سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رسالت دانشگاه بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی ممکن نیست

رسالت دانشگاه بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی ممکن نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهرهگیری از فضای فرهنگی نمیتواند رسالت و ماموریت خود را بهدرستی انجام دهد.

 اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور گرامیداشت ۷۲ تن از شهدای والامقام این دانشگاه برگزار و رونمایی از تمبر شهدا در این مراسم انجام شد.

بهره‌برداری‌های و افتتاح پروژه با نام و یاد شهدا در این دانشگاه از صبح امروز آغاز شده است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که روز ۲۴ خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال برگزار شدگفت:

واقعیت این است که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند. اینکه قرآن میفرمایند شهید زنده است یعنی شهادت یک موضوع تاریخی نیست.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهرهگیری از فضای فرهنگی نمیتواند رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

طهرانچی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه باید با فرهنگ شهادت، زندگی نامه شهدا و سیرت آنان آشنا شوند.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:

این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار میکند که دانشآموختگانش جزء شهدای مدافع حرم امنیت و سلامت هستند؛ لذا این شهدا الگوهای فرهنگی سایر دانشجویان هستند.

طهرانچی با اشاره به درس دفاع مقدس، ادامه داد: این درس به عنوان یک درس اسلامی و اصلی از سالهای گذشته در دانشگاه آزاداسلامی تدریس میشده است، در حالی که این درس در سایر دانشگاهها به تازگی تدریس میشود.

.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تلاش میکنیم دانشجویان ورودی جدید در سال اول این درس را پاس کنند.وی ابراز کرد: درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با زندگی شهدا و مفاهیم ایثار شهادت است، علاوهبر آن برگزاری کنگرههای شهدا نیز باعث افزایش آشنایی میشود.

طهرانچی اضافه کرد: حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است، علاوه بر این مطالب برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوع جهاد است.عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش آموزان مدارس سما نیز برنامههایی برای آشنایی آنها با شهدا دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طیف گستردهای از تفکرات دانشجویان را دارد بر اساس آخرین نظرسنجیها دانشجویان با هر طرز تفکری نسبت به شهدا سر تعظیم فرود میآورند

.طهرانچی با بیان اینکه دانشجویان با هر نگاه سیاسی و اجتماعی برای شهدا ارزش قائل هستند، ابراز کرد: این موضوع یک سرمایه جدی برای دانشگاه آزاداسلامی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ناگفته‌های رئیس دانشگاه شهید بهشتی از شهید رئیسی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.