سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترکی: وزیر بهداشت اعلام کرد 2 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون جدیدا شناسایی شدند

ترکی: وزیر بهداشت اعلام کرد 2 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون جدیدا شناسایی شدند

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به حضور سعید نمکی در این کمیسیون و گزارش وی درباره اجرای طرح غربالگری فشار خون، گفت: این طرح در 40 هزار پایگاه برگزار شد که2 میلیون و 700 هزار ایرانی که فشار خون داشتند جدیدا شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون که سعید نمکی وزیر بهداشت هم حضور داشت، گفت: در این جلسه وزیر بهداشت گزارشی اجمالی از عملکرد چند ماهه خود به اعضای این کمیسیون ارائه کرد که اظهارات وی در خصوص پرونده الکترونیک، سیستم ارجاع، پزشک خانواده و طرح غربالگری فشار خون بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون افزود: در این طرح 30 میلیون ایرانی مشارکت کرده و فشار خون ایرانیان در 40 هزار پایگاه آزمایش شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت تصریح کرد: با اجرای طرح غربالگری فشار خون 2 میلیون و 700 هزار ایرانی که فشار خون داشتند شناسایی شده و مشخص شد که 10 میلیون ایرانی هم پیش فشار خون دارند.

ترکی گفت:‌با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی اعلام شده است اما تاکیدات ویژه وزیر بهداشت و معاونت غذا و دارو بر آن بوده که بیشتر داروها از داخل کشور تامین شود و بر همین اساس سیاست‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدتی در نظر گرفته شده و اتخاذ شده است.

وی گفت:‌بر همین اساس قرار است از تولید داخل کشورمان جهت مداوای بیماران استفاده شود تا مشکلات کمتر شده و وابستگی به داروهای خارجی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

افسانه قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت

روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.