانه‌هایشان اعلام کردند، چند کشور مرتجع دیگر عربی به زودی همین کار را خواهند کرد. بعد از آن بود که اعلام شد، رئیس ‌موساد به امارت سفر کرد. حتی گفته می‌شود او قرار است به بحرین نیز سفر کند. این خیانت امارات از سوی بسیاری از کشورها و ملت‌های مسلمان محکوم شده است.
حتی برخی از گروه‌های مقاومت نیز اعلام کرده‌اند امارات با این اقدام به هدفی مشروع برای مقاومت تبدیل شد. رژیم صهیونیستی امیدوار است این توافق را به عنوان مدلی برای ارتباط با دیگر کشورها تبدیل کند تا شاید از انزوا خارج شود. اما بسیاری از کشورها به صراحت با این مسئله مخالفت کرده‌اند.
مثلا «عمران خان»
نخست‌وزیر پاکستان به صراحت اعلام کرد این کشور هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت: «تا زمانی که اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی خارج نشود پاکستان این رژیم را به رسمیت نخواهد شناخت.
وجدانم چنین اجازه‌ای نمی‌دهد که این رژیم را به رسمیت بشناسم… اگر این رژیم را به رسمیت بشناسیم و تسلیم آن شویم، متعاقب آن باید از کشمیر هم خارج شویم. ما باید در مورد این رژیم و فلسطین به خدا پاسخگو باشیم».
خشم تونسی‌ها از خیانت امارات
در تونس نیز گروه‌های مدنی، انجمن‌ها و احزاب، عصر روز سه‌شنبه تظاهراتی را مقابل سفارت امارات برگزار کردند. معترضان تونسی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، پرچم رژیم صهیونیستی و تصاویر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی را لگدمال کرده و آتش زدند. طبق گزارش شبکه الجزیره، تظاهر‌کنندگان تونسی شعار می‌دادند، «فلسطین فروشی نیست»، «بن زاید ننگی است که قدس را به دلار فروخت». معترضان همچنین اتخاذ موضع قاطع دولت در قبال عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
امارات از پشت خنجر زد
از سوی دیگر، «محمود عباس»، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه مواضع خود در قبال توافق ضد فلسطینی امارات و رژیم صهیونیستی گفت ابوظبی با این اقدام خود از پشت به آرمان فلسطین خنجر زد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، عباس که شامگاه سه‌شنبه در ابتدای نشست رهبران فلسطینی در «رام‌الله» سخنرانی می‌کرد، گفت: «فقط ما فلسطینی‌ها هستیم که می‌توانیم به نمایندگی از فلسطینیان سخن بگوییم و این ما هستیم که می‌توانیم به نیابت، آرمان فلسطین را امضا کنیم نه کس دیگری…موضع ما در قبال هر کشوری که در مسیر امارات گام بردارد، تغییر پیدا خواهد کرد. امارات با این توافق از پشت به ما خنجر زد».
درخواست حماس از پارلمان‌ها و سران جهان
«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران برزیلی که از طریق اینترنت انجام شد خواستار حمایت پارلمان‌های جهان و رهبران سیاسی از مسئله فلسطین در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی شد.
الحیه خواستار تشریک مساعی برای فاش کردن جنایات رژیم اشغالگر شد و گفت: «صحبت ما با تمام جهان این است که مسئولیت سیاسی و انسانی شما، ایستادن در کنار ملت فلسطین است همانگونه که طی دوره‌های گذشته در برابر اشغالگری‌ها علیه خودتان ایستاده‌اید».
این عضو حماس در ادامه بر موضع حماس در رد سازش با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و از تمام کشورهایی که این کار را انجام داده‌اند، خواست فورا این روابط را قطع کنند و از فلسطین به عنوان پلی برای عبور به سمت منافع خود استفاده نکنند. الحیه اقدام امارات در عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نیز محکوم کرد و هشدار داد: «هر دولتی که پا جا پای امارات بگذارد، اشغالگری را تقویت کرده است».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.