سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / موضع قاطع ایران عدم تغییر مرزهای کشورهای منطقه قفقاز است

موضع قاطع ایران عدم تغییر مرزهای کشورهای منطقه قفقاز است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جستجوی امنیت در خارج از منطقه قفقاز نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرتها تبدیل خواهد کرد.

  سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفتگو کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: کشور ارمنستان از اهمیت ویژهای در روابط همسایگی برخوردار است و روابط دو کشور در حوزههای مختلف از بدو استقلال ارمنستان، همواره روند رو به رشدی داشته است.
امیر سرتیپ آشتیانی حمایت از صلح جامع و پایدار در منطقه را از مواضع جمهوری اسلامی دانست و افزود: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و حق حاکمیت آنها بر تمام قلمرو خود و عدم تغییر مرزهای شناخته شده بین المللی است و جمهوری اسلام ایران درباره منطقه قفقاز نیز بر این سیاست پایبند است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکره مستقیم، صلح پایدار و ارتباط مستقیم دو همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان پشتیبانی نموده و این امر را زمینه ساز پیشرفت و توسعه منطقه قفقاز میداند.
امیر سرتیپ آشتیانی ادامه داد: در مورد امنیت منطقه، معتقدیم معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود و لذا هر رویکردی که توسط کشورهای منطقه برخلاف این سیاست اتخاذ شود، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر امنیت درون منطقهای و سازوکارهای منطقهای امنیت تصریح کرد:جستجوی امنیت در خارج از منطقه قفقاز نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرتها تبدیل و امنیت و ثبات در منطقه را دچار چالشهای بیشتر میکند و لذا نباید اجازه داد منطقه قفقاز به زمین رقابت دیگران تبدیل شود، زیرا در این صورت ثبات و امنیت تک تک کشورها به مخاطره میافتد.
وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه دوستی دو کشور تاریخی و چند هزار ساله است، افزود: برای ما بسیار مهم است که هر دو کشور در قبال ثبات در منطقه دیدگاه مشابه دارند و باید با نگاه به تحولات و امنیت منطقهای برای نزدیکی بیشتر روابط دو جانبه تلاش کرد و ارمنستان در این مسیر با نظر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت صلح و گسترش روابط دوستانه دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان هم نظر است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طرح آمریکا ایجاد تشنج در قفقاز جنوبی است

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری

اسرائیل ذلیلانه از غزه خارج شد پاسخ ایران قطعی و قاطع خواهد بود

آمریکا، اسرائیل و تمام جهان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.