سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تولد ۱۵۰ هزار شغل خانگی در کشور

تولد ۱۵۰ هزار شغل خانگی در کشور

 با ذکر خیر شهیدجمهور به‌خاطر یک پروژهٔ آبی آغاز می‌کنیم و با خبر بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در جنوب‌شرق کشور به پایان می‌بریم. طرح‌هایی برای آبادانی ایران عزیز!

: امروز «روز جهانی بدون دخانیات» است که در ایران با شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده و با اطلاع‌رسانی و اقداماتی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات سپری می‌شود.

با آرزوی داشتن «نسل بدون دخانیات» به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

آب گوارا، یادگار ماندگار شهید رئیسی به سنندج

چند روز پیش استاندار کردستان در مصاحبه‌ای گفت «حل مشکل آب شهر سنندج به دستور آیت‌الله رئیسی صورت گرفت و این یادگاری ماندگار برای مردم خواهد بود.»

اما ماجرا چیست؟ چند سال پیش مردم سنندج از بو و طعم بد آب شرب شهرشان به ستوه آمده بودند. اگرچه صدای اعتراض مردم مدام در رسانه‌های مختلف می‌پیچید و دولت دوازدهم هم مدام وعده و وعید برای رفع مشکل می‌داد، اما وضعیت هر روز بدتر می‌شد. دولت شهید رئیسی با یک عزم جهادی، پروژه‌ای را که قرار بود در ۳ سال به سرانجام برسد، طی کمتر از ۸ ماه به پایان رساند.

نقشه این بود! باید آب سد آزاد به‌طور مستقیم وارد تصفیه‌خانهٔ سنندج می‌شد. همین سامانهٔ انتقال آب بود که شهید رئیسی با نگاهی ویژه آن را پیگیری کرد و برای مردم به یادگار گذاشت. البته این تمام ماجرا نبود. ۲هزار و ۴۵۰میلیارد تومان پروژه در حوزهٔ آب و فاضلات استان کردستان از این شهید خدمت به یادگار مانده است.

تولد ۴ هزار شغل خانگی در زنجان

مشاغل خانگی هستند و یک دنیا مزیت! از جمله اینکه در خانه انجام می‌شوند، هزینهٔ اجارهٔ کارگاه و رفت‌وآمد به آن حذف می‌شود، بین مسئولیت خانوادگی خانم‌ها و کسب‌وکارشان تعادل برقرار می‌شود، اعضای خانواده در ساعات آزاد خود امکان همکاری و مشارکت دارند و از طریق آموزش غیررسمی می‌توانند آن شغل را یاد بگیرند، و کلی مزیت دیگر.

خبر خوب اینکه در سال جاری ۱۵۰ هزار اشتغال جدید در حوزهٔ مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است. از این عدد، سهم زنجان ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی است.

ادارهٔ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده که ۶۰ تا ۷۰درصد آن را بانوان گرفته‌اند و از این طریق ۱۵۰۰ متقاضی این وام را برای مشاغل خانگی خود صرف کرده‌اند.

امسال هم بدون روادید به پیاده‌روی اربعین بروید

به رسم سال‌های اخیر باز هم چند ماه مانده به اربعین حسینی وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق دیدار کرد و با حضور اعضای ستاد اربعین دو کشور، مقدمات این گردهمایی جهانی را برنامه‌ریزی کردند.

مهم‌ترین خبر خوب این نشست این است که لغو روادید، اربعین امسال هم پابرجاست و بخشی از هزینه‌های زائران امام حسین علیه‌السلام از این طریق کاسته می‌شود.

خودروهای حمل‌ونقل عمومی ایرانی هم برای کمک به میزبانان عراقی در جابه‌جایی زائران به عراق می‌روند. اما به خاطر ترافیک زیاد، خودروهای شخصی نمی‌توانند وارد خاک عراق شوند.

۱۲۸ پروژهٔ مردم‌یاری در سیستان و بلوچستان به سرانجام رسید

احداث مدرسه، مرمت و بازسازی منازل، حفر و لایروبی چاه‌های کشاورزی، ساخت سرویس‌های بهداشتی، آبرسانی به روستاها، توزیع لوازم ضروری زندگی و… این‌ها بخشی از اقداماتی است که نیروی زمینی سپاه پاسداران برای کمک به مردم در مناطق کمتر‌برخوردار کشور انجام می‌دهد.

حالا خبر رسیده که ۱۲۸ پروژهٔ مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در مناطق جنوب‌شرق کشور مثل چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد به بهره‌برداری رسیده است. در این طرح به ۶ روستا آبرسانی شده و ۵۰۰ دستگاه کولر گازی به نیازمندان اهدا شده است.

چطور توفیقات سلب‌شده را برگردانیم؟

گاهی به خاطر گناه، بعضی توفیقات از انسان گرفته می‌شود. آیت‌الله فاطمی‌نیا برای بازگرداندن این توفیقات توصیه می‌کنند ذکر «یا مُقیلَ العَثَرات» (یعنی «ای خدایی که لغزش‌ها را اقاله می‌کند و نادیده می‌گیرد») را با توجه و حضور قلب در قنوت یا سجده بگوییم.

ایشان می‌فرمایند «ما خدایی داریم که بسیار مهربان است و گناهان ما را اقاله می‌کند. به این معنا که اگر پشیمان شویم و توبه کنیم، اصلاً با ما طوری معامله می‌کند مثل اینکه گناهی مرتکب نشده‌ایم!»

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید.

در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب، خوش‌خبر باشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تشییع خیره‌کننده پیکر رئیسی راز پیروزی ایران بر آمریکا و اسرائیل

تشییع کم‌نظیر و پرشور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان

آیت‌الله رئیسی تولید و صادرات نفت ایران را احیا کرد

آیت‌الله رئیسی، ریاست جمهوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.