سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / دختر تازه مسلمان آمریکایی : «من خودم مسیرم را انتخاب می‌کنم»،«آوری میل » در مدت 90 روز به دین اسلام ایمان آورد

دختر تازه مسلمان آمریکایی : «من خودم مسیرم را انتخاب می‌کنم»،«آوری میل » در مدت 90 روز به دین اسلام ایمان آورد

آوری این طوربیان میکند که بعد از دیدن مسجد، حس فطری و درونی‌اش نسبت به تغییر دین افزایش پیدا کرد.او می‌گوید: لحظه متحول شدن من زمانی بود که وارد مسجد شدم و لحظاتی را سپری می‌کردم که از صمیم قلب می‌دانستم با انسان‌های درستکار، در جایی صحیح و در مسیری درست قرار گرفته ام.

 علی رغم مخالفت‌های خانواده و دوستان، این خانم اهل اوهایو دین مسیحیت را رها کرد و دنباله رو اسلام شد. آوری در کاری با یک دندانپزشک در برنامه ی نمایشی «عمر البکار عشق ۲۴ ساله ی سوریه ای آوری» به طور برجسته ای نشان داده شد.

طبق گفته هفته‌نامه «نیوز وییک»،آوری یک زن قوی و مستقل است.« آوری 19 ساله با وجود مخالفت‌های دوستان و خانواده‌اش دین مسیحیت را رها و به اسلام روی آورد. بعد از آن سریعا به سایت قرار ملاقات مسلمانان ملحق شد و همانجا بود که بایک مسلمان اشنا شد را دید.

آوری در مصاحبه‌ای که با هفته‌نامه نیوز وییک انجام داده بود، گفت که هیچ کس نمی‌تواند در تصمیم من برای انتخاب‌هایم تاثیری داشته باشد. من خودم مسیرم را انتخاب می‌کنم و این انتخاب را به آنها اعلام خواهم کرد.

 

توضیح دلایل تغییر دین:
این ستاره‌ی عرصه مهربانی و عشق به دیگران، می‌گوید که «به خدا اعتقاد داشت ولی هیچ وقت صد درصد به تمام نظرات مسیحیان اطمینان نداشت ». « من برای آگاهی یافتن از دین اسلام آزادی داشتم و هیچگاه گمان نمی‌کردم تغییر دین بدهم، اما کنجکاو بودم و از دوستان مسلمانم در مورد اسلام می‌پرسیدم. هرچیزی که یاد می‌گرفتم مرا بهت‌زده می‌کرد، مفاهیم اسلام بسیار قابل فهم بود و متوجه شدم که یک دین شگفت‌انگیز است.

لحظه تغییر:
آوری این طوربیان می کند که بعد از دیدن مسجد، حس فطری و درونی‌اش نسبت به تغییر دین افزایش پیدا کرد.او می‌گوید: لحظه متحول شدن من زمانی بود که وارد مسجد شدم و لحظاتی را سپری می‌کردم که از صمیم قلب می‌دانستم با انسان‌های درستکار، در جایی صحیح و در مسیری درست قرار گرفته ام.

 

وقتی آوری همسر مسلمان خود را دید:
آوری برای پیدا کردن یک مرد مسلمان در آمریکا در یک آپِ قرار ملاقات ثبت نام کرد، اما عاشق مردی شد که اکنون همسر اوست .
او این طور می‌گوید که «وقتی همسرم فعلی ام به من درخواست ازدواج داد، عکس پروفایل خیلی جذابی داشت و بسیار خوش قیافه بود. فهمیدم که اهل سوریه است ولی این قضیه را متوجه نشدم مگر بعد از تقریبا دو هفته صحبت بی وقفه، وقتی هنوز در سوریه زندگی می کرد»
آوری با مادرش برای دیدن همسر مسلمانش به لبنان سفر کرد تا برای اولین بار او را در فیانس 90 روزه ببیند.او به هفته نامه نیوز وییک گفته بود:«در ابتدا وقتی او صحبت از لبنان کرد، کمی مضطرب شدم فقط به خاطر اینکه چیز زیادی از این کشور نمی‌دانستم ولی به او اعتماد داشتم که مرا به جایی که خیلی خطرناک باشد نمی‌برد»

 

بی توجهی به نگرش‌های منفی
آوری نسبت به تغییر دین و ایمانش پشیمان نیست. او می گوید تنها چیزی که مرا آزار می‌دهد، چیزهای منفی است که مردم در مورد اعتقاد جدید و ازدواجش با عمر می‌گویند.
او می‌گوید: من هرگز به آنچه مردم در گذشته فکر می‌کردند توجه نکرده ام.هیچ کس نمی تواند تصمیم مرا در مورد انتخاب هایم تغییر دهد. من واقعا راهم را انتخاب کرده ام و آن را به دیگران نیز اعلام خواهم کرد.

 

خوش آمدگویی با آغوشی باز:
آوری در حال حاضر شیوه‌ای را که مردم او را مورد خطاب قرار می‌دهند، دوست دارد.
او میگوید:«من چگونگی نگاه مردم در چشمانم را وقتی با من صحبت میکنند دوست دارم. برخلاف اینکه قبلا چشمان آنها به جای دیگر منحرف می‌شد. همچنین خانواده ای که در زمان مسلمان شدنم به دست آوردم به شدت شگفت انگیز بود.
من در مورد اینکه از طرف خواهران و برادران مسلمانم مورد پذیرش قرار نگیرم نگران بودم ولی آنها با آغوشی باز به من خوش آمد گفتند.

 

آرزوی آوری:
چیزی که او آرزو می‌کند این است که به زودی پیروی از دین اسلام را آغاز کند.
پیروی از اسلام مرا از اوضاع خطرناک زیادی که خودم را در آنها یافتم دور نگه خواهد داشت.
ما به عنوان یک مسلمان اعتقاد داریم که همه، مسلمان به دنیا می آیند. افراد فقط انتخاب می کنند که آن را دنبال کنند ولی من آرزو میکنم که به زودی پیروی از اسلام را شروع کنم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.