سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / کمک مومنانه| از قرارداد با سوپری‌ها تا همدلی بزرگ در «دارقشلاق»

کمک مومنانه| از قرارداد با سوپری‌ها تا همدلی بزرگ در «دارقشلاق»

کمک مومنانه| از قرارداد با سوپری‌ها تا همدلی بزرگ در «دارقشلاق»

این روزها ایران به سرزمین مهربانی و بخشندگی تبدیل شده و هماهنگی بین مجریان برگزاری رزمایش کمک مومنانه و مردم به بهترین شکل ممکن برقرار است.

کمک مومنانه| از قرارداد با سوپری‌ها تا همدلی بزرگ در «دارقشلاق»

 این روزها ایران به سرزمین مهربانی و بخشندگی تبدیل شده است؛ براساس گزارش خبرنگاران فارس در سراسر استانهای کشور، هماهنگی بین مجریان برگزاری رزمایش کمک مومنانه به بهترین شکل ممکن برقرار است و شاهد جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و محبت هستیم.

طوفان همدلی و مواسات، گرد و خاکی را که هیاهوی کووید 19 به راه انداخته، با دست‌های بخشنده خود می‌شوید و به تاریخ می‌سپارد.

ماجرای طوفان همدلی در ایران در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، به راه افتاد و این روزها در حالی بسیج و سپاه پای کار برگزاری رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» ایستاده‌اند که همه آحاد مردم با اشتیاق همراه آنان شده‌اند.

توزیع ۷۵۰ بسته کمک معیشتی در ابهر در فاز نخست طرح کمک مومنانه

فرمانده سپاه شهرستان ابهر با اشاره به آغاز رزمایش بزرگ مومنانه در سطح استان و شهرستان با محوریت سپاه و بسیج و با همکاری سایر دستگاه‌ها به امر مقام معظم رهبری، گفت: ۷۵۰ بسته کمک معیشتی با کمک خیرین و دستگاه‌های مختلف در فاز نخست طرح کمک مومنانه در شهرستان ابهر بین نیازمندان توزیع شده است.

محسن احمدی‌تبار با اشاره به اینکه با همکاری سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام بسته‌هایی در سراسر کشور توزیع می‌شود، افزود: در شهرستان ابهر در مرحله نخست تا پایان ماه مبارک رمضان 2 هزار بسته در بین مردم پخش می‌شود.

همت بلند بانوان بسیجی کُتیج برای کمک مومنانه

فرمانده پایگاه بسیج خواهران حضرت رقیه(س) کتیج در شهرستان فنوج، گفت: در مرحله نخست طرح کمک مومنانه توسط پایگاه بسیج خواهران حضرت رقیه (ع) شهر کتیج و با همکاری سپاه شهرستان فنوج 80 بسته معیشتی بین نیازمندان این شهر توزیع شد.

مژگان پردلی‌نژاد افزود: این طرح به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات اجرا شد و در مرحله دوم نیازمندان بیشتری بویژه روستاییان از این طرح بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه بانوان بسیجی شهر کتیج فنوج در خط مقدم کمک رسانی به نیازمندان این شهر قرار دارند، ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و طرح مومنانه قرار دارد و در این زمینه به نیازمندان یاری خواهد رساند.

 توزیع 10 هزاربسته معیشتی با محوریت امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برنامه‌های تدارک دیده شده برای رزمایش ضیافت همدلی بسته‌های معیشتی با مشارکت خیران و موسسات خیریه در طول ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استان تهیه بسته‌های غذایی بود که با شروع آن از مسجد امام رضا (ع) در تبریز سه هزار بسته تهیه شد و تا امروز ۱۰ هزار بسته در سطح استان توزیع شده که امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد بسته‌های معیشتی به دو برابر برسد.

وی خاطرنشان کرد: این بسته‌ها توسط در 45 امامزاده و بقاع استان  مجموعه‌های افق (اجتماعی-فرهنگی-قرآنی) بسته‌های معیشتی بین 200 تا 300 هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

ادامه حمایت‌های مومنانه در زنجان تا پایان شیوع کرونا 

مسؤول سازمان بسیج زنان استان زنجان در مورد کمک مومنانه و رزمایش انفاق در ماه رمضان گفت: با توجه به فرمان رهبری و وظیفه سربازی سپاه پاسداران با شیوع کرونا مرحله شناسایی خانواده‌های نیازمند و تعدادی از صاحبان مشاغل که بیکار شدند و همچنین زنان بی سرپرست و بدسرپرست و خانواده‌هایی که مبتلا به کرونا بودند انجام شده است.

لیلا رمضانی اظهار داشت: طبق برنامه با کمک خواهران بسیجی و مردم، گروه شناسایی شده تا پایان شیوع کرونا حمایت خواهند شد که حداقل کمک کوچکی به آنها کرده باشیم.

دانلود

فعالیت ۵۰۴ گروه جهادی خواهر در جبهه مقابله با کرونا

مسؤول سازمان بسیج زنان استان زنجان همچنین از فعالیت ۵۰۴ گروه جهادی خواهر در جبهه مقابله با کرونا خبر داد و گفت: ۲۵۹ کارگاه تولید لوازم بهداشتی راه‌اندازی و خواهران خیاط بسیجی در این کارگاه‌ها به صورت روزانه مشغول به کار هستند.

رمضانی اظهار کرد: بسیج همیشه در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشته و بانوان بسیجی هم از این امر مستثنی نبوده و نیستند و همچنان که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها یاری‌رسان رزمندگان بودند، امروز نیز یاری‌رسان مدافعان سلامت کشور هستند.

کمک مومنانه خبرنگاران قزوینی در پویش خبرنگار همدل
رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین با بیان اینکه پویش «خبرنگار همدل» در سطح کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این طرح نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه   همراه و همگام با سایر اقشار و اصناف دیگر کشور اجرایی می‌شود.

سرهنگ محمد کشاورز با اشاره به اینکه این پویش در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه اجرا خواهد شد، ادامه داد: خبرنگاران نیز در ایام مبارزه با کرونا در کنار مدافعان سلامت، حضوری فعال داشته و اطلاع رسانی صادقانه و امیدبخشی به جامعه را در دستور کار قرار داشتند و بدون شک در این مسیر نیز در کنار مردم خواهند بود.

وی تصریح کرد: هیج مبلغ خاصی برای شرکت در این پویش تعیین نشده و هر خبرنگار با هر میزان مبلغ اهدایی می‌تواند در آن مشارکت کند.

توزیع 3 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط سپاه عنبرآباد

فرمانده سپاه عنبرآباد گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در  شهرستان عنبرآباد رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه طی سه مرحله در ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

 حسن سنجری خاطرنشان کرد: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه 3هزار بسته معیشتی شامل کالاهای اساسی که ارزش هر بسته 300 هزار تومان است، بین نیازمندان توزیع خواهد  شد.

وی عنوان داشت: در مجموع برای تهیه 3 هزار بسته معیشتی مرحله اول در عنبرآباد بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و بیش از 8 هزار خانوار نیازمند در شهرستان عنبرآباد شناسایی شدند.

فرمانده سپاه عنبرآباد بیان داشت: در دو مرحله دیگر رزمایش تعداد 5 هزار خانوار بسته معیشتی دریافت خواهند کرد که می‌طلبد در این زمینه مردم هم مشارکت داشته باشند.

توزیع یک‌میلیون بسته غذایی در اجرای رزمایش همدلی و احسان در مازندران

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران  در ماه مبارک رمضان از اجرای رزمایش همدلی و احسان در استان خبر داد و  افزود: در راستای اجرای تصمیمات قرارگاه رزمایش مومنانه، در اقدامی تحت عنوان رزمایش همدلی و احسان، توزیع یک‌میلیون بسته مواد غذایی با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌ها را در دستور کار قرار گرفت.

سید رضا هادیان تصریح کرد: توزیع ۳۰ هزار بسته غذایی شامل ۱۰ کیلو برنج، ۲ عدد مرغ، ۴ بسته ماکارانی، یک عدد رب، ۳ بسته عدس نخود و لوبیا و سایر اقلام غذایی تولید کارخانه‌های غذایی و باغات داخل کشور برای محرومان استان آغاز و در دستور کار قرار گرفت و توزیع آن تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های فوق در قرارگاه‌های همدلی و احسان با محوریت نماینده ولی فقیه و اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان و نیروهای جهادی در استان به هر میزان خیران استان در این رزمایش مشارکت کنند ستاد نیز به همان میزان مازاد بر بسته‌های اعلامی مشارکت خواهد کرد.

توزیع 6 هزار بسته غذایی بین نیازمندان ملایر

قدرت‌الله ولدی فرماندار ملایر با بیان اینکه در ‌کمک مومنانه نیز اقدامات خوبی در ملایر صورت گرفت افزود: در این حوزه سه مرحله ۶ هزار بسته توزیع داریم که مرحله اول انجام شده و مرحله دوم در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم نیز همزمان با عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

 یک دنیا مهر مومنانه در «دارقشلاق»

گروه جهادی شهید حاج میرزا محمد سلگی هیأت رزمندگان ثارالله همدان با حضور در روستای محروم دارقشلاق شهرستان کبودراهنگ سمفونی خدمت مومنانه را چنان به اجرا گذاشت که طبیعت زیبای این روستای محروم همواره به آن شهادت خواهد داد.

مصطفی میرزایی، سرپرست گروه می‌گوید: پیرو سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر

گروه جهادی شهید حاج میرزا محمد سلگی هیأت رزمندگان ثارالله همدان با حضور در روستای محروم دارقشلاق شهرستان کبودراهنگ سمفونی خدمت مومنانه را چنان به اجرا گذاشت که طبیعت زیبای این روستای محروم همواره به آن شهادت خواهد داد

رزمایش همدلی یا کمک مومنانه به فقر در ماه مبارک رمضان، هیأت رزمندگان ثارالله همدان که  پویش میانداران سلامت را از روزهای اول شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی کرده وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود شد.

مسؤول هیأت رزمندگان ثارالله می‌افزاید: مرحله چهارم فعالیت‌های این گروه رزمایش خدمت مومنانه در نظر گرفته شده که امروز در حال انجام است  و مرحله پنجم هم برپایی یک آشپزخانه پخت غذا است که غذای گرم را بین جامعه هدف توزیع می‌کند.

او ادامه می‌دهد: هر هفته در ماه مبارک رمضان به یکی از روستاهای محروم شناسایی شده می‌رویم و در چند بخش شامل غربالگری سلامت که اصلی‌ترین بخش را تشکیل می‌دهد، مشاوره و پاسخگویی به سؤوالات شرعی خدمات مومنانه را ارائه می‌دهیم.

میرزایی بیان می‌کند: یکی از روحانیون نیز کودکان روستا را گردهم جمع می‌کند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های شادی را برای آن‌ها با مشارکت خود کودکان برگزار می‌کند.

توزیع 900 بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه در خوانسار

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوانسار گفت: در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه 900 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 250 هزار تومان تهیه و میان نیازمندانی که به دنبال ویروس کرونا  آسیب دیدند، توزیع می‌شود.

حمیدرضا مجیری از آماده سازی و توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی جهت کمک به نیازمندان و محرومان در مرحله دوم رزمایش خبر داد و گفت: آماده دریافت کمک‌های مردم و خیرین برای ادامه خدمت‌رسانی هستیم.

در ادامه حجت‌الاسلام رسول خواجه‌کریمی امام‌جمعه خوانسار اظهار داشت: ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۲ میلیون تومان است که هزینه نیمی از اقلام از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوانسار تقبل شده است و این کمک‌ها میان نیازمندانی که به دلیل ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

 از بستن قرارداد با سوپری تا تقبل اجاره در کمک مومنانه کرمان

جمعیت امام حسن (ع) که شبکه‌ای برای بحث کمک به نیازمندان در حاشیه شهر کرمان تشکیل داده‌ است، در جریان رزمایش همدلی و مواسات نیز به میدان آمده و علاوه بر توزیع غذا و تخفیف اجاره منازل با سوپرمارکت‌های محلات نیز قرارداد بسته است.

جمعیت امام حسن (ع) که شبکه‌ای برای بحث کمک به نیازمندان در حاشیه شهر کرمان تشکیل داده‌ است، در جریان رزمایش همدلی و مواسات نیز به میدان آمده و علاوه بر توزیع غذا و تخفیف اجاره منازل با سوپرمارکت‌های محلات نیز قرارداد بسته است

همزمان با سراسر کشور رزمایش همدلی و مواسات در کرمان نیز پرشور و با حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان و جهادگران در حال برگزاری هست تا در این شرایط آسیب دیده از کرونا گرهی از کار مردم باز شود.

مسئول جمعیت امام حسن مجتبی (ع) کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مجموعه جمعیت امام حسن (ع) بالغ بر چهار سال در حاشیه شهر کرمان شبکه‌ای برای بحث کمک به نیازمندان تشکیل داده است.

محمدامین شمسی با اشاره به اینکه نزدیک عید هر ساله بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر توزیع می‌کردیم و لیستی از آنها داشتیم، افزود: با توجه به اینکه کرونا مشاغلی را تهدید کرده بود بعضی از خانوارها که از کرونا آسیب دیده بودند جزء لیست ما نبودند که آنها را شناسایی کردیم و یک هزار و 400 بسته غذایی در ایام نوروز بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی جزء آمار ما نبودند که با توجه به درجه‌بندی نیازمندان بررسی کردیم تعدادی از آن‌ها به واسطه شغل آزاد یا کارگر فصلی بودند شناسایی و کمک‌هایی از جمله اجاره منزل، هزینه دارو، قبض آب و برق و… را بررسی کردیم و متقبل شدیم و این کمک‌ها در حال انجام است و در خصوص کرایه‌ها با صاحبخانه‌ها صحبت کردیم، تخفیف گرفتیم و مابقی پرداخت شد.

مسئول جمعیت امام حسن (ع) کرمان ابراز داشت: در جریان رزمایش همدلی و مواسات دیدیم خیلی از ارگان‌ها غذای گرم توزیع می‌کنند ما نیز دو برنامه اجرا کردیم؛ برنامه اول خانواده‌هایی که در تهیه مواد غذایی مشکل داشتند را با سوپرمارکت محله قرارداد بستیم هر خانواده حدود 50 تا 100 هزار تومان مواد غذایی ضروری برای ماه مبارک رمضان را به‌صورت هفتگی خریداری کند و در این طرح کرامت خانواده‌ها هم حفظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دوم در خصوص خانواده‌های نیازمند که مشکل دارویی

 جمعیت امام حسن (ع) کرمان در کمک مومنانه، برای تامین مواد غذایی خانواده‌هایی که مشکل داشتند، با سوپرمارکت محله قرارداد بست که براساس آن هر خانواده حدود 50 تا 100 هزار تومان مواد غذایی ضروری برای ماه مبارک رمضان را به‌صورت هفتگی خریداری می‌کند

داشتند، بود و خیلی‌ها در این برهه به‌ خاطر پول دارو بسته غذایی را می‌فروختند که با چند داروخانه قرارداد بستیم و این افراد را معرفی کردیم که داروهای خود را تحویل بگیرند.

شمسی اظهار کرد: شبکه‌هایی که در محله‌ها داریم شناخت کاملی نسبت به محله دارند چون از بچه‌های خود محله هستند و می‌توانند طرح‌های ما را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

وی در ادامه به موضوع کلاس‌های مجازی اشاره کرد و گفت: بسیاری از بچه‌ها توان تهیه گوشی هوشمند نداشتند بنابراین با دوستان دانشجو و معلم برنامه‌ریزی کردیم از هفته جاری کلاس‌های حضوری را شروع کنیم که به دانش‌آموزانی که در بحث تحصیلی عقب افتادند کمک شود که دوستان استقبال کردند.

کمک مومنانه در حسینیه شهدای شمخانی

در پی تاکید رهبر انقلاب در راستای کمک مومنانه حسینیه شهدای شمخانی اهواز  2500 بسته معیشتی را برای توزیع در مناطق محروم تدارک دیده و قرار است این عدد به 10 هزار بسته برسد.

دانلود

گفتنی است فاز نخست سراسری رزمایش «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد. مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود.

به گفته سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبری به این صمیمی در عالم هست؟

ويدئو/ امام خامنه‌ای

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.