سرخط خبرها
اربعین حسینی

40 سال نور افشانی

در آستانه سالگردِ انقلاب اسلامی، هرساله بحث هایی طرح میشود که برخی صحیح و بعضی نادرستند!

مثلاً انقلابِ مردم ایران را با دیگر انقلابها مقایسه میکنند! درحالیکه دو چیز یا دو مقوله ای که همجنس هستند را میتوان با هم سنجید! هرگز نمیتوان آهن را با پشمک سنجید! چون جنس و صفات و کارکردشان با هم بسیار متفاوت است! البته میتوان ثمرات و دستاوردهای انقلابها را با هم سنجید! وگرنه انقلابی که ماهیتش لیبرالیستی و غیرِ توحیدی و شرک آلوداست و یا مارکسیستی است را نمی توان با انقلابی توحیدی و قرآنی سنجید!

امروزه بخصوص با وجودِ فضایِ مجازی و سرعتِ انتقالِ اطلاعات، میتوان به سهولت انقلابها را با دستاوردهایشان و ثمراتی که پدید آورده اند را منصفانه ارزیابی کرد و سنجید! برای نمونه:

انقلاب 1789 فرانسه که امروزه به انتقامِ کبیرِ فرانسه مشهور شده، حاصلش را اکنون مردم جهان در کفِ خیابان هایِ پاریس، همچون شانزه لیزه براحتی می بینند که، جلیقه زرد هایِ غیرِمسلح و بی دفاعِ فرانسوی، چگونه خونین و زندانی میشوند، لذا به دروغین بودنِ شعارهایِ آزادی و برابری و برادری و دموکراسی ِغربی، همچنین فرهنگِ مهاجم و استعماریش، پی می بریم!

یا ثمره انقلاب 1776 آمریکایِ طرفدارِحقوقِ بشر را امروزه جهانیان درپیشتاز بودن آمریکایِ خشونت طلب، درتأسیسِ شبکه ها وتشکیلاتِ تروریستی درجهان، همچون داعشِ وحشی وقصاب، را نظاره گرند!

در حالیکه آمریکا مقروض ترین کشورِ دنیا شده و شمار ِزندانیانش بیش از هرکشوری است! و طبق آمارهایِ دولتیِ آمریکا، روز بِه روز بر بیکاران و فقیران و کارتون خوابهایش افزوده میگردد! و نظام سرمایه داری آنجا موجبِ امنیت و رفاهِ مردم نشده! هر چند دلارهایِ خونینِ سرمایه سالاران بیرحمِ مکار، از هم پیشی می گیرند!

آمریکایی که سیاستِ حداکثرِ فشار علیه ایران را در پیش گرفته، آنچنان مستأصل شده است که از یک گوینده خبر و مستند سازِ آمریکاییِ همکار با یک رسانه ایرانی همچون بانومرضیه هاشمی، هم نمی تواند بگذرد!

و همه اینها نشان از یک حقیقتِ بزرگ دارد و آن فروریختن آخرین تصویرسازیهای دروغین؛ و آشکارشدنِ واقعیتِ پوشالیِ این آخرین ابر قدرتِ قرنِ بیستمِ طرفدارِآزادی و حقوقِ بشر است!

فرجامِ  انقلاب سوسیالیستی 1917 روسیه راهم همگان دیدند، درعینِ نکبت و ورشکستگیِ اقتصادی وسیاسی، توسط مردمی که فریب شعارهایِ توخالیش را خورده بودند، به سهولت ونفرت، به زیرکشیده شد!

قبل ازسنجشِ انقلابِ 40 ساله مردمِ ایران، باید به نکته مهمی توجه وافرکرد! وآن اینکه اگراین انقلاب، الهی است، پس ابتدا باید اندیشید که برنامۀ خالقِ هستی از خلقِ آدم علیه السلام و بنی آدم چه بود؟

و آیا انقلابِ مردم ایران در آن راستا پدید آمده و استمرار دارد؟!

براستی هدف ازخلقتِ موجودی بنامِآدم چه بوده؟ درچه راستایی باید رشدکند وبرنامه اش چه بایدباشد؟

آیا تا حال کتاب یا مقاله ای مستند و باور پذیر در این مورد خوانده اید؟ تا زندگی خودتان را در آن راستا و برنامه قرار دهید؟ آن هدف و برنامه سرنوشت ساز چه بوده؟ آیا در این باره موفق بوده اید؟

برای پاسخ به یکی از بزرگترین پرسشهایِ بشری، نباید بسنده کرد بِخیال خود وگفت: به نظرِمن…!!

چرا که هیچیک از ما، خالق خودمان نیستیم! بلکه مخلوقی کوچک و ضعیف درعالم هستی هستیم!

و بعد از مدتِ بسیارکوتاهی پس ازتولد، فوت میکنیم و جسمِ مادی و جسمِ دخانی مان درعالَمِ مادی مانده و خاک میشود، ولی روح مان به سیر وزندگیِ طولانیش درعالمِ برزخ و عوالمِ پس ازآن ادامه میدهد وپس از حساب ازکتابمان درعالَمِ قیامت، به بهشت یاخدای ناکرده به دوزخِ خودساخته کشانده میشویم!

لذابجایِبه نظرِمن، نظرِمن، باید دید وفهم کرد، خالق مان چه برنامه وهدفی رابرایمان پسندیده! که بارها توسط بندگان برگزیده وصالحش، انبیاء ورُسلگوش زدکرده، درکتُب آسمانیش نیزتذکر وهشدارداده

رب العالمین در آخرین کتاب آسمانی اش، یعنی: قرآن، که تصدیق کننده کتُبِ آسمانیِ پیشین است، و خودِ خالق، حافظِ آن است تا هرگز خللی در آن راه نیابد،

{إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ  ﴿حجر: ٩

بىترديد ما خود اين قرآن را نازل كرديم و قطعا ما خود نگهدار آنيم!

وَ هَذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُّصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ           ﴿انعام ٩٢

و اين كتابى كه ما آنرا نازل كرديم، مبارك و مصدق كتابهايى است كه پيش از آن آمده}

هدف وبرنامه انسان راچنین یادآور میشود، تاما برآن سیاق، طیِ طریقِ الهی کنیم، نه نفسانی وخیالی!

لطفاً به آیه 257 سوره بقره توجه کنید:

اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ

خدا ولی مؤمنان است و آنان را از تاريكىها بسوى روشنايى بيرون مىآورد!

پس مؤمنان هم بر این سیرِ کمال و رشد، باید مدام سعی و تلاش کنند!وقتی وقتی برنامه خداوند ،خارج کردن مؤمنان ازظلمات بسوی تور است.

جالب است،هدفِ بزرگ ازنازل کردنِ قرآن هم، خارج کردن مردم ازظلمات بسویِ نوراست!

به شهادتِ آیه اول سوره ابراهیم (ع)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  الر ۚ

كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ

الف، لام، را. [اين] كتابى است كه آن را بسوى تو نازل كرديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكىها بسوى روشنايى درآورى، به راه آن عزیز حمید!

همچنین به گواه همین آیه

بزرگترین وظیفۀ سیدمان رسول الله صلی الله علیه و آله نیز در راستایِ این فعلِ خداوندی است! ایشان نیز باید به امرِ خداوند ِمهربان و حکیم، نه فقط مؤمنان را، بلکه ” ناس”، یعنی مردم را از ظلمات بسویِ نور خارج کند!

حال یک پرسشِ جهت دار: آیا تا حال به آیه 56 سوره احزاب، فکرکرده اید؟

إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيمًا

بىگمان، خدا و فرشتگان او بر پيامبر درود مىفرستند. اى كسانیكه ايمان آوردهايد! بر او درود فرستيد و سلام گوييد، سلامى [شايسته و تسليم فرمان او باشيد]

 چراخداوندِ حنان و قادر، مؤمنان را ترغیب میکند بر نبی برگزیده اش، مدام صلوات بفرستند!؟

مگرسیدمان رسولالله(ص) نیازمندِ صلوات ماست؟ ازصلوات چه سودی برایِ او یا ما حاصل میشود؟

پاسخ این پرسش بسیار مهم را در آیه 43 سوره احزاب در می یابیم:

هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَ مَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۚوَ كَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا

اوست كه بر شما درود میفرستد و فرشتگان او نيز، تا شما را از تاريكی ها بسوىِ روشنايى بيرون آورد، و او به مؤمنان مهربان است!

پس صلوات، موجب می شود که مؤمن از ظلمات بسوی نور خارج شود!

خدایا هیچگاه نمی دانستم مدام برایم صلوات می فرستی و فرشتگانت را هم بکارگرفته تا پیوسته برمنِ حقیر صلوات بفرستند! این محبت عظیمت را چگونه شکرگویم و تاجان در بدن دارم، سپاس گزارت باشم؟ خدایا خیلی دوستت دارم! منت برمن بگذار توهم مرا دوست بدار

خوب با هدایتِ الهی دانستیم،برنامه خداوندبرای ما ،خروح از ظلمات بسوی نور است! 

لذا بدون تلف کردنِ وقت و غافل شدن در عمقِ عالَمِ هستی، باید از فرصت، بسیار حُسنِ استفاده را بکنیم و به طُرِقِ گوناگون،در پیِ کسبِ نور باشیم! بشر شدیداً به تعلیم و تربیتِ نوری محتاج است! و بایدهمواره درپیِ هرچیزی باشد که بر نورِ او بیفزاید! از هرچه که ظلمت بار است شدیداً دوری جوید! و ازآن نفرت داشته باشد و با آن بجنگد! تا بیاری حق، پیروزشود! و درمحیط هایی و با اشخاصی باشد که براو نورافشانی کنند! نه اینکه، بر حُجُب و ظلماتش بیفزایند! به چیزهایی دل ببندد که نورش را ارتقاءدهند! نه اینکه زمین گیرش کنند وآینده اش را باسوق دادن به ظلمات ونهایتاً به جهنمِ آتشین، تباه سازند!

مراقبِ شیاطینِ جنی وانسی هم باشیم که درمِصداقِ نورِالهی، فریب مان ندهند! مِصداقها بایدقرآنی باشند!

اگر امروز در اندیشه فردایمان نباشیم، باید فقط خودمان را ملامت کنیم!…

چرا این بحثِ قرآنی راپیش کشیدیم؟ تامعیار وملاک داشته باشیم، انقلاب الهی مان رامنصفانه نقدکنیم!

فکرمیکنید این برنامه خداوندی مربوط به1400سالِ قبل است؟ یا به زمانِ خلقتِ آدم(ع) که حدودِ10 هزارسال قبل بوده است بازمیگردد؟ حقیقت را درقرآنِ خالق بیابیم! به آیه36 سوره توبه توجه کنید:

إِنَّ عِدَّةَ ٱلشُّهُورِ عِندَٱ للَّهِ ٱثْنَا عَشَرَشَهْرًا فِى كِتَـابِ ٱللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ ٱلسَّمَـاوَاتِ وَٱلْأَرْضَ مِنْهَآ أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ

در حقيقت، شماره ماه ها نزدِ خدا، از روزى كه آسمانها و زمين را آفريده، در كتاب خدا، 12 ماه است؛ از اين [12 ماه]، 4 ماه، [ماهِ] حرام است!

طبق این آیه، حداقل خداوند از زمانِ خلقت آسمانها و زمین، برای بنی آدم برنامه دقیق داشته!

یعنی از 15 میلیارد سال قبل! به همین دلیل هم در آیه 115 سوره مؤمنون تذکر می دهد:

أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَـاكُمْ عَبَثًا وَ أَنَّ كُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ

آيا پنداشتيد كه شما را بيهوده آفريدهايم و اينكه شما بسوى ما بازگردانيده نمىشويد؟

آری خداوند نه تنها برنامه دارد، بلکه مردم را تازمانیکه در عالَمِ مادی هستند و به عالَمِ ارواح در برزخ نرفته اند، به صورِگوناگون، مدام امتحان میکند! واین مهم را درآیه2 سوره عنکبوت خاطرنشان میشود:

أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُواءَامَنَّا وَ هُمْ لَا يُفْتَنُونَ

آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها میشوند و مورد آزمايش قرار نمىگيرند؟

حال که به برکتِ الهی صاحبِ انقلابی نورانی گشته ایم که درتاریخِ جهان بینظیراست و همتاندارد، نبایدغافل باشیم وفرصتها را نابودکنیم، بلکه باید در راستایِ این برنامه خدایی، پیوسته گامِ استواربرداریم!

آیا بزرگان ما در حوزه و دانشگاه، در قوایِ چهارگانۀ، مقننه و اجراییه و قضاییه و تشخیص مصلحت، بر این بنیان، برنامه ریزی کرده و می کنند؟!

شورایعالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات، رسانه ها، هنرمندانبراین سلوکِ الهی پیش میروند؟

اصلاً با این قانون قرآنی آشنا هستند؟ و یا این امر خداوندی را بر می تابند؟!

شاید برخی بگویند ما بر اهدافِ امام خمینی هستیم! مگرامام، خلافِ قرآن فکر وعمل میکرد؟

براستی هدف و خواستگاهِ امامِ راحلمان (ره) چه بود؟ پس از 40 سال بازمیشنویم: به نظرِ من!!

مگر شما معمارِ انقلاب هستید که از هرفرصتی سوءِ استفاده کرده، نظرتان را القا میکنید؟!

جوانمردانه این است که بگوییم: خمینیِ بت شکن (ره)، معمارِ انقلاب، چه هدفی داشت؟

اگر بگوییم امام سال 1340 بعد از رحلت آقایِ بروجردی گفتند

برخی زود خرده می گیرند که: ای آقا! آنوقت امام جوان بودند و بی تجربه!

اگر بگوییم امام در سالِ 1343 یا 1357 فرمودند

 باز خرده می گیرند که: ای آقا! آن وقت، اولِ انقلاب بود و موسمِ شورآفرینی!

لذا از کلامِ نورانی امام خمینی رحمه الله علیهکه 2 ماه و نیم قبل از رحلتِ ملکوتی شان فرموده بودند، مدد می جوییم که در 2/1/1368  باز یادآور شدند:

انقلابِ مردمِ ایران، نقطۀ شروعِ انقلابِ بزرگِ جهانِ اسلام،

به پرچمداریِ حضرتِ حجت ارواحنافداه است

خوب، امامِ عزیزمان از آغاز براین ایمان و اندیشه الهی بودند، و برنامه داشتند تا رحلت کردند!

آیا چشم انداز 20 ساله ما بر این اساس که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مشخص کرده بودند، تدوین و اجرا شد؟ یا اکنون سندِ الگویِ اسلامی ایرانیِ پیشرفت بر این منظر تدوین می شود؟!

نگاه کنیم به جامعه، امروزآنچه راکه کاشته ایم برداشت میکنیم! ازکوزه همان برون تراود که دراوست!

ناگفته هم نماند: نسل ما بسیار مدیونِ زحماتِ بی شمارِ امام خمینی (ره) است که در این باره کم گفته شده! و شاید یکی از مهمترین محبت های امام ره به نسل معاصر و جهانیان، آینده نگری و بیمه کردنِ انقلابِ اسلامی، و دور کردنِ مردم در عصرِ غیبتِ کبری از خطراتِ پیش رو بود!

می دانیم که در غیبتِ صغری، به دستورِ منجیِ عالَمِ (عج) وقتی که زمانِ رحلتِ هریک از نوابِ خاص امام زمان فرا می رسید، او نفرِ بعد از خود را، به امرِ امام (عج) معرفی می کرد!

جالب است که در عصرِما، یعنی درغیبتِ کبری، امام خمینی(ره) نیز با ظرافتی دلنشین، جانشینِ خودشان را چندبار به خواص و مسؤلانِ جامعه معرفی میکنند! حتی درجمعی که آقایان: هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی و مهندس میرحسین موسوی و فرزند برومندِ امام خمینی، حاج سید احمدآقا، همچنین آقای خامنه ای حضورداشتند حضرتِ امام (ره) درپاسخِ پرسشی که بعداز شما چکنیم؟ باز میفرمایند:

برای رهبری، آقای خامنه ای مناسب هستند!”

و بعد از این جلسه، آقای خامنه ای بخاطر تقوایی که دارند، پس از رفتن امام (ره) به اتاقشان، از حضار قول می گیرند که این ماجرا را تا وقتی امام زنده اند، به کسی نگویند!

درمجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام(ره)، بحث شورایی بودنِ رهبریطرح میشود! وآقای خامنه ای، باتقوا ومبارزه بانفسی که دارند، برای اینکه رهبرنشوند، ازشورایی بودنِ رهبری جانبداری میکنند!

یکی ازخبرگان میگوید: چندوقت پیش برای مراسمِ عقدِدخترم نزدِامام رفته بودم، ازامام سؤال کردم: حالا که شماآقایِ منتظری را عزل کرده اید، بااین شرایطِ بیماری تان، شخص خاصی را مدنظر ندارید؟

امام گفتند: مگرمیشود نظرِخاصی نداشته باشم؟ مگرمیشود که نظرم را بِکسی نگفته باشم؟ به حاج احمدآقا و آقایِ هاشمی بارهاگفته ام:ازنظرِ من هیچکس در رویِ کره زمین ازسیدعلی آقا بهترنیست!”

اعلام هم شد: اساساً امام بارهبری شورایی مخالف بودند! پس بایدروی یک نفرصحبت کنیم!

آیت الله موسوی اردبیلیگفتند: در یکی ازجلساتِ سرانِ سه قوه که خدمت امام رسیدیم، به امام گفتم: نظرِ شما درموردِ رهبریِ آینده چیست؟ امام گفتند: «من نظرم را به حاج احمد آقا و آقای هاشمی گفته ام، و احدی را در کره زمین بهتر از آسید علی آقا برای رهبری نمی دانم».

 آقای رفسنجانیگفتند: احمدآقا الان تماس گرفته، بِمَن گفتند: اگرمیخواهید روح امام(ره) شاد شود و به وصیت نامه امام عمل کرده باشید، اعلام کنید که امام  بارها بِماگفتند که آقای خامنه ای را مطرح کنیم

آقای رفسنجانیگفتند: حاج احمدآقا الان بِمن گفتند:

امروز یک تکلیف است و حداقل حرف مرا در مجلس بزنید که من آن دنیا گرفتار نباشم

سپس آقای رفسنجانی گفتند: حالایک مطلب را من بگویم! بارها خدمت امام  رسیدم و هربارامام به من گفتند:تادیرنشده آسیدعلی آقارا شمامطرح کنید! بَداست من مطرح کنم! شمامطرح کنید،من دفاع میکنم

بعد از این صحبتها، رای گیری شد و همه خبرگان به غیر از ۶ نفر، رای موافق به رهبریِ آیتالله سیدعلی خامنه ای دادند! که یکی از آنها خود آقای خامنه ای بودند که به خودشان رای ندادند!

نکته جالب تر اینکه امام خمینی(ره) درباره قلیلی از افراد، سخن گفته اند یا لقبی را طرح کرده اند، مثلا درباره شهید مطهری یا شهید بهشتی یا آقای مهدوی کنی یا آقای منتظری یا شهیدان رجایی و باهنر

اما امام خمینی(ره) لقبی خاص یا صفتی بسیار پُرمعنا درباره رهبرِ پس ازخودشان گفته اندکه بابرنامه یادشده خداوند، وهدف وسِیرِ انسانها، بسیارهمخوانی دارد یعنی: يُخْرِجُهُم مِّنَٱلظُّلُمَـاتِ إِلَىٱلنُّورِ!

 بله امام خمینی، از آقایِ خامنه ای با عبارتِ بسیارپُرمعنایِ خورشیدِ انقلاب یاد کرده اند!

خورشید یکی است! ازکسی نور نمی گیرد! ولی به همه نورافشان است! تا ازتاریکی بسویِ نور روند

همه میدانند در این 40 سال، غیر از 6 سالِ اولِ ریاست جمهوریِ آقایِ دکتر احمدی نژاد، یعنی 34 سال، همواره دولتها و وزرا و معاونین و بسیاری از مدیران کل، از یک جناحِ خاصِ سیاسی بودند و متأسفانه همه اساتید و جوانها اجازه نیافتند، مدیریت کنند، تا رشد کنند!

هر زمان هم کار دستِ افرادِ مخلص و جهادی افتاد، شاهدِ افتخاراتِ بسیاری بودیم! مانند دست آوردهای رویان یا نانو یا هسته ای یا موشکی، یا پهبادها

و یکی از خسارتهایِ بزرگِ ما، برچیدنِ جهادسازندگی بود که بنیانگزارش شهیدمظلوم آیت الله دکتربهشتی بود! درحالیکه اگرآن افراد وآن روحیه جهادی و ایثار درصنعت وکشاورزی وخدمات میماند، حالابسیار پیشرفته تر بودیم! هرچند همواره ازعدم نظارت برامور ومبارزه با قاچاق، ضربه می خوریم!

حال با معیارِنورباید به ارزیابی انقلابِ اسلامی همت گماریم تا بدانیم درچه مقولاتی پیروز شده ایم و درچه مقولاتی شکست کامل یا نسبی خورده ایم، وچرا چنین شده، تا اصلاح شود! انشاءالله

مثلا درحیطه تأثیرگذاریِ انقلاب برآحاد و ملل جهان، به ویژه جوانانِ جوامع! مخصوصاً درخاورمیانه، با توکل برخدا موفق بوده ایم! حتی دشمنانِ لجوج و کینه توزِ انقلاب نیز براین موضوع گواهند!

صفتِ زیبایِ نوع دوستی و ایثار و فداکاری تا حدِمن نباشم تا توباشی، بسیار میان مردم ما بخصوص جوانان مان رواج دارد!  بیادگار از مادر امت، حضرتِ فاطمه زهرا سلام الله علیها که این صفتِ زیبا، در ماجرایِ نجات مردمِ لبنان و سوریه و عراق، بشدت عیان بود

ایمانِ صالحانه و عشق به رهبرِالهی پس از 40 سال، نه تنها بر اثرِگذشت زمان کمرنگ نشده، بلکه این نورِ حُب، چشمانِ دیگران راهم خیره کرده! بارها شنیده ایم بزرگانِ ادیان و مقاماتِ دولتی و مردمِ بسیاری از ملل، بی تکلف گفته اند: رمزِپیروزیتان، داشتنِ رهبرِحاذق و جامع الاطراف است! و ما در کشورمان فاقدِ این هستیم!

یادمان نرفته، در بیداریِ اسلامی، با جانفشانی که ملل مختلف کردند ولی بالاخره ناکام ماندند و دشمنانِ مُلّون و مکار، باز آنها را در سیطره و نفوذِ خویش گرفتند! چرا؟ چون: رهبری خبیر و شجاع همچون ما نداشتند!

مانیز بایدبسیار شاکرِخدا باشیم که باهدایتمان به سیستمِ ولایت فقیه، سرافرازانه درجهان سربلندهستیم!

و امروزه مردم دنیا 2 نوع اسلام را می شناسند و باوردارند: 1) اسلامِ خمینی. 2) اسلامِ غیرِخمینی! مانند: داعش(عراق)، جبهه النصره(سوریه)، طالبان(افغانستان)، سپاه صحابه(پاکستان)، القاعده(عربستان)، بوکوحرام (نیجریه) وکه همه اینها از تفکرِ غیرِ الهی و شیطانیِ وهابیت سیراب میشوند که ساخته و پرداختۀ فراماسونها و ایلومیناتهایِ انگلستانِ خبیث هستند و امروزه پشتیبان شان شیطانِ بزرگ، آمریکا و اسراییلِ ملعون است!

آری با هدایتِ مستمرِ امام خمینی، ما مقید به نظام و جریانِ الهیِ ولایتِ فقیه شدیم و امامِ مُدبِّرِمان هشدار دادند: پشتیبان ولایت فقیه باشید، تا به مملکت شما آسیبی نرسد

آن مردِ الهیِ بی توقعِ ساده زیست، درباره ولایتِ فقیه، اندیشه قرآنیش را30/7/1358چنین عیان کرد:

” … قضیۀ ولایتِ فقیه، یک چیزی نیست که مجلسِ خبرگان ایجاد کرده باشد!

ولایتِ فقیه یک چیزی است که خدایِ تبارک و تعالی درست کرده است

همان ولایتِ رسول الله هست! و اینها از ولایتِ رسول الله هم می ترسند!

شما بدانید،که اگر امامِ زمان سلام الله علیه حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند با او،

و آنها هم بدانند که قلمهایِ آنها نمی تواند مسیرِ ملتِ ما را منحرف کند!

آنها باید بفهمند اینکه ملتِ ما بیدارشده است و مسایلی که شماطرح می کنید ملت میفهمد

نا گفته نماند که قدرت و ثروت، نزدِ افراد بی تقوا، همواره فساد آور و مصیبت بارند! که با زمینه سازیِ تزویر،  زر و زور، دمار از روزگارِ بشرِ غافل درآورده! شاید برخی دمِ مرگ یا در جهنم بنالند:

ای کاش هرگز به قدرت یا ثروت نمی رسیدم و در فقر و بی کسی غوطه می خوردم!

آری حکایت اینان، یادآور طنزِتلخی استکه مردم، درکوی و برزن میگویند: 40 سال استکه برخی ازمدیرانِ ارشدِ نظام و دولتمردانِ مزوّرِ زر و زوردار، می خواهندانقلابِ مقدسِ مردم را سرنگون کنند، ولی خدایِ قادرِحکیم بوسیله مردمِ همیشه در صحنه نمیگذارد آنان بِه مُراد و آرزویشان برسند! اینان تا دیروز عددی نبودند و چیزی نداشتند! ولی با پیروزی انقلاب، صاحبِ چیزهایِ زیادی شدند! ولی چون آراسته به لباسِ تقوا نیستند، قافیه را بدجور می بازند، و دل بِدنیا می بندند! به این اسامی توجه کنید و سِمَت هایشان را در ذهن مرور کنید:

قطب زاده (وزیرِ خارجه عضوِ شورایِ انقلابِ اسلامی مدیر عاملِ صدا و سیما)

ابراهیم یزدی (وزیرِ خارجهعضو شورایِ انقلابِ اسلامینخستوزیر در دولت موقت انقلابنماینده در مجلس اولسرپرستِ مؤسسه مطبوعاتیِ کیهان)

بنی صدر (وزیرِخارجهعضوشورایِ انقلابرییس جمهورفرمانده کل قوا ریاست شورایِ انقلاب)

میرحسین موسوی (وزیرِخارجهعضوشورایِ انقلاب سردبیرِروزنامه جمهوری اسلامی رییس ستادِانقلاب فرهنگیرییسِ ستادِفرماندهی کل نیروهای مسلحمشاورِعالی رییس جمهورنخست وزیر)

محمد خاتمی (نماينده درمجلس شورای اسلامیسرپرستِ موسسه مطبوعاتیِ كيهانوزيرِ فرهنگ وارشادِ اسلامیمشاورِ رييس جمهورعضويت درشورایعالیِ انقلابِ فرهنگیريیس جمهور)

کروبی (رییسِ بنیادِ شهیدنماینده امام خمینی در حج رییسِ مجلسِ شورای اسلامی)

بهزاد نبوی (عضو شورایِ سرپرستیِ صدا و سیما  وزیرِ مشاور دراموراجراییمسئولِ پشتیبانی ستادِفرماندهی کل قوانماینده ونایب رئیسِ مجلسِ شوراوزیرِصنایعِ سنگینمعاونِ نخست وزیردر امورِاجرایی )

سروش (عضوِ ستادِ انقلابِ فرهنگی مدرسِ دانشگاه)

و حتی شخصیتی فقیه، ماننداحمد آذری قمی که در مجلسِ خبرگان برای تعیین رهبری، بسیار اصرار داشت تا آقایِ خامنه ای، دست از مخالفت بردارد و رهبریِ نظام را قبول کند!

وقتی ایشان به آقای خامنه ای می گوید: شما بپذیرید! مگر ما مرده ایم؟ همه ما کمک تان می کنیم! ولایتِ فقیه، ولایتِ انبیا است! و

آقایِ خامنه ای صبرشان تمام میشود و میگویند:آقای آذری قمی! بفرمایید بنشینید، شما را می شناسیم! در دوره های مختلف شما را امتحان کرده ایم! اِینی را که شما گفتید، 10سال آینده هم میگویید؟ 10سال دیگر نخواهید گفت! هرجا مقابل شما مطلبی عَلَم شود که شما نپذیرید، مقابلش می ایستید!

دراین هنگام آقایِ آذری قمی عمامه اش را برداشت و دو دستی محکم برسرش زد وگفت:

خدا از من نگذرد اگر قرار باشد من ۱۰ سال آینده مقابل شما بایستم، من شما را بعنوانِ ولایتِ فقیه، ولایتِ مطلقۀ فقیه، قبول دارم“…

اما دقیقاً 10 سال بعد بدون اینکه جامعه مدرسین ایشان را به مرجع تقلیدی برگزیند یا تأیید کند، آقایِ آذری قمی که کتابِ رساله فقهی اش را چاپ و تکثیرکرده بود، در شهرکی بنام فُردو نمازِجماعت خواند و درآنجا به مخالفت برخاست! درست همانطور که آقایِ خامنه ای پیش بینی کرده بود!

البته در جاهایی هم با نقصان و شکست مواجه شدیم، که آن عرصه هایی بود که از نورِ الهیِ انقلاب فاصله گرفتیم! به انذارهایِ ولیِ فقیه الهی مان بی توجه بودیم…!!

مثلا در اقتصاد! وقتی رهبری شاخص های اقتصاد مقاومتی را به رییس جمهورها یاد آورمی شوند، ولی آنان چون به خلوت میروند آن کارِ دیگرمیکنند! یا بسیاری ازبزرگانِ دین راجع به شبهه ناک بودنِ عملیاتِ بانکی نهیب میزنند: ننگ ربا و اعلانِ جنگ با خدا بوسیله ربا را برطرف کنید! و دولتمردانِ نامرد، گوش نمیکنند!!

حال میخواهید اقتصادِ پُررونق و بابرکتی داشته باشیم؟ مسلماًباید روز بروز کارخانه ها وبنگاه های اقتصادی ورشکست شوند و برموجِ بیکاری افزوده گردد! همچنین در مقوله فرهنگ و یا هنر! و یا

میدانید اوجِ علم در ایران، زمان شیخ بهایی و میرداماد در عصرصفویه بود! ولی کم کم عِلم درجامعه افت وافول کرد! بجایی رسید که اروپا برای بزرگانِ جامعه، آمال، و رفتن بِه آنجا آرزوشد! و بتدریج این آفت، چون سرطان به عامه مردم سرایت کرد! غرب زدگی آغاز شد! و از لحاظِ سرزمینی نیز روز بِه روز کوچک و کوچکتر شدیم!

اما پس از قرنها، با حمایت و تشویق هایِ زبانی و عملیِ رهبرِ معززِ انقلاب اسلامی از جامعه علمی و جامعه نخبگان، سرعت و شتابِ علمی میهن مان به گواهِ سازمانهایِ بین المللیِ از همه کشورهایِ دنیا بیشتر شده! هر چند در برخی علوم با دنیا فاصله زیادی داریم!

آری در دو، سه دهه قبل از انقلاب اسلامی و حتی یکسال مانده به پیروزی انقلاب، مسیر هم، مسیرِ بسویِ سبقتِ در علوم و معارفِ دین و اِعمال آن نبود!

هر چند عزیزانی از علمایِ بزرگِ دین و دانشجویان و کسبه، به شهادت رسیده یا در زندانها، شکنجه وحشیانه می شدند! یا امثالِ شهید مطهری و مرحوم شریعتی بسیار فعال بودند!

ولی سیرِجامعه و روحیه مردم، بسویِ انقلاب، یا نویدِ پیروزی نبود! فضایِ جامعه، بیشتر بسویِ سکون وبیهودگی بود! مانندِ رودخانه ای که بسویِ کویر روان است و هرچه جلوترمیرود، محوتر میشود!

دخترِ شایسته نیمه برهنه در آن، بیشتر موردِ توجه بود، تا علم، یا مبارزه علیهِ ظالمان!

بَرهمین اساس، ایران را جزیره ثبات میدانستند، و تا چند ماه قبل ازفروپاشیِ نظامِ شاهنشاهیِ2500 سالۀ متکی به شیطان بزرگ آمریکا، کسی درغرب یا شرقِ دنیا باورنداشت، برشاه خدشه ای وارد شود!!

لذا بشدت از سویِ آمریکایِ آدمکش، و اروپایِ لیبرال و سرمایه سالار، همچنین شوروی و چین الحادی و کمونیستی، پشتیبانی همه جانبه میشد!!

حتی انقلابیون رده اولِ داخلِ ایران نیز باورشان نبود قبل از 15 یا 20 سال دیگر، دستانِ امپریالیسمِ آمریکایِ سلطه گرِ تمامت خواه قطع شده، شاهنشاهِ عاری از مهر، که ظِل الله یا خدایگانش می نامیدند، سقوطِ ذلت بار میکند! حتی امام خمینی! آری حتی امام خمینیِ عزیزمان نیز بر این باورنبود!

چون اگرامام خمینی برچنین باوری بود، بایدسازو کار آنرامهیا، یاکارگزارانِ انقلاب راتربیت میکرد!

امام شاه را بیرون کرد، ولی کسی را نداشت بطورِ موقت هم شده بجایش بگمارد!

وقتی شورایِ انقلاب، آقایِ مهندس مهدی بازرگان رابرایِ نخست وزیری پیشنهادکرد، با آنکه امام نقاطِ ضعفِ مهندس را خوب میدانست، وموافقش نبود، ولی گزینه دیگری یا تشکیلاتی جایگزین نداشت!

هرچند در 21 بهمن1357، فاصله رشدِ امام خمینی با یارانش بسیار زیاد شده بود!

امام خمینیِ متقی وصالح مان، ازمولایش اباصالح(عج)، منتفع بود، وانقلابیون باچشمِ سَر، پیش میرفتند!

وقتی امام خمینی دستور داد مردم در خانه ها نمانند و به خیابانها بریزند! همه یارانِ عاقل و با تجربه و مبارزِ امام، مخالفت کردند و می گفتند باز ماجرایِ 28 مرداد1332 پیش خواهد آمد و

و همه درخواست داشتند که آهسته و پیوسته رویم بهتر است و!

اما امام در مقابلِ اصرارِ مجاهدِ نستوهی همچون آیت الله طالقانی که به نمایندگی از بزرگانِ انقلاب، سخن می راند، دستورش را پس نگرفت! و تأکید داشت: بِمردم اعلام شود، بیرون بیایند!

و هنگامی که امام اصرارِ مبارزینِ مخلصِ با تجربۀ زندان و شکنجه دیده را دید، مجبور شد یک کلامِ کوتاه بگوید: اگر این فرمانِ صاحب(عج) باشد چه؟!

آنگاه بودکه همه یارانِ باوفایِ انقلابِ اسلامی، آزمونِ بزرگی راگذراندند: خودرا پس زدند، وگردن برفرمانِ صاحب الزمان گزاردند! وخداوند درکمتر از یک شبانه روز، پاداش عمل الهی شان را داد!

و جهانیان وایرانیان، با ناباوری وشگفتی دیدند، رهبرِکهنسالِ ایران زمین، بدونِ سلاح و تشکیلات و داغ و درفش و دلاربرنظامِ بسیارقویِ شیطان بزرگ، ابر قدرتِ آمریکایِ جلاد، و سلطه گرانِ شرق و غربِ مکار، اعم ازاروپا وابر قدرتِ اتحادِجماهیرِسوسیالیستیِ شوروی وچین، پیروزشد! الله اکبر

آنهم با کمترین کشته وتخریب وهزینه! برخلاف دیگرانقلابها وقیامهایِ درجهان، بِرِوایتِ خودشان!

اما متاسفانه پس ازپیروزیِ انقلابِ اسلامی، این روحیۀ انقیاد، کم کم کمرنگ شد!

هر چند همواره، امام خمینی می گفت: انقلاب را خدا بر پا کرد! خرمشهر را خدا آزاد کرد نه من، یا این صنف، یا آن گروه…!

آنزمان، بلافاصله گروهایی مانندِچریکهایِ فدایی خلق، مجاهدینِ خلق، پیروزی رابخود نسبت میدادند!

و امروزه هم وقتی به سخنِ بسیاری از افراد توجه میکنیم، درمی یابیم پیروزیِ انقلابِ اسلامی رابه این یا آن شخص نسبت میدهند!! یا محصولِ فلان صنف و جمع میدانند!! تا سهم خواهی کنند و امتیازِ بیشتری بگیرند!! که این از اساسی ترین و خطرناک ترین آسیبهای انقلابِ ماست! الله اکبر

چون: جریانِ انقلابِ اسلامی، یک ماجرایِ خدایی بود! بدون اینکه مردم یا غیره عاملش شده باشند!

بله وقتیکه خداوند قطارِانقلاب را راه انداخت، مردم را، همه اقشار را درونِ جریانِ انقلاب آورد!

خداوند جریانِ انقلاب را راه انداخت، بدون مقدماتِ متداولِ بشری! آری فاعل خدا بود!

پروردگار، مردم را به جریانِ انقلاب کشاند، درحالیکه، دلِ مردم به سمت دیگری بود!

جداً استجابتِ دعایِیا مقلب القلوب…”را همگان بِوضوح دیدند! دگرگونیِ خداییِ قلب ها را!

آری، سیرِحرکتِ جامعه، برخلافِ قبل که نمودارش بسویِ پایین واعماق بود، ناگهان باشیبِ تندی بسویِ بالا کشیده شد و اوج گرفت! و همگان، اعم از دوست و دشمن، ازاین معجزه، شگفت زده شدند!

خدا مقدماتی را درامام خمینی ایجادکرده بود! این مقدمات یکی، دوتا نبود؛ یکروزه و یکساله هم نبود!

اینکه: باید حکومتِ اسلامی بر پا شود! و امام با قاطعیت و یقین، به این موضوع رسیده بود!

مگر در این 1400ساله چه تعداد دانشمندِ دینی به این نتیجه رسیده بودندکه باید حکومت اسلامی برپا شود؟ و ولایت فقیه، استمرارِ وِلایتِ رسولالله(ص) است! نه ولایتِ فقیه برفردی مجنون وناتوان!

و نه صرفاً اعتقاد، بلکه اِهتمام بر اِعمالش!

لذا ماجرایِ امام خمینی یک معجزه، یِک تَک خالِ الهی است! و در این 1400 ساله پس از اهلبیت علیهم السلام مشابه ندارد!

هشیار باشیم! ماجرایِ بهمنِ 1357 فقط صرفاً انقلاب نبود که بگوییم دورانش پایان پذیرفته! تمام شد، برود در موزه تاریخ برای بازدید آیندگان! نه! انقلابِ خداییِ خمینیِ بت شکن، یک جریانِ نورالله است! مدام خروشان تر و زلال تر پیش میرود تا تام گردد! لذا جریانِ معجزۀ اربعین، همگان را مبهوت کرده!

اگر انقلاب تمام شده بود، خروش و پویشِ اربعینِ خدایی رخ نمیداد!

حال، پس از این دو گام، جهان در انتظارِ گامِ سومِ این جریانِ نورانی است!

خدا این اندیشه را درامام خمینی پرورش داد! آنهم درنجف، جوارِمرقدِ امیرالمؤمنین علی علیه السلام!

ما هم اگرمیخواهیم آینده مان را خدایی پیش ببریم، ابتدا بایدبگوییم: برنامه خدا برایِ آینده چیست؟

سپس برنامه خدا را کشف، و درآن تفقه کنیم، و عبودیت را در برنامه هایِ خدا پِی بگیریم!

چراکه عالیترین درجه عبودیت، عبودیت در خلالِ برنامه هایِ خداست! البته عبودیت بِمعنیِ هماهنگیِ عبد، با معبود! بیاییم برایِ ناخدایِ کشتیِ انقلابخامنه ای عزیزمان ملوانِ نیکویی باشیم!

ناگفته نماند: یکی دیگر ازمعجزات وامتیازاتِ انقلابمان اینستکه: بسیاری میخواستندانقلاب را بِسمت وسویی بکشانند! ولیخداوندِحنانِ سبحان، انقلاب راحفظ کرده، جلوآورده، بدون وابستگی به این و آن!

دهۀ فجرِ انقلابِ اسلامیِ ایران1397

انوشه گیلانی نژاد  

Serateeshgh.com

 

 

 

 

سؤال از شما، پاسخ از نویسنده مطلب

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

این ۲ پیشنهاد را جدی بگیرید

گرسنگی و تشنگی در روزهای ماه رمضان برای ما سخت نیست

مداحی بسم الله النور

هر کی اینجا مهمون می‌شه

15 دیدگاه

  1. تصویر برای 40 سال نور افشانی باید چیز دیگر باشد
    بله بهره مندان اصلی جوانان ایران و خارج هستند ولی مقوله ماجرای نور است و تام شدن آن…

  2. پیشنهاد حذف بخش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را با توجه به انتساب آن به مقام معظم رهبری دارم اگر صلاح بدانید

    • انوشه گیلانی نژاد

      سلام 🌹
      کار نوشتن الگو تمام نشده
      حضرت آقا بر آن صحه نگذاشته اند
      نویسندگان الگو باید مراقب باشند غفلت نکنند
      قربانت

  3. سلام علیکم
    مقاله را به جمعی از همکاران و دوستان مطرح نمودم.
    برخی پس از مطالعه نسبت به قسمتی از مقاله به شرح ذیل «حتی امام خمینی! آری حتی امام خمینیِ عزیزمان نیز بر این باورنبود! چون اگرامام خمینی برچنین باوری بود، بایدسازو کار آنرامهیا، یاکارگزارانِ انقلاب راتربیت میکرد! امام شاه را بیرون کرد، ولی کسی را نداشت بطورِ موقت هم شده بجایش بگمارد! »
    عنوان داشتند چطور می شود امام ره راجع به اوضاع آینده کشور شوروی پیش بینی داشتند ولی نسبت امور داخلی کشور ایران و حرکتی که خودشان آغاز نمودند
    بر پیروزی آن باور نداشتند؟
    بنده متاسفانه پاسخ درخور نداشتم.
    هرچند اشاره نمودم که پاسخ لازم نگارنده محترم در جملات بعدی آمده است.
    ارشاد بفرمائید.

    • انوشه گیلانی نژاد

      سلاما سلاما 🌹
      اشاره شده
      امام زمان پیروزی را نمی دانست
      کسی باورش نمی شد که انقلاب با این سرعت عجیب به مقصد اولیه برسد
      نه شاه ناتوان بود
      نه امام توان متعارف انقلابها را داشت
      آمریکا و اروپا و شوروی و چین و ژاپن هم حمایت 100 درصد میکردند
      چه نظامی چه معنوی چه تدارکاتی چه مالی…
      ممنون از توجه تان
      از دوستان تشکر کنید

  4. اگر بنویسید: امام خمینی ره زمانِ پیروزی را نمی دانست بهتر است
    اینطور که نوشته اید شاید القا شود: امام زمان عج پیروزی را نمی دانست…

  5. سلام
    شما فرموده اید: «اگر انقلاب تمام شده بود، خروش و پویشِ اربعینِ خدایی رخ نمیداد!»
    اما استدلالتان را نیاورده اید.
    از کجا معلوم اربعین در امتداد انقلاب باشد؟
    استناد قرآنی تان چیست؟
    ممنون

    • انوشه گیلانی نژاد

      سلام سلاما…
      مقاله طولانی شده بود لذا بسیاری از مطالب بازگو نشده!
      لذا اگر اجازه بدهید در مقالات بعدی انجام وظیفه خواهم کرد اگر عمری باشد انشاء الله
      با تشکر از توجه و محبت شما

  6. سلام
    عالي بود ممنون

  7. سلام بر شما
    گرچه بنده با منظور کلی نوشته شما موافقم منتها شروع خوبی نداشت متن متاسفانه. خواننده شما رو محکوم میکنه که استاندارد دوگانه دارید: جلیقه زرد ها رو (که باعث خرابی بسیار و آشوب فراوان شدن رو نشانه ی داغون بودن فرانسه میدانید) ولی لابد معترضان 88 رو افراد ناجوری میدونید و هیچ ربطی هم به انقلاب ایران ندارن. اگه ظهور جلیقه زرد ها نشان از ابتذال انقلاب فرانسه داره همین استدلال میگه اعتراضات 88 نشان از خدایی ناکرده بیخود بودن انقلاب ایران داره. صد البته گه انقلاب ایران الهی و است و انقلاب فرانسه خالی از نور (و این دو ماجرا توضیح دیگری دارن ولی متن شما این اشکال رو داره). استدلال ضعیف و بی دقت باعث خراب شدن مفهوم میشود…
    با احترام و طلب توفیق الهی برای حضرتعالی

    پ ن بنده هیچ همدلی با معترضان 88 ندارم…

    • سلام؛
      مقایسه ی شعارهای جلیقه زردها و نشان پشت جلیقه شون
      و شعارهای معترضان 88 هم مثال خوبی برای تفاوت دو نوع تجمع و اعتراض است؛
      هدف گرفتن نظام سرمایه داری توسط جلیقه زردها در غرب
      هدف گرفتن اصل انقلاب توسط آشوبگران 88

  8. در مقاله عجیبِ “40 سال نور افشانی” یاد آور شده:
    ” طنزِتلخی است که مردم، درکوی و برزن میگویند: 40 سال است که برخی ازمدیرانِ ارشدِ نظام و دولتمردانِ مزوّرِ زر و زور دار، می خواهندانقلابِ مقدسِ مردم را سرنگون کنند، ولی خدایِ قادرِ حکیم بوسیله مردمِ همیشه در صحنه نمیگذارد آنان بِه مُراد و آرزویشان برسند! اینان تا دیروز عددی نبودند و چیزی نداشتند! ولی با پیروزی انقلاب، صاحبِ چیزهایِ زیادی شدند! ولی چون آراسته به لباسِ تقوا نیستند، قافیه را بدجور می بازند، و دل بِدنیا می بندند! ”

    باید کلام شما را چنین تکمیل کرد:
    در این چند ساله اخیر بخصوص امسال، مدیران ارشد نظام و دولتمردان نامرد، یعنی رییس جمهور منتخب برخی از مردم به کمک وزیران اصلاح طلبش مجدانه کوشیدند با مشکل آفرینی اقتصادی مانند افزایش شدید ارز و طلا و ارزاق و مایحتاج عمومیِ، انقلاب را به شکست بکشانند! ولی مردم رشید و فهیم ایران زمین صبورانه مکر دوستان دیروز و دشمنان امروز ملت ایران را ناکام گذاشتند و پشت سر رهبر امنیت آورشان، باز به شیطان بزرگ ” نه ” گفتند و متحد و هوشیار پیش می تازند تا سر صندوق های رای انتقامشان را از بزدلان غرب زده حقیر بگیرند…

  9. چرا میگویید خدا اقلاب را حفظ و جلو آورده؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.