سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تولید مصالح ساختمانی دانش‌بنیان از ضایعات سنگ

تولید مصالح ساختمانی دانش‌بنیان از ضایعات سنگ

واحدی فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر موفق به تولید مصالح ساختمانی از ضایعات سنگهای طبیعی شده است.

اصفهان؛ مدیر این واحد فناور گفت: این واحد فناور که به تولید مصالح ساختمانی دانشبنیان ورود کرده است با ایده «تولید مصالح ساختمانی دانشبنیان» تأسیس شد تا نیاز صنعت ساختمان را برطرف کند.

محمد رئیسی گفت:سال ۱۳۹۸ مرکز تحقیقات سنگ را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر راه‌اندازی کردیم؛ چراکه در اطراف خمینی‌شهر چندین شهرک صنعتی مستقر است که در زمینه فرآوری سنگ طبیعی فعالیت میکنند.

وی افزود: یکی از مشکلات زیست‌محیطی ایجاد شده از این شهرک‌های حجم زیادی از ضایعات است که از طریق کارخانه‌های فرآوری سنگ طبیعی ایجاد میشود، بر این اساس از سال ۱۳۹۹ این ایده‌ها به این سمت هدایت شد که بتوان از ضایعات در تولید «آجرنماهای بتنی رنگی»، «سنگ مصنوعی» و «صفحات سیمانی سبک الیافی» استفاده کرد. محمد رئیسی گفت: واردات مصالح ساختمانی از کشور چین در سالهای گذشته شدت گرفته و تولید این مصالح در کشور با کاهش مواجه شده، در حالی که ایران دارای ظرفیت بسیار بالا در زمینه تولید مصالح ساختمانی است.

وی افزود: دولت میتواند با تکیه و اعتماد به شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور علاوه بر تولید باکیفیت مصالح ساختمانی از واردات این قبیل محصولات جلوگیری کرده و حتی به صادرات فکر کند. این فعال حوزه فناوری افزود: به جز ایده «تولید نانو پوششهای خودتمیزشونده» که به دلایلی پس از سالها متوقف شد، دیگر ایدهها تاکنون در حال پیگیری و تکمیل است. محمد رئیسی تاکید کرد: این واحد فناور هنوز به درآمدزایی نرسیده و کمکهای دانشگاه بیشتر جنبه پشتیبانی داشته است، امیدوارم نهادها و ارگانهای مرتبط کمک کنند تا به مرحله تجاری سازی محصولات دست پیدا کنیم. واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و تاکنون دستاوردهای مهمی داشته است و اکنون در حال تکمیل فرآیند تولید و استانداردسازی «آجرنماهای بتنی رنگی»، «سنگ مصنوعی» و «صفحات سیمانی سبک الیافی» است.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تولید داروی بیماران اس ام ای

رئیس سازمان غذا و دارو

سنگ تمام سپاه‌وبسیج در سیستان و بلوچستان

مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.