سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جهاد آب‌رسانی در کوه‌های صعب‌العبور+ عکس

جهاد آب‌رسانی در کوه‌های صعب‌العبور+ عکس

جهاد آب‌رسانی در کوه‌های صعب‌العبور
پروژه آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده منطقه فالح از توابع بخش دشت سوسن شهرستان ایذه توسط گروه جهادی ثامن الائمه(ع) در حال انجام است. طی سال های اخیر خشکسالی و بی آبی و به دنبال آن از بین رفتن زمینه اشتغال و تولید در روستاها، منجر به شتاب گرفتن سیر مهاجرت به شهرها شده که در ایذه نیز این مهم از علل خالی شدن روستاها از سکنه است.

روستاهاي پيان و تاشاراز توابه بخش دشت سوسن 6 هزار نفر جمعيت دارند و آب آنها از چشمه روستاي تاشار تأمين مي‌شد كه متاسفانه اين چشمه خشك شده است.
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
فالح روستایی واقع دهستان سادات در بخش دهدز از شهرستان ایذه در استان خوزستان است؛ که به دو بخش پایین دره وبالا دره تقسیم می‌شود.
پایین ترین نقطه لوله تا بالاترین نقطه لوله 600 متر فاصله دارد.
25 نفر از نیروهای داوطلب و بسیجی اهواز در  آبرسانی در دل کوه‌های صعب‌العبور ایذه مشغول به کار هستند.
کوه سرتنگ  زیستگاه خرس است و در طول سال معمولا حمله خرس به کوهنوردان و افراد محلی زیاد اتفاق می افتد. اهالی منطقه برای تامین آب ناچارند 3 ساعت از جاده های صعب العبور رد شوند
سید علیرضا موسوی از اعضای گروه جهادی است . او بصورت داوطلبانه فعالیت می کند و بیش از 5 ماه است که خانواده خود را ندیده است . او می گوید لبخند و دعای خیر اهالی روستا از همه چیز لذت بخش تر است
از سمت راست : آرمین کلاس سوم و از ساکنین روستا است و در کارهای خدماتی به گروه کمک می کند
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
تعدادی از اهالی روستا که به گروه جهادی کمک کرده‌اند در حال استراحت هستند.
گروه جهادی پس از 9 ساعت کار ، در حال استراحت هستند
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
گروه جهادی پس از 9 ساعت کار در حال استراحت هستند. اما علیرغم گرم بودن هوای خوزستان در فصل تابستان، روستاهای سرتنگ فالح در ساعاتی از شبانه روز برق ندارند
گروه جهادی پس از 9 ساعت کار ، در حال استراحت هستند
سوخت گیری خودروی گروه جهادی ثامن‌الائمه(ع) برای اعزام به منطقه عملیات پرژه آب رسانی در روستهای ایذه
با پایان پروژه آبرسانی ، بیش از 200 نفر مشکل تامین آب نخواهند داشت
گروه جهادی ثامن‌الائمه(ع) متشکل از طلاب و دانشجویان جهادگر با حضور در روستاها و مناطق حاشیه‌ و محروم خوزستان بدون وقفه و در راه خدا به رفع محرومیت می‌پردازند.
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
نیروهای جهادی در حال راه‌اندازی مجدد خودروی خود هستند. بدلیل گرم بودن هوای خوزستان و احتمال سوختن دست‎ها بدلیل داغ بودن بدنه ماشین، به‎ناچار زیر دست‌ها پتو انداخته‌اند.
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
مجموعا 350 عدد لوله 4 و 6 اینچی در این پروژه به کار رفته است
گروه جهادی ثامن الائمه(علیه السلام) از 10 سال پیش تاکنون در این منطقه حضور داشته و خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده است.
گروه جهادی ثامن الائمه(ع)
روستاي فالح هزار و 500 متر با سد كارون سه ساعت فاصله دارد ولي آب آنها جيره بندي است و با تانكر هم به درستي به آنها آبرساني نمي‌شود.
.
عکس: محمد آهنگر http://fna.ir/eyeiqx ۱۶:۴۳ – ۱۳۹۹/۴/۳۱

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.