سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / احساس دختر تازه مسلمان امریکایی از حجاب و محجبه بودن

احساس دختر تازه مسلمان امریکایی از حجاب و محجبه بودن

بانوان مسلمان آمریکایی درباره تجربه خودشان در سال های اخیر در ارتباط با حجاب می گویند و اینکه افزایش علاقه به پوشش اسلامی و روسری تبدیل به فرهنگ عامه شده است.

نادیا سید ، دانشجوی تازه مسلمان دانشگاه تگزاس ، که به عنوان یک زن مسلمان محجبه بزرگ شده، احساس می کند که ترویج فرهنگ حجابی در جامعه به او کمک کرده محجبه تر باشد و بهتر خود را بشناسد.

سید به خبرنگاران گفت: من قبلا بانگرانی محجبه می شدم. سپس شروع به پوشیدن رنگ های مختلف کردم و مردم شروع به توجه و تعجب کردند. همین باعث شد من احساس خوبی کنم.

پس از دبیرستان ، او شروع به آزمایش روسری هایی با رنگ های مختلف کرد. وی اکنون صاحب 15 روسری های رنگی مختلف است که بسیاری از آنها رنگ های مختلف سبز و قهوه ای دارند.

سید معتقد است یافتن راهی برای ادغام حجاب با چهره ای که از خودش به جامعه نشان می دهد و آمیختن فروتنی با فرهنگ جدید ، اعتماد به نفس بیشتری به او بخشیده است.

سید: فقط آن (حجاب) را در آغوش بگیرید. من قبلا با حجاب، زیبایی را احساس نمی کردم و مطمئنم بسیاری از حجابی ها چنین احساسی را دارند.

فائقه شیرازی ، استاد مطالعات خاورمیانه که رشد اقتصاد حجاب اسلامی را مورد مطالعه قرار داده است معتقد است که حجاب یک تصمیم شخصی است و نباید مورد تردید قرار بگیرد.

شیرازی گفت: کسی که محجبه است در عین اینکه به جهان می گوید این دین من است و انتخاب من است، می گوید من همانطور که بخواهم پوشش خود را انتخاب می کنم.

شیرازی همچنین گفت که با گذشت سالها ، وی در این دانشگاه حجاب بیشتری دیده است ، همچنین در رسانه و صنعت مد نمایندگانی برای بانوان محجبه دیده می شوند.

وی دیده است که حجابی ها جزئی از فرهنگ امروزی شده اند و پیش بینی می کند که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

شیرازی گفت: من نسبت به آینده خوش بین هستم زیرا بیشتر جوانان می توانند با حجاب بگردند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقبال جالب از وحید شمسایی

سرمربی تیم فوتسال

آقای معلمی که در برزخ هست و کلماتش هنوز نفس می‌کشند

شهید آیت‌الله مرتضی مطهری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.