سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / زاکانی: در سال اول مجلس 8 طرح اقتصادی دنبال می‌شود

زاکانی: در سال اول مجلس 8 طرح اقتصادی دنبال می‌شود

زاکانی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید با اژدهای هفت‌سر فساد مبارزه کند، تصریح کرد: این کار سختی است اما شدنی است.

علیرضا زاکانی، رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی به همراه «حسین حاتمی» دبیر اجرایی کارگروه فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی و «احمد نادری» دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی روز گذشته (شنبه ۲۷ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت تشریح سازوکارهای تشکیل فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی، پرداخته و تأکید کردند: وضع کنونی کشور و شرایط حساس پیش رو، نیاز به یک تحول را ضروری کرده است.

زاکانی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در این نشست خبری اظهار کرد: اگر نیم‌نگاهی به جامعه داشته باشیم، می‌بینیم که علی‌رغم توفیقاتی که حاصل شده، حال عمومی جامعه خوب نیست و این موضوع، ناشی از فشارهای اقتصادی و بی‌تدبیری‌ها است.

وی، مشکلات فعلی کشور را ناشی از ناکارآمدی مجلس، دولت و مشکلاتی که در قوه قضائیه وجود دارد دانست و گفت: این وضعیت، ضرورت ایجاد یک تغییر و تحول اساسی را در کشور ایجاب کرده است که مجلس یازدهم در ایجاد این تحول، نقش اساسی را برعهده‌دارد.

ماحصل مجلس یازدهم

باید منکوب کردن فقر و فساد باشد

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس به‌عنوان عصاره فضائل ملّت و نهادی که باید در رأس امور باشد، بیشترین توجهش را باید معطوف به نیازهای مردم باید بکند و مسیری را طی کند که ماحصل آن، منکوب کردن فقر، فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشد.

فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی

زاکانی ادامه داد: فراکسیون اکثریت مجلس متشکل از نمایندگانی است که ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس یازدهم آنها را معرفی کرد که بالغ بر ۲۰۷ نفر از این نمایندگان متعلق به ائتلاف هستند. در کنار آن، چند نفر از افرادی که جبهه پایداری معرفی کرده بود و عضو ائتلاف نبودند نیز به‌عنوان اعضای ثابت فراکسیون مدنظر قرار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اقبالی که جمع مستقلین برای حضور در فراکسیون اکثریت دارند، یک فراکسیون بالغ بر ۲۴۰ نفر را در مجلس یازدهم داشته باشیم که اسم آن هم فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی پیشنهاد شده است.

برنامه یک ساله

در دستورکار مجلس یازدهم

رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در باره برنامه یک ساله اظهار داشت: مواجهه با پلشتی‌ها مانند مفاسد اقتصادی و قاچاق در دستورکار مجلس یازدهم است

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم گفت: سال اول قرار است حدود 8 طرح اقتصادی در مجلس یازدهم دنبال شود و تا سال دوم امیدواریم که دولت جوان و انقلابی سر کار بیاید و کشور از حالت معطلی در بیاید، به همین دلیل 14 سرفصل و طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: امروزه اقتصاد، فوریت اول کشور است که معیشت و‌ اشتغال و کنترل تورم و ایجاد تسهیلات برای مردم از دیگر اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه کشور ما هم در اوج قابلیت‌ها قرار دارد هم اوج فشارها، تصریح کرد: اینکه همکاران ما می‌گویند کار مجلس یازدهم سخت است، به این معناست که مجلسی که معلوم نیست در کجای امور قرار دارد، باید به رأس امور برسد و این کار سختی است. سخت بودن کار مجلس یازدهم به این معنا است که این مجلس می‌خواهد اقتصاد را نجات دهد. اقتصادی که با نگاه نئولیبرال به وضع کنونی افتاده و عده‌ای را پولدارتر و عده‌ای را فقیرتر کرده است. تغییر چنین اقتصادی، کار سختی است.

مجلس یازدهم باید

با اژدهای هفت‌سر فساد مبارزه کند

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم باید با اژدهای هفت‌سر فساد مبارزه کند، تصریح کرد: این کار سختی است، چرا که تاکنون، اهتمام کافی به این امر وجود نداشته است.

زاکانی با بیان اینکه کار ما سخت است اما شدنی است، تصریح کرد: خواهید دید این نمایندگان کاری خواهند کرد که لبخند به لب مردم قرار گیرد.

مجلس یازدهم،

صدای محرومان خواهد بود

حسین حاتمی‌دبیر اجرایی کارگروه فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در این نشست اظهار داشت: فراکسیون انقلاب اسلامی، فراکسیونی سیاسی و فراگیر است که همه نمایندگان با جریانات فکری و سیاسی را در خود دارد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم، صدای محرومان خواهد بود، افزود: شاهد مثال آن نیز بنده هستم که از شهرستانی محروم به‌عنوان دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون اکثریت انتخاب شده‌ام.

شکاف طبقاتی

در دولت روحانی اوج گرفت

احمد نادری دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی هم در این نشست گفت: وضع کشور در حال حاضر مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست، ضمن اینکه ما شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم؛ چراکه سیاست‌های غلط و نئولیبرالی در دولت کنونی و مجلس دهم پیگیری شده است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: سیاست‌های نئولیبرالی منجر به شکاف اجتماعی و طبقاتی شده و این شکاف پررنگ شده است هر چند این شکاف از دهه ۷۰ آغاز شده است ولی بالاترین اوج این شکاف طبقاتی در دولت فعلی صورت گرفته است.

احمد نادری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به سؤالی درباره مهم‌ترین اولویت مجلس آتی در حوزه‌های اقتصادی گفت: اقتصاد مشکل اول مردم و کشورمان است و اگر بتوانیم آن را حل کنیم، مشکلات دیگر حل خواهد شد.

وی گفت: شأن نظارتی و قانون‌گذاری از شئونات مجلس است که قطعاً در بحث اقتصادی از این شأن‌ها استفاده تمام و کمال خواهیم کرد.

به دنبال بازگرداندن دولت

به ریل انقلاب هستیم

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در بحث نظارتی به دنبال بازگرداندن دولت به ریل انقلاب اسلامی هستیم و از آن هم کوتاه نخواهیم آمد، ضمن اینکه نظارت ما بر دولت بسیار جدی خواهد بود و باید راه‌های انحرافی که دولت رفته سریعاً بازگردد و اشتباهاتش را جبران کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم بدانند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد

زاکانی شهردار تهران

یک عده نمی‌خواهند در شهر کار انجام شود!

دکترعلیرضا زاکانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.