سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / کتاب گفتمان معاصر ۳

کتاب گفتمان معاصر ۳

راهکارهای ارتقاء بهره‌وری در مجموعه‌های فرهنگی انقلابی

درباره کتاب

گفتمان معاصر، عنوان سلسله نوشتارهایی است در تبیین کلیدی‌ترین مفاهیمی که مورد نیاز جامعه‌ی امروز ماست و در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی مورد توجه یا اشاره قرار گرفته است.
این نوشتارها بر آن است که ترسیمی جامع، مستند، کوتاه و ساختارمند در باب این مفاهیم ارائه دهد تا تفسیری متقن و معتبر از این مفاهیم، پیش روی اندیشه‌ورزان و فعالان جبهه فکری انقلاب اسلامی قرار داشته باشد. این نوشتارها با مراجعه به بیانات معظّم‌ٌله با هدف اصطیاد و استنباط محورهای برجسته‌ای که در درک عمیق منطق و روند انقلاب اسلامی مؤثر است، تدوین شده است.
این کتاب به شیوه‌ها و کیفیت کار در تشکل‌ها و مجموعه‌های انقلابی با هدف ارتقاء بهره‌وری در آنها می‌پردازد. یکی از مسائلی که از ابتدای انقلاب اسلامی مورد توجه بوده و همچنان به عنوان یک مسئله مهم مطرح است، مسئله کار تشکلی و ایجاد مجموعه‌ها و سازمان‌هایی انقلابی است. کتاب مذکور، با هدف تبیین دیدگاه رهبر حکیم انقلاب راجع به چیستی و چگونگی ارتقاء بهره‌وری در یک سازمان یا مجموعه انقلابی با رویکرد فرهنگی نگاشته شده است. مدعای نوشتار مزبور بر این نظریه مهم استوار است که «کار در مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی و انقلابی، لزوماً به آن شیوه که در مجموعه‌های غیردینی پیش میرود، پیش نخواهد رفت.» به تعبیر دیگر: «آن معیار و ابزاری که موجب پیشرفت جبهه باطل است، لزوماً موجب پیشرفت در جبهه حق نمی‌شود.» از این رو تشکل‌های انقلابی، باید ضمن استفاده از نقاط مثبت و فایده‌مند مجموعه‌های انسانیِ غیردینی، به تمایزات خود با دیگر مجموعه‌ها دقت بکنند و ساخت و بافت تشکلی خود را با توجه به این مهم سامان بدهند.
گفتمان معاصر 3 بعد از طرح مسئله و تعریف سه مفهوم بهره‌وری، مجموعه انقلابی و کار فرهنگی در دو بخش کلّی بحث خود را پیش برده است: در بخش اول به برخی از مبانی مهم در کار تشکلی پرداخته و در بخش دوم با رویکردی عملیاتی‌تر، برخی از راهکارهای عملی در زمینه کار تشکلی را در دو محور «اصول و راهکارهای مشترک» ناظر بر اشتراکات مجموعه‌های دینی و غیردینی و «اصول و راهکارهای ویژه» ناظر بر راهکارهای مختص مجموعه‌های دینی، مطرح کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازدید۳ ساعته امام خامنه‌ای از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

سی و پنجمین سال نمایشگاه کتاب تهران

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.