سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شعر خواندن در حضور شما جرأت می‌خواهد/ خاطراتی از ۱۳ سال مدیریت جلسات شعر رمضان در محضر رهبر انقلاب

شعر خواندن در حضور شما جرأت می‌خواهد/ خاطراتی از ۱۳ سال مدیریت جلسات شعر رمضان در محضر رهبر انقلاب

عباسعلی براتی‌پور جزو اولین کسانی است که اداره جلسات شعر نیمه رمضان را عهده‌دار بود. او که ۱۳ سال مدیر این جلسات بود، در گفت‌وگویی با تسنیم از خاطرات خود و سرمشق‌های این جلسات برای شاعران گفت.

از آن با تعابیر مختلفی در نظر اهل شعر و هنر یاد می‌شود: «شب شاعران بی‌دل»، «شب قدر شاعران»، «شب پانزدهم»، شبی که در آن چشم‌انداز جریان شعری کشور ترسیم می‌شود. نیمه ماه مبارک رمضان برای هر شاعر انقلابی یادآور لحظات خوشی است که بسیاری آن را چشیده‌اند و بسیاری دیگر در آرزوی درک آن هستند. حضور رهبر معظم انقلاب میان شاعران و اهل قلم، مربوط و محدود به سال‌های اخیر نیست، ایشان به‌روایت شاعرانی چون اخوان ثالث و امیری فیروزکوهی، پای ثابت برخی از انجمن‌ها در مشهد و بعد در تهران بودند. دیدار شاعران با ایشان در دوره ریاست جمهوری و در زمان رهبری نیز ادامه داشت و مشغله‌ها مانع برگزاری این نوع جلسات نشده است. استمرار این نوع جلسات پیام‌های دیگری غیر از ادب‌دوستی رهبر معظم انقلاب دارد و آن اهتمام ویژه ایشان به شعر به‌عنوان یک میراث ملی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ادبی کشور در مقوله شعر انقلاب و متعهد است.

در دوره رهبری ایشان طبق سنتی چندساله شاعران در نیمه ماه مبارک گرد هم می‌آیند و برخی از آنها تازه‌ترین سروده‌های خود را در محضر رهبر انقلاب قرائت می‌کنند و در نهایت، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شعر و جریان‌های ادبی در کشور حسن ختام مجلس است. اما این جلسات از چه زمانی شکل گرفت؟ و چرا نیمه ماه مبارک رمضان برای این دیدار انتخاب شده است؟ برگزاری این جلسات و استمرار آن در سال‌های اخیر، به رغم وجود مشغله‌های گوناگون معظم‌له، چه تأثیری بر جریان شعر کشور گذاشته است؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ولادت فاطمه معصومه سلام الله علیها

ويدئو/سرود اسطوره وقار

سرود ،بهار جان‌ها

گروه سرود میثم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.