سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شهادت ۱۶هزار یمنی و ویرانی ۴۲۹هزار منزل در بیش از پنج سال جنگ‌افروزی عربستان

شهادت ۱۶هزار یمنی و ویرانی ۴۲۹هزار منزل در بیش از پنج سال جنگ‌افروزی عربستان

مرکز قانونی حقوق و توسعه در یمن به ارائه آماری از پنج سال جنگ و ویرانگری در یمن و کشتار مردم بی‌دفاع این کشور به‌دست متجاوزان سعودی و متحدانشان پرداخت.

به نقل از پایگاه خبری العهد، بر اساس آمار این مرکز، پس از گذشت بیش از پنج سال جنگ، ملت یمن همچنان در معرض انواع جنایات وحشیانه و محاصره ظالمانه رژیم سعودی و امارات و متحدان غربی‌اش قرار دارد.

طی بیش از پنج سال جنگ، 16 هزار و 75 شهروند بی‌دفاع یمنی از جمله سه‌هزار و 931 کودک و دوهزار و 462 کودک شهید و بیش از 25 هزار نفر هم زخمی شدند.

در این مدت در حملات مستمر جنگنده‌ها و حملات موشکی و توپخانه عربستان و متحدانش، 428 هزار و 828 باب واحد مسکونی ویران یا متضرر شد.

تخریب 15 فرودگاه، 14 بندر، 739 مخزن و شبکه آبرسانی، 2700 پل و جاده، 1832 تأسیسات و مرکز دولتی و 193 نیروگاه و پست برق از دیگر دستاوردهای رژیم سعودی و متحدانش در بیش از پنج سال جنگ و ویرانگری در یمن بوده است.

بر اساس آمار این مرکز، همچنین طی بیش از پنج سال جنگ، 953 مسجد، 360 تأسیسات گردشگری، 344 بیمارستان و تأسیسات بهداشتی، 130 مرکز ورزشی، 914 مدرسه و مرکز آموزش، 41 مؤسسه رسانه‌ای، 76 مرکز دانشگاهی، 219 مرکز گردشگری و باستانی و 4134 مزرعه ویران شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصر طلایی تمدن اسلام تحت تأثیر انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رهبر معظم انقلاب در حال آغاز است

شهدای راه قدس؛ سردار محمدرضا زاهدی، سردار محمد مهدی حاج رحیمی و همراهان

نماهنگ/ قربان آن دل

سالگرد شهادت امام صادق علیه‌السلام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.