سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 5 پژوهشگر تاریخ یا جاسوس سیا؟)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 5 پژوهشگر تاریخ یا جاسوس سیا؟)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 5 ژیو وانگ  پژوهشگر تاریخ یا جاسوس سیا؟

 ۲۵ تیر ۱۳۹۶ برای اولین‌بار خبر دستگیری یک جاسوس چینی-آمریکایی در تهران از سوی سخنگوی قوه ‌قضائیه رسانه‌ای شد. غلامحسین محسنی‌‌ اژه‌ای در نشست خبری خود گفت که این فرد (ژیو وانگ) به‌ صورت مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده و حالا با دستگیری و گذراندن فرآیند قضایی در دادگاه بدوی به 10 سال حبس محکوم شده است.

 وانگ که به ‌واسطه یکی از مجموعه‌های مطالعاتی در دانشگاه پرینستون به سازمان سیا مرتبط بوده در پوشش یک دانشجو و پژوهشگر تاریخ وارد ایران می‌شود و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات محرمانه از مجموعه‌هایی چون کتابخانه ملی می‌کند.

‼️ ناگفته نماند این حضور و فعالیت در ایران از همان ابتدای کار به‌دلیل حساسیت‌هایی که روی وی ایجاد می‌شود با رصد نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور همراه شده و فعالیت‌های او زیرنظر گرفته می‌شود.

 در این مسیر کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی بخشی از اسناد و اطلاعات مدنظر خود را به‌صورت مدیریت شده دراختیار وی قرار می‌دهند تا او نیز آنها را به واسطه‌های خود در آمریکا و انگلستان منتقل کند و از این طریق دیگر اعضای شبکه‌ای که او به آنها متصل است، شناسایی می‌شوند. سرانجام در آذرماه سال 98 وی پس از آزادی مسعود سلیمانی از آمریکا، آزاد و بازگردانده شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ مأموریت!

جاسوس ها

نفوذ ایران به معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل؟/ یکی دیگر از افسران کهنه‌کار امان “خودش مُرد”

مرگ مشکوک شاخار یوسف‌زاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.