سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / حفظ اصول تغذیه‌ای بعد از رمضان

حفظ اصول تغذیه‌ای بعد از رمضان

تنظیم قند و چربی، کاهش فشار خون و توقف ریزه خواری از فواید روزه داری است که میتوان با رعایت اصول صحیح تغذیه این فواید را استمرار بخشید.
به گفته مشاور تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌شود پس از ماه مبارک نیز رویه استفاده از مواد غذایی سالم را ادامه دهیم و کمتر از مواد غذایی حجیم، سرخ کردنی و فست فود‌ها استفاده کنیم.
مریم عمادی گفت: بدن پس از یکماه به نخوردن وعده‌های غذایی صبحانه و نهار عادت کرده و از این رو استفاده مواد غذایی با حجم بالا در روز‌های نخست بعد از ماه مبارک رمضان می‌تواند موجب آسیب به معده شود.
*سلامتی یک حق و مسئولیت همگانی است
به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سلامت به عنوان یک حق فردی و همگانی است که نیازمند مشارکت آگاهانه جامعه و تمام دستگاه‌ها و ذینفعان است از اینرو حالا که در آستانه هفته ملی سلامت (هفته اول اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» هستیم علاوه بر توجه به سلامت فردی باید بعنوان یک مسئولیت همگانی در ارتقای سلامت دیگران در جامعه توجه داشت.
*پوشش همگانی سلامت با مشارکت مردمی محقق می‌شود
معاون بهداشت وزیر بهداشت هم با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در کشور، اعلام کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری ۶۰ میلیون ایرانی در طرح سلامت خانواده؛ مراقب سلامت؛ خواهند داشت.
فرشیدی گفت: ما برنامه سلامت خانواده را اردیبهشت ماه سال گذشته در ۵۴ شهر با ۷ میلیون جمعیت شروع کردیم و هم اکنون به ۲۷ میلیون نفر و ۱۹۵ شهر گسترش پیدا کرده است.
به گفته دکتر فرشیدی یکی از اصول و مبانی دستیابی به هدف پوشش همگانی سلامت، بهره گیری از مشارکت مردم از سطح خانواده تا پیچیده‌ترین سازمان‌ها و سطح محلات و شهر و روستا و عشایر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزگاری که از چنگال شاه خون می‌ریخت

شاه مخلوع

شرح صلوات شعبانیه/ قسمت ششم

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اعْمُرْ قَلْبِي بِطَاعَتِكَ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.