سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تحقیق بر سر منشا و خواستگاه کرونا

تحقیق بر سر منشا و خواستگاه کرونا

 

رویترز: دونالد #ترامپ روز چهارشنبه گفت دولت وی در تلاش است مشخص کند که آیا ویروس #کرونا از آزمایشگاهی در ووهان #چین نشات گرفته است یا خیر. مایک #پمپئو نیز گفت پکن باید درباره آنچه می داند “حقیقت را بگوید.”
منبع این ویروس کماکان یک معما است. ژنرال مارک #میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه گفت منابع اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد برخلاف آنچه که گفته می شود ویروس کرونا در آزمایشگاهی در چین ساخته شده، این ویروس احتمالا به طور طبیعی ایجاد شده است، اما هیچ قطعیتی درباره هیچ یک از این دو فرضیه وجود ندارد.
شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه گزارش داد منشاء این ویروس در آزمایشگاهی در ووهان بوده است اما نه به عنوان یک سلاح بیولوژیکی، بلکه به عنوان بخشی از تلاش چین برای نشان دادن این که قابلیت هایش برای شناسایی و مبارزه با ویروس ها به اندازه آمریکا یا بیشتر است.
بر اساس این گزارش و گزارش های دیگر، در آزمایشگاه ووهان که آزمایش‌های ویروس‌ شناسی بدون رعایت کامل استانداردهای ایمنی انجام می شود، یک نفر به این ویروس آلوده شده و سپس به یک بازار “میوه و سبزیجات” در همان نزدیکی رفته و این ویروس از همان جا شیوع یافته است.
روز چهارشنبه از ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره گزارش های منتشر شده درباره خروج این ویروس از آزمایشگاه ووهان پرسیده شد و وی گفت از این موضوع مطلع است و افزود: ما در حال بررسی کامل اوضاع وحشتناکی هستیم که روی داده است.
از وی سوال شد که آیا این موضوع را در مکالمات خود را شی جینپینگ رئیس جمهور چین مطرح کرده است یا خیر و ترامپ گفت: نمی خواهم در خصوص صحبت هایی که با او درباره این آزمایشگاه داشتم صحبت کنم، اکنون زمان مناسبی نیست.
ترامپ در طی شیوع این بیماری همه گیر تلاش کرده است بر روابط مستحکم آمریکا با چین تاکید کند زیرا به شدت برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود به چین وابسته است.
پمپئو نیز پس از کنفرانس خبری ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: ما می دانیم که منشا این ویروس در ووهان چین بوده است. ما واقعا نیاز داریم که دولت چین راحت حرف خود را بزند و توضیح دهد که این ویروس دقیقا چگونه گسترش یافته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وعده تهرانی‌ها؛ جشن‌امام‌رضایی‌ها روز جمعه

روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در مسیر میدان، ولی‌عصر(عج) تا میدان هفت‌تیر

درمحضر امام رضا علیه السلام _ مناظره علمای ادیان و پیروان مکاتب

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.