سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب

درباره کتاب

تجربیِات بشری بخصوص تجربه‌ی زنان در جاهلیّت قدیم و در جاهلیّت عصر جدید، پر از تعارضات و تناقضات رفتاری است و به دلیل چند وجهی بودنِ موضوع و تعدّد آثار و پیامدهای آن، زنان در مقام تشخیص درستی و داوری متعارضات، دچار حیرت، سردرگمی و بلاتکلیفی شده‌اند. جهان امروز برای همه‌ی امور زندگی، تعریف و تبیینی دارد امّا تعریف و تصویر صحیحی از هویّت و چیستی و جایگاه انسانی بنام زن – به‌عنوان سنگ بنای جامعه و حیات – نداشته و بدون شناخت شخصیت، حقوق، وظایف و اختیارات وی، جهان را به چالش کشیده و هل مِن مبارز می‌طلبد. خود به بیراهه رفته و دیگران را نیز به بیراهه می‌کشاند.
جهان امروز در مقوله‌ی زن و با هدف به بند کشیدن روحش، تنها به رهاسازی جسم او می‌اندیشد و قوانین موضوعه‌ی جهان امروز نیز، صرفاً پیرامون مسائل مادّی و سهل‌الوصول نمودن طریق طلاق و تشویق به نحوه‌های زندگی خاص و تن ندادن به مسئولیتهای خانوادگی است. زن و پیوندهای روحی – اخلاقیش، هرگز مورد طلب و تلاش جهان امروز نیست. این در حالی است که خدای اسلام، زن را بزرگ می‌بیند و برای پیوندهای روحی و عاطفی‌اش، تعریف و تصویری روشن دارد.
محتوای این کتاب اگرچه در اقتضائات و شرایط و زمانهای مختلف افاضه و ایراد گشته امّا از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روح واحد بهره‌مند است و نیز این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره‌توشه‌ی دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه‌ی سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایتگری را عهده‌دار است.
کتاب حاضر به صورت خلاصه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی نیز ترجمه شده است.

صفحاتی از کتاب

زنان دارای نقش اول و برجسته در انقلاب و جنگ


اگر زنان به انقلاب نپیوسته بودند، انقلاب پیروز نمى‌شد؛ جوانان براى پیوستن به صفوف انقلاب، از خانه‌ها بیرون نمى‌آمدند؛ مادرانشان نمى‌گذاشتند، یا حداقل آنها را تشویق نمى‌کردند. اگر زنان دل در گرو انقلاب نداشتند، مردان این‌طور آزادنه در صفوف انقلاب جانفشانى نمى‌کردند. نقش زن در انقلاب، هم به‌طور مستقیم، و هم به‌طور غیرمستقیم، یک نقش برجسته و مجموعاً نقش اول است؛ در جنگ هم همین‌طور بود.

دارای نقش تعیین‌کننده در انقلاب و جنگ تحمیلی و در دوران آینده به شرط رعایت ارزش واقعی زن


نقش زنان در انقلاب، یک نقش تعیین‌کننده بود؛ در جنگ، یک نقش تعیین‌کننده بود؛ در دوران آینده هم نقششان ان‌شاءالله تعیین‌کننده خواهد بود؛ به‌شرطى که ما این جهات ارزشى را در زن رعایت کنیم. اینهاست که تأمین‌کننده و تضمین‌کننده‌ى این آینده است. امیدواریم که خداوند شماها را تأیید کند.

موضوعات مهم

اهمیّت و ضرورت پرداختن به مسأله‌ی زن/پیشینه‌ی تاریخی/ جایگاه و اهمیّت الگوهای قرآنی-اسلامی، الگوهای منحط/حقوق و وظایف زن، زن و خانواده در اسلام و جنگ تحمیلی/تعامل زنان با مردان و حجاب

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

کتاب خدای مهربانم سلام ،کودکان گروه سنی ب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.