سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / حجاب به من احساس امنیت ‌و احترام داد

حجاب به من احساس امنیت ‌و احترام داد

اگر  همه آدمها  بتوانند اسلام و آرامش حاصل از پذیرش آن را بفهمند، شاید دنیا تبدیل به جای بهتری برای زندگی شود.

عالیه سی‌ و دو سال سن دارد. او متولد و بزرگ شده کشور فیلیپین است اما در حال حاضر ساکن امارات متحده عربی است

نحوه آشنایی تان را با اسلام بفرمایید. 

من ‎پنج سال است که در دبی کار میکنم. با دیدن اعمال و رفتار مسلمانان عاشق اسلام شدم. زمانی که شروع به همکاری و ارتباط با مسلمانان کردم، نگاهم به اسلام کاملا عوض شد. من روزهای ماه مبارک رمضان را با آنها روزه میگرفتم و تنها نظاره گر رفتارشان   بودم. میتوانستم احساس کنم که چطور اسلام در زندگی شان موج میزند و قرآن را در زندگیشان پیاده کرده اند.

 

چه عاملی باعث گرایش شما به سمت اسلام شد؟

فهم اینکه فقط یک خدا وجود دارد و هیچ موجودی برتر یا هم طراز با او نیست؛ اینکه خدا جنسیت ندارد، پسر و  همسر ندارد و قابل مقایسه با ما انسان ها نیست. او هرگز انسان نبوده زیرا او وجود برتر است. وقتی چنین باورهای قوی درباره الله داشته باشید، دیگر مردد نیستید و هیچ چیز  نمی تواند مانع نه گفتن قلبتان به این دین شود‌.

 

بعد از اینکه مسلمان شدید خانواده شما چه واکنشی نشان دادند؟ آیا با دوستان و آشنایان دچار مشکل شدید؟

آنها به شدت از دستم عصبانی شدند و تا حدودا سه هفته با من تماس نگرفتند. در واقع، من به محض اینکه گواهی مسلمان شدنم را دریافت کردم آنها را از این موضوع مطلع کردم. آنها اصلا نمی دانستند که من قرار است مسلمان بشوم.

سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵(بعد از پذیرش اسلام) سخت ترین دوران برای من بود زیرا دوستانم، فامیل و کسانی که من را می شناختند از من رو برگرداندند، به من توهین کردند و کلی حرف های ناروا به اسلام و مسلمان ها زدند. اما خدا را شکر که با دعا و ایمان به خدا، آنها دوباره روابط خود را با من از سر گرفتند و با آغوش باز من را پذیرفتند.

 

 

گسترش اسلام در فیلیپین را چطور ارزیابی میکنید؟

من قبلا صفحه” داستان تازه مسلمانان از سراسر دنیا ” را مدیریت میکردم. شما اکنون میتوانید رشد تعداد تازه مسلمانان را ببینید. الحمدلله هر روز افرادی به دین اسلام مشرف میشوند و در فیلیپین نیز، من احساس میکنم که مردم این کشور اطلاعات نسبتا کمتری درباره اسلام دارند اما از زمانی که در کشورهای اسلامی‌ مانند امارات کار میکنند، با اسلام آشنا میشوند، به آن علاقه مند و شیفته زیبایی حقیقی این دین میشوند

 

به نظر شما زیباترین آیه قران کدام است؟ و چرا؟

آیه ۲۱۶ سوره بقره که میفرماید ”  و بسا چیزى را خوش نمى دارید و آن براى شما خوب است و بسا چیزى را دوست مى دارید و آن براى شما بد است و خدا مى‏ داند و شما نمیدانید”.این پرمعناترین آیه از نظر من است. هر زمان که شخص عزیز و یا چیز باارزشی را از دست می دهم همیشه این آیه را به خاطر می آورم. این آیه مثل یک تذکر لطیف میماند که چقدر خدا ما را دوست دارد. اگر مشکلات و فشارها به نفع ما نبود هرگز خدا ما را با آنها روبرو نمی کند. تنها خدا میداند چه چیزی برای ما بهتر است. او می داند و ما فقط باید هر لحظه به او اعتماد کنیم. هیچ کس بهتر از خود خالق نمی تواند نیازهای مخلوق را بداند

 

نظر شما راجع به حجاب چیست؟

حجاب به من احساس امنیت و احترام داد. حجاب باعث شد تا بیشتر احساس  کنم که به عنوان یک زن شایسته احترام در فضای جامعه هستم و از سوی دیگر، حجاب تنها به پوشش موی سر محدود نمیشود. وقتی باحجاب هستید، باید رفتارتان هم مطابق با آن شود یعنی دهان خود را از حرف های ناروا  پاک کنید، دیگران را اذیت نکنید، مراقب چشمانتان باشید و  نگاه آلوده به دیگران نداشته باشید.

 

آیا حجاب محدودیتی در فعایت های شما در زندگی ایجاد کرده؟

نه، به هیچ وجه. اوایل برایم کمی مشکل‌ بود اما وقتی که به آن عادت میکنید، دیگر جزئی از زندگی روزمره تان میشود. من با حجابی که دارم، پیاده روی‌، ورزش و شنا میکنم و با دوستانم معاشرت دارم. این مساله، عادی و طبیعی است

 

آیا فکر میکنید مساله حجاب تنها مختص زنان است؟

مساله عفاف و حیا را نباید فقط محدود به زنان دانست. مردان هم باید با پیروی از سنت وسیره زندگی‌ پیامبر، با حیا باشند.

 

شما نهاد خانواده را بر اساس تعاریف اسلام و مسیحیت چگونه ارزیابی می کنید؟

صادقانه بخواهم بگویم، نمیتوانم طبق تجربیات و مشاهداتم مقایسه ای داشته باشم. خانواده های مسلمان بسیار سالم هستند و  قدردانی و احترامی که فرزندان نسبت به والدین خود دارند برایم بسیار محترم است. تقریبا تمام مسلمانانی که من در دبی میشناسم عشق و علاقه و احترام فوق‌العاده ای نسبت به پدر و مادر خود دارند. البته منظورم این نیست که کاتولیک ها اینگونه نیستند ولی مسلمان ها احساسات خود را به پدر و و مادر بیشتر بروز می دهند.

 

به طور خاص، چه عاملی شما را به سمت اسلام جذب کرد؟

اسلام دین ساده ای است. پیچیدگی ندارد و فهم آن راحت است. رویکرد تک خدایی که تنها و فقط یک خدا وجود دارد، اساس تمام اینها است. علاوه بر این، اسلام باعث شد تا درک بهتری نسبت به مفهوم زندگی، جسم دنیایی، عشق و انسانیت پیدا کنم. من تمام عادات بد مثل مصرف گوشت خوک، الکل، سیگار، رفتن به کلوپ و پوشیدن لباس های کمتر پوشیده را ترک کردم. در همان زمان متوجه شدم این موارد به جسم و روح آسیب می رساند. اسلام من را مجبور به ترک اینها نکرد. زمانی که  انسان به درک صحیحی از اسلام میرسد، دیگر با کمال میل و رغبت تمام این چیزها را به خاطر خدا کنار میگذارد.

 

قبل از اسلام پیرو چه مذهبی بودید؟

من قبلا مسیحی کاتولیک بودم که به تثلیث اعتقاد داشتم.

 

وقتی که برای اولین بار به نماز ایستادید چه احساسی داشتید؟ آیا خواندن پنج نوبت نماز در روز برایتان مشکل‌ نبود؟

نماز خواندن اولین هدف من بعد از مسلمان شدنم بود. خیلی تلاش کردم تا بعضی از اسم ها را حفظ کنم. من برای یادگیری اطلاعات  اولیه اسلامی در یک موسسه ثبت نام کردم و آنجا روش نماز خواندن و وضو گرفتن را یاد گرفتم. اولین باری که سجده کردم….خدای من…یکی از بهترین لحظات عمرم بود البته بهترین حسی که تا به حال تجربه کرده ام، لحظه گفتن شهادتین بود. نمی توانم بگویم سخت است، چون اگر مدت زمانی را که برای راز و نیاز با خدا اختصاص می دهی تصور کنی، احساس میکنی پنج نوبت کافی نیست و مشتاق میشوی بیش از این نماز بخوانی،

 

اگر بخواهید چند کلمه راجع به زیبایی، صلح و آرامشی که در اسلام به دست آوردی صحبت کنید، چه می گویید؟

اگر  همه آدمها  بتوانند اسلام و آرامش حاصل از پذیرش آن را بفهمند، شاید دنیا به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود. شاید دیگر جنگی راه نیفتد و هیچ کینه و نفرتی ایجاد نشود و صبر و استغفار در وجود همه نمایان شود.

همه به من میگویند که آدم خوش شانسی هستم زیرا لحظه ای که شهادتین را گفتم، تمام گناهانم بخشیده شد و مثل نوزاد تازه متولد شده، پاک شدم. الحمدلله، من از این موضوع مطلع نبودم، من تنها چیزی که میخواستم این بود که مسلمان شوم، همین. اما ببینید که چطور خداوند از من استقبال کرد او نعمت های بسیار زیادی یا بهتر بگویم بی شماری به من عطا کرده است و من همچنان از راه های متفاوت روزی خود را میگیرم. عشق من به خدا هر روز‌ بیشتر و بیشتر میشود‌ و زندگی‌ ام با یاد او و با احسان او بسیار کامل‌ و تمام عیار است. هرگز از اینکه شهادتین را گفتم پشیمان نیستم حتی اگر خانواده ام از من متنفر شوند و مرا طرد کنند من باز هم الله را انتخاب میکنم. انشاالله خانواده ام هم به زودی مسیر من را دنبال میکنند. من مطمئن هستم. من به مسلمان بودنم افتخار میکنم و انشاالله در حالی از این دنیا خواهم رفت که تنها نام خدا را بر زبانم باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.