سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلعه خانواده / عروس‌ و دامادهای دانشجو «پایدار تا پایِ دار»

عروس‌ و دامادهای دانشجو «پایدار تا پایِ دار»

طبق آمار، نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی کمتر از پنج درصد است

«‌من و همسرم در دوران دانشجویی متأهل شدیم و خیلی بهتر و بیشتر، تلاش‌ها و سختی‌هایی که دانشجو برای تحصیل و زندگی متحمل می‌شود را درک کردیم، به همین خاطر قدر همدیگر را بهتر می‌دانیم، چون این زندگی را با هم ساختیم..»

این را علی زارع، یک استاد دانشگاه، می‌گوید که با واسطه در دانشگاه ازدواج کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

علیرضا زالی ۹ تیرماه گفت که «ازدواج‌های دانشجویی در شکل‌گیری مؤلفه خودشکوفایی مؤثرند و از ثبات و بقای بیشتری برخوردارند.» طبق آمار، ازدواج‌های دانشجویی از پایداری ۹۴ درصدی برخوردار هستند.

عروس‌ و دامادهای دانشجو «پایدار تا پایِ دار»!

طبق آمار، نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی کمتر از پنج درصد است.

گروه زندگی: «‌من و همسرم در دوران دانشجویی متأهل شدیم و خیلی بهتر و بیشتر، تلاش‌ها و سختی‌هایی که دانشجو برای تحصیل و زندگی متحمل می‌شود را درک کردیم، به همین خاطر قدر همدیگر را بهتر می‌دانیم، چون این زندگی را با هم ساختیم..»

این را علی زارع، یک استاد دانشگاه، می‌گوید که با واسطه در دانشگاه ازدواج کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی ۹ تیرماه گفت که «ازدواج‌های دانشجویی در شکل‌گیری مؤلفه خودشکوفایی مؤثرند و از ثبات و بقای بیشتری برخوردارند.» طبق آمار، ازدواج‌های دانشجویی از پایداری ۹۴ درصدی برخوردار هستند.

اولین‌بار پیشنهاد ازدواج دانشجویی در سال ۷۶ توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران مطرح شد و به کمک نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب، اولین جشن ازدواج در دانشگاه شهید بهشتی با شرکت ۶۰ زوج از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد و هم اکنون به یک فرایند مدون و ساختاریافته تبدیل شده است.

به گفته مسئولان، تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در کشور به ثبت رسیده است.

اگر متوسط نرخ طلاق را بین ۲۲ تا ۲۷ درصد در ازدواج‌های مرسوم در نظر بگیریم، در ازدواج دانشجویی این رقم به کمتر از پنج درصد می‌رسد.

طبق آمار، ۱۳ میلیون مجرد در کشور و ۷۰۰ هزار مجرد بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد.

جمعیت‌شناسان مدعی هستند که از ۲۵ میلیون خانوار ایرانی، ۱۳ درصد تنها زندگی می‌کنند که «این عدد با توجه‌ به سالمند شدن جمعیت، رقم نگران‌کننده‌ای است».

در سال‌های اخیر با پدیده تجرد قطعی نیز روبه‌رو بوده‌ایم که بعد از ۴۵ سالگی رخ می‌دهد.

افشار تموک، روان‌شناس و استاد دانشگاه، معتقد است که «برای شکل‌گیری فرهنگ ازدواج ساده باید ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مسائلی چون سنت‌ها و فرهنگ خانواده و… را نیز در نظر گرفت و غیر عجولانه و با کار کارشناسی برای رسیدن به هدف پیش رفت.»

همچنین در نظر داشت که زوج‌های دانشجو برای گذران همزمان تحصیل و زندگی مشترک، نیاز به حمایت دوسویه از سوی مسئولان دانشگاه و خانواده‌ها دارند. دولت هم می‌تواند در حوزه مسکن و اشتغال کمک قابل‌توجهی به تشکیل زندگی زوج‌های جوان کند.

 

.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.