سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادامه اعتراض های جهانی علیه نسل کشی صهیونیستها در غزه

ادامه اعتراض های جهانی علیه نسل کشی صهیونیستها در غزه

تظاهرات اعتراضی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

 تظاهرات اعتراضی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.
تظاهرات دانشجویی مقابل دانشگاه سوربون فرانسه کانال تلگرام خبرگزاری شهاب با انتشار تصاویری نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه با تجمع مقابل ساختمان اداری این دانشگاه، درخواست کردند به همکاری با شرکتهایی که در نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان دست دارند، پایان دهند.قطع روابط برخی دانشگاههای ایتالیا با دانشگاهها و پژوهشگران رژیم صهیونیستی به گزارش پرس تی وی، برخی از دانشگاههای برجسته ایتالیا در اعتراض به جنایتهای اسرائیل در غزه از فعالیت پژوهشگران اسرائیلی جلوگیری میکنند.با ادامه تظاهرات حامیان فلسطین در سراسر ایتالیا، شمار فزاینده دانشگاههای این کشور از طریق پویشهای تحریم مخالفت جدی خود را با قتل عام در غزه و کرانه باختری اعلام میکنند. اوائل هفته کنونی، دانشگاه پالرمو به علت جنگ نسل کشی در غزه روابط خود را با پژوهشگران و دانشگاههای اسرائیل قطع کرد. همچنین سنای دانشگاهی این دانشگاه برنامه تبادل دانشجوی اتحادیه اروپا با تل آویو را تعلیق و اعلام کرد از نظام آموزشی فلسطین حمایت خواهد کرد. انزو براندی، پژوهشگر سابق دانش هسته ای گفت: برخی از روسای دانشگاهها و اساتید جنگ نسل کشی اسرائیل در غزه را محکوم کرده اند. برخی از دانشگاهیانی که خیلی در این موضوع ورود نکردند از طریق دانشجویانشان وادار شده اند موضعی جدی علیه اسرائیل بگیرند. در گذشته نیز تظاهرات علیه اشغال بی رحمانه غزه در پردیسهای دانشگاهی انجام میشد، اما به گستردگی تظاهرات کنونی نبود. این بار اسرائیل پا را بسیار فراتر گذاشته است و دانشجویان به این نتیجه رسیده اند که کار بیشتری باید انجام دهند. همچنین سنای دانشگاهی دانشگاه تورین اخیرا در اعتراض به افزایش چشمگیر میزان مرگ و میر در غزه به دست اسرائیل تصمیم گرفت در درخواست همکاری دانشگاهی با اسرائیل که اوائل سال میلادی فعلی در کشور صادر شد شرکت نکند. صدها تن از کارکنان دانشگاهها در رم و فلورانس از ریاست دانشگاه هایشان خواسته اند در برابر «قتل عام تنفرانگیز در غزه» از ارزشهای بنیادی بشریت و از همبستگی (با غزه) حمایت کنند. دانشجویان در شماری از پردیس دانشگاههای مشهور ایتالیا در حمایت از فلسطینیان و در اعتراض به حملات وحشیانه اسرائیل به غزه چادر برپا کرده اند. دانشجویان دانشگاه ساپینزای رم تاکید کردند هدف آنها وادار کردن این دانشگاه به توقف همکاری با اسرائیل و همچنین وادار کردن دولت ایتالیا به توقف صادرات سلاح به اسرائیل است.

پلیس آمریکا علیه معترضان هوادار فلسطینیان در دانشگاه «استنفورد» وارد عمل شدبه گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز»، معترضان هوادار فلسطین در دانشگاه «استنفورد» در حالیکه پلیس تلاش داشت با موانع فلزی، آنها را مهار کند و به عقب براند، علیه پلیس شعار «شرم، شرم بر شما» سر دادند. دست کم ۱۳ نفر در این اعتراضها که روز چهارشنبه در دانشگاه استنفورد صورت گرفت، بازداشت شدند. به گفته مسئولان این دانشگاه آمریکایی، در رویارویی پلیس و دانشجویان در این دانشگاه، یکی از ماموران پلیس زخمی شد و به ساختمان دانشگاه خسارتهایی وارد آمد. دانشگاه استنفورد اعلام کرد دانشجویان بازداشت شده تعلیق خواهند شد و اجازه دانش آموختگی نخواهند یافت. در ماههای گذشته صدها دانشجوی معترض در دانشگاههای آمریکا به علت شرکت در اعتراضهای حمایت از فلسطینیان و برپا کردن چادرهای اعتراضی برای حمایت از غزه بازداشت شده اند؛ در این جنگ ادامه دار اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه، تا کنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی جان باخته اند.

تحصن دانشجویان دانشگاه رادبو هلند با هدف پایان دادن به جنگ در غزهبه گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر»، پلیس هلند از دانشجویان دانشگاه «رادبو» در شهر «نایمیخن» که با هدف توقف جنگ در غزه دست به تحصن زده اند، خواست تا به تحصن خود پایان دهند.

تظاهرات در مغرب در حمایت از غزهکانال تلگرام خبرگزاری صفا با انتشار ویدئویی نوشت: مردم مغرب به تظاهرات روزانه خود در حمایت از غزه ادامه میدهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتراف اروپایی ها به وحشی گری صهیونیست ها

ويدئو/ وحشی گری صهیونی

رهبر انقلاب: قساوت صهیونیست‌ها جای مماشات باقی نگذاشته/ باید عرصه را بر جلادان تنگ کرد

زوال رژیم صهیونیستی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.