سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چهار جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

چهار جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته درباره ۶ جنایت و تخلف جدی شناخته شده سازمان ملل متحد ضد کودکان در زمان درگیریهای نظامی، به طور مستمر مرتکب ۴ جنایت شده است.

؛ از نیویورک، ارتکاب این جنایت‌ها باعث شده است که بالاخره آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از هشت ماه تصمیم بگیرد که نام رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه رژیم‌های و مجموعه‌هایی که در جنگها به کودکان آسیب میزنند و مرتکب جنایت بر ضد کودکان میشوند قرار دهد.
این جنایات عبارتند از: کشتن و معلول کردن کودکان، حملات به مدارس و بیمارستانها، ربودن کودکان و محروم کردن کودکان از دسترسیهای بشردوستانه.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با تایید این خبر گفت: این سازوکاری است که شورای امنیت تعیین کرده و بر اساس آن هر سال باید درباره طرفهایی که در درگیریها به کودکان آسیب میزنند گزارش داده شود. اولین بار هم نیست که چنین کاری انجام میشود. دبیرکل هم تاکنون درباره نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر از ۷ اکتبر تاکنون بسیار واضح و شفاف موضع گرفته است.
تس اینگرام مدیر ارتباطات یونیسف هم گفت: کودکان الان بیشتر از هر کس دیگری در غزه در رنج و در معرض آسیب قرار دارند و همه جنبه های زندگی آنان در معرض خطر جدی قرار گرفته است. کمبود غذا و آب و نبودن آب سالم باعث بیماری بیشتر کودکان غزه شده است. ۸ ماه هم هست که آنها به مدرسه نرفته اند. البته در این مدت آسیبها و ضربه‌های روانی و روحی سنگینی هم خورده اند. اکثر کودکان غزه نه میخوابند و نه حرف میزنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پلیس آلمان تظاهرات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

اسحاق بریک سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر اسرائیل

گوترش درباره تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر هشدار داد

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به رژیم غاصب اسرائیل هشدار داد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.