سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / راهکاری برای پیمودن مسیر گام دوم انقلاب

راهکاری برای پیمودن مسیر گام دوم انقلاب

🚩 تهدیدی که چرخه انقلاب اسلامی را دچار تزلزل می‌کند.

کامران گوهری، پژوهشگر مطالعات اسلامی در گفتگو با تسنیم:

🔹باید از نگرش‌های سطحی و تک‌بُعدی به انقلاب اسلامی فاصله گرفت و در یک سطح متعالی و مرتفع، نگاهی چندوجهی و همچنین منظومه‌ای و کامل نسبت به انقلاب اسلامی را مبنا قرار داد.

🔹در تفکر‌ امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، جریانی مانند انقلاب اسلامی نبردی بین نور با ظلمت است. این دو رهبر الهی، بر اساس آیات سوره صف، انقلاب را جریانی نورانی معرفی کردند که مدام این نور در حال تکامل است که طی آن، قلوب مردم مورد تحول جدی قرار گرفت؛ جریانی که همچنان ادامه دارد و به استناد آیات قرآن، دشمنان با وجود تلاش فراوان در جهت جلوگیری از این رویداد، هیچ گاه نخواهند توانست از تداوم آن جلوگیری کنند.

🔹 امام خمینی (ره) سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با آگاهی از آینده انقلاب ضمن نامه‌ای به علمای یزد در اردیبهشت سال 42 اشاره داشتند «من مصمم هستم که از پا ننشینم تا دستگاه فاسد را به جای خود بنشانم و یا در پیشگاه مقدس حق تعالی با عذر وفود کنم(وارد شوم). شما هم، ای علمای اسلام، مصمم شوید؛ و بدانید پیروزی با شماست؛ و اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ و لَو کَرِهَ الکَافِرُون» اشاره ایشان به آیه8 سوره صف است.
🔹رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتی اشاره داشتند «فشارهایی که بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در طول این سی سال وارد کردند، به خاطر این بود که این انقلاب را از این جایگاه رفیع، از این خاستگاه معنوی و ملکوتی و انسان‌ساز پائین بیاورند. البته بدیهی است که نتوانستند و بدیهی است که نخواهند توانست «یُریدُونَ‏ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏»/د

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصبانیت مجریان فاکس نیوز از حمایت امیرعبداللهیان از مردم فلسطین در سازمان ملل

مرگ بر آمریکا

آموزش تندخوانی/ راهکار کاهش استرس

راهکار های شدنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.