سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / ️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند(شماره 2 – نزار زکا شاه ‌مهره لبنانی- آمریکایی)

️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند(شماره 2 – نزار زکا شاه ‌مهره لبنانی- آمریکایی)

️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 2 / شاه‌مهره لبنانی- آمریکایی

 نزار زکا 24 شهریور ۱۳۹۴ برای شرکت در یک کنفرانس کارآفرینی با دعوتنامه‎ای از شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده به تهران سفر کرد.

او پیش از بازگشت در 27 شهریور 94 به جرم جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد و به‏‌عنوان یک «گنج» به‎دلیل «ارتباط هوشمندانه با نهاد‌های نظامی در ایالات‎متحده» توصیف شد.

زکا پیش از سفرش به ایران نیز به‎همراه برخی چهره‌‌های مخالف نظام درحال تدارک برنامه‌‌هایی برای ایجاد موج تظاهرات علیه سیاست‌‌های نظام بود و بر اسناد ویکی‌لیکس، او یکی از افرادی است که با سفارت آمریکا در بیروت در ارتباط بوده است.

نزار زکا به‌عنوان یکی از موسسان «انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی» بود که در یک پروژه امنیتی با نام «پل» مشارکت داشت؛ پروژه «پل» برنامه‎ای پوششی برای نفوذ آمریکا به ساختار‌های سیاسی و اجرایی کشورمان است که براساس آن نزار زکا شاه‌مهره لبنانی-آمریکایی، ماموریتی ویژه در حوزه فناوری اطلاعات کشور داشته و به همین جهت نیز با وزارت ارتباطات مرتبط شد.

 درواقع پس از موفقیت نسبی طرح اولیه در گرجستان و لبنان و مونته‎نگرو، زکا به‎عنوان مدیر شناخته‎شده جریان «کارآفرینی اقتصادی» و «شبکه‌سازی اجتماعی» در خاورمیانه، مامور به ارتباط‌گیری با وزارت ارتباطات کشورمان شد و از طریق «ن. ج»، مدیر ارشد سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تهران راه یافت.

 بالاخره زکا در شهریور ۹۴ بازداشت و به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد اما سرانجام با درخواست میشل عون، رئیس‎جمهور لبنان به‎صورت مشروط آزاد شد.

 البته جمهوری اسلامی نظر دبیرکل حزب‎الله را در ارتباط با این درخواست جویا شد که سیدحسن نصرالله هم با توجه به جایگاه میشل عون و احترام وی درمیان محور مقاومت، موافقت حزب‎الله را با درخواست عون مطرح کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ مأموریت!

جاسوس ها

نفوذ ایران به معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل؟/ یکی دیگر از افسران کهنه‌کار امان “خودش مُرد”

مرگ مشکوک شاخار یوسف‌زاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.