سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلعه خانواده / مشاوره، ۶ هزار خانواده را نجات داد

مشاوره، ۶ هزار خانواده را نجات داد

مرکز مشاوره قوه قضائیه با آموزش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مشاور خانواده در سراسر کشور، زندگی هزاران نفر را نجات داد

«با گزارش میدانی به این نتیجه رسیده‌ام که مردم به مشاوران پول می‌دهند اما آن‌ها پیشنهاد طلاق می‌دهند..»؛ این را یک استاد جامعه‌شناسی گفته است.

این‌ درحالیست که رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه حسن عبدلیان‌پور ۴ تیر ماه گفت که «پرونده ۶ هزار خانواده در شرف طلاق با دریافت مشاوره تخصصی به صلح و سازش ختم شد و به خانواده بازگشتند.» در برخی شهرستان‌ها هم تا ۷۰ درصد از پرونده‌ها از طلاق جلوگیری شد.

در یک سال گذشته «بیش از ۱۰۰ هزار خدمت مشاوره خانواده» به زوجین ارائه شده است. این مشاوره ها از فعالیت «۴۵۰ مرکز مشاوره فعال» ذیل قوه قضائیه حاصل شده است.
آبان ماه سال گذشته، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اعلام کرد که مشاوران و روانشناسانی که با دریافت پروانه فعالیت تخصصی در سطح کشور خدمات ارائه می‌کنند تنها به یک پنجم از نیاز جامعه پاسخ می‌دهند، درحالی که باید «دست‌کم به ازای هر یک هزار خانوار، ۵ مشاور و روانشناس وجود داشته باشد.»
روانشناسان معتقدند که آموزش مهارت‌های ارتباطی یکی از راهکارهای مهم برای کاهش طلاق در جامعه است و با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی‌ها رخ داده است، زوجین باید روابط عاطفی و کلامی خود را تقویت کنند تا در فضایی آرام و به دور از تنش  با یکدیگر کنار بیایند. اگر این موضوع میسر نبود با مراجعه به مشاوره‌های دوره‌ای در این حوزه، توانمند شوند.
روانشناس دکتر حسینی می‌گوید که «مشاوره‌های قبل از ازدواج خوب است، به شرطی که آدم‌ها در اطراف خودشان آدم‌های موثق و قابل قبولی نداشته باشند.» اما رفعت قاسمی، مشاور خانواده، می‌گوید که «استفاده از تجربیات اطرافیان کافی نیست، باید از فرد متخصص کمک گرفته شود.» چراکه گاهی مشاوره غلط مشکلات و اختلافات خانوادگی را بیشتر از قبل خواهد کرد.
انسیه خزعلی، معاون زنان ریاست جمهوری، معتقد است که «ارائه خدمات مشاوره صحیح» می‌تواند یک زندگی را نجات دهد، چون گاهی اوقات برخی مشاوران عامل طلاق می‌شوند، بنابراین مشاوران باید آموزش‌دیده و مجرب باشند و تحت نظارت و ارزیابی قرار بگیرند و اقدامات و فعالیت‌های این مشاوران رصد شود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یک عمر چای کهنه دم رو هدر می‌دادیم..

کاربردهای چای کهنه دم تو خونه زندگی

گزیده ای إز زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.