سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / داستان زینت دختر تایلندی و سختی اسلام در یک کشور بودایی

داستان زینت دختر تایلندی و سختی اسلام در یک کشور بودایی

وقتی بچه بودم در مورد دین و قوانینش سوالات زیادی در ذهن داشتم، اما اسلام تنها دینی است که پاسخ تمام سوالات را میدهد، و من الان واقعا خوشحالم که یک در خانواده مسلمان به دنیا آمدم و مسلمان هستم، الحمدلله

زینت ۲۱ ساله، مسلمان و تایلندی است. تایلند، کشوری که اکثر مردمانش بودایی هستند و تنها پنج درصد مسلمان، در آنجا زندگی می‌کنند.
زینت که الان دانشجو در انگلیس است، در مورد زندگی و مشکلاتش در تایلند میگوید: زندگی یک مسلمان در کشوری که اکثرا بودایی هستند، آسان نیست. ما اینجا در اقلیت هستیم و مشکلات زیادی داریم. مثلا در مدارس می بایست لباس آستین کوتاه و دامن کوتاه می پوشیدیم، و داشتنحجاب برایشان قابل قبول نیست که البته من مدرسه ای را پیدا کردم که با حجاب مشکلی نداشتند. و یا اینکه پیدا کردن غذای حلال در تایلند از دیگر مشکلات ماست.
م: زندگی یک مسلمان در بین مردم بودایی چگونه است؟
زینت: من با دوستانم در مدرسه مشکلی نداشتم، آنها مرا پذیرفته بودند، اما کلا برای مردم تایلند، دین اسلام ناشناخته است، و سوالات زیادی میکنند اینکه چرا فقط زنها باید حجاب داشته باشند و یا چرا نمیتوانید گوشت خوک بخورید؟ من هم بسیار سعی کرده ام برایشان از اسلام بگویم که بهترین دین است، اما سوال های آنها فقط جهت کنجکاوی است و نه در جهت شناخت دین اسلام. چرا که آنها در جامعه بودایی بدنیا آمده‌اند و اینجا مذهب بودایی بسیار باور بسیار قوی است.
پ ن : زینت در این عکس شال سبز بر سر دارد.

زینت الان دانشجوی مهندسی ساخت و تولید در انگلیس است و در مورد علت تحصیلش در انگلیس میگوید: من در انگلیس بدنیا آمدم و هنوز پدرو بزرگ و مادربزرگم انجا زندگی میکنند، اما دلیل اصلی ام این است که سیستم آموزشی در انگلیس قوی تر از کشور خودم است. من اینجا آمدم تا به عنوان یک دختر مسلمان، با تحصیلات عالیه و مفید به کشور خودم برگردم و بهمسلمانان کشور خودم خدمت کنم.
در انگلیس بخاطر داشتن حجاب مشکلی نداری؟ من به شخصه مشکل زیادی اینجا ندارم، مسلمانان زیادی در انگلیس زندگی میکنند. اما به هر حال همه جا مشکل اسلام هراسی وجود دارد.
م: و احساست از اینکه مسلمان هستی؟
زینت :وقتی بچه بودم در مورد دین و قوانینش سوالات زیادی در ذهن داشتم، اما اسلام تنها دینی است که پاسخ تمام سوالات را میدهد، و من الان واقعا خوشحالم که یک در خانواده مسلمان به دنیا آمدم و مسلمان هستم، الحمدلله ?.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.