سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمادگی‌ها برای مشارکت هموطنان مقیم انگلستان در انتخابات

آمادگی‌ها برای مشارکت هموطنان مقیم انگلستان در انتخابات

سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان اعلام کرد برای مشارکت هموطنان مقیم این کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، آمادگی دارد.

علی متین فر سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از فراهم شدن مقدمات ایجاد ۱۰ حوزه رای گیری از هموطنان مقیم انگلستان در لندن و پنج شهر بزرگ دیگر این کشور برای مشارکت هموطنان مقیم این کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد.

به گفته سرپرست سفارت کشورمان در لندن، اکنون بخش کنسولی سفارت با تجهیز و با ایجاد اتاقک‌های مخصوص به منظور حفظ حریم خصوصی و مکالمات شخصی مراجعان هنگام دریافت خدمات کنسولی، با سرعت و کیفیت مطلوب تری این خدمات را ارائه می‌کند.

علی متین فر افزود: ۱۴۰ نوع خدمت کنسولی بدون در نظر داشت گرایش مراجعان به آنان ارائه می‌شود و از این پس با نوسازی و تجهیز کنسولگری با ظرفیت کامل، به هموطنان خدمات کنسولی ارائه می‌شود و با ایجاد اتاقک‌های مخصوص مراجعان، تلاش شده است که امنیت روانی آنان هنگام طرح مسائل شخصی خود با کارمند کنسولی فراهم شود.

تجهیز و نوسازی بخش کنسولی سفارت ایران در انگلستان پس از حدود ۱۵ سال امکان ارائه خدمات جدید به هموطنان مقیم این کشور را نیز فراهم کرده است.

مسئول بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به هموطنان مقیم انگلیس نوید داد که تا سه ماه آینده گذرنامه الکترونیک در بخش کنسولی فراهم می‌شود و برای فراهم شدن امکان صدور کارت ملی هوشمند نیز سالن مخصوص آن آماده شده و تجهیزات آن نیز دریافت شده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری امکان صدور کارت ملی هوشمند نیز در بخش کنسولی سفارت فراهم شود.

علیرضا رضوانی با اشاره به اینکه روزانه حدود سیصد نفر برای دریافت خدمات کنسولی به این بخش مراجعه می‌کنند گفت: هموطنان با دریافت کد رهگیری و اسناد همراه که مراجعه کنند همکاران بخش کنسولی نیز در همان روز خدمات کنسولی به مراجعان را ارائه می‌کنند.

بر اساس برآوردها، بیش از نیم میلیون ایرانی در انگلستان حضور دارند و بالتبع نیازمند دریافت طیف گسترده‌ای از خدمات کنسولی، بخش کنسولی سفارت ایران در لندن را به یکی از پرمراجعه‌ترین کنسولی‌ها در اروپا مبدل کرده است که بی شک برای تداوم ارائه خدمات کنسولی مطلوب نیازمند تامین بودجه و امکانات مناسب است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

همه ی این اتفاقات رأی تو بود…

انتخابات مهمی پیش رو داریم

همه جزئیات درباره اخراج محمد فاضلی از دانشگاه

مسعود پزشکیان و همراهان غربگدای مفلس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.