سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بازتاب نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا در فضای بین‌المللی

بازتاب نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا در فضای بین‌المللی

نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا چند ساعت پس از انتشار تاکنون بازتاب‌های وسیعی در فضای بین‌المللی داشته است.

  رهبر انقلاب بامداد امروز پنج‌شنبه نامه مهمی خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا منتشر کردند که تاکنون بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی داشته و کاربران انگلیسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی و شخصیت‌ها و مقامات مختلف نیز به آن واکنش نشان دادند.

دانشگاه‌های آمریکا از اوایل اردیبهشت به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شاهد اعتراض‌هایی است که از نگاه ناظران، نمونه آن در دهه ۱۹۶۰ میلادی و اعتراض‌های دانشگاه‌های این کشور به جنگ ویتنام دیده شده‌بود.

این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا به نسل‌کشی صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن برخی دیگر از کشورهای غربی استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) و غیره کشیده‌شد.

در همین راستا گروه بین الملل خبرگزاری مهر در پرونده‌ای با عنوان «انتفاضه دانشجویان آمریکایی؛ بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا» این مسئله را مورد بررسی قرار داده است.

واکنش رسانه هندی
وب سایت شبکه هندی زبان «نیوز ۱۸» با بازتاب نامه آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت که رهبر ایران در این نامه از دانشجویان معترض ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا خواسته است تا با قرآن آشنا شوند.

این رسانه فلسطینی به شرایط پیرامونی قبل از انتشار این نامه نیز اشاره و تاکید کرد که این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح طی هفته‌های اخیر منجر به شهادت دهها نفر در این منطقه شده و کمپین «همه چشم‌ها به رفح» در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است.

بازتاب نامه رهبر انقلاب در رسانه مطرح مصری
وبگاه خبری مصراوی که از رسانه‌های خبری و برخط مطرح در جهان عرب است، با انتشار خبر مربوط به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به دانشجویان آمریکایی نوشت که رهبر ایران از تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا حمایت کرد.

این گزارش تصریح کرد که در نامه رهبر انقلاب اسلامی ایران که در وبگاه رسمی ایشان منتشر شده، خطاب به دانشجویان آمریکایی اعلام شده است: شما الان بخشی از جبهه مقاومت هستید و مبارزه شرافتمندانه‌ای را با وجود فشارهای دولت‌های مستبد خود آغاز کرده‌اید، دولت‌هایی که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

واکنش رسانه سعودی به نامه رهبر انقلاب
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط تریبون رسمی حاکمیت سعودی نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی را به نقل از خبرگزاری فرانسه پوشش داده و تاکید کرد که رهبر ایران از اعتراضات دانشجویان آمریکا ضد جنگ در غزه حمایت می‌کند.

الشرق الاوسط به بخش مهمی از این نامه استناد کرد که ایشان خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشتند که شما الان در قسمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.

واکنش رسانه‌های عربی به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا
رسانه‌های عربی  ضمن بازتاب گسترده نامه رهبر انقلاب به دانشجویان‌ آمریکا، اعلام همبستگی ایشان با این دانشجویان و قدردانی از موضع شرافتمندانه آنها را بازتاب دادند.

شبکه المیادین سرتیتر مقاله خود را به این نامه اختصاص داد.

وب سایت النشره لبنان نیز متن کامل نامه مقام معظم رهبری برای دانشجویان آمریکا را منتشر کرد.

شبکه المنار هم اعلام کرد امام خامنه‌ای نامه خود برای دانشجویان آمریکا را پیام همدلی توصیف کرد.

وب سایت عراقی شفق نیوز هم با انتشار متن نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران جوانان و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین را بخشی از جبهه مقاومت دانست.

وب سایت العهد لبنان هم در همین زمینه آن بخش از نامه مقام معظم رهبری که مربوط به همدردی و همبستگی با دانشجویان آمریکا و قدردانی از موضع شرافتمندانه آنها در حمایت از مردم فلسطین بود را برجسته کرد.

 بازتاب نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا در شبکه «تی‌آرتی» ترکیه
وب‌سایت شبکه «تی‌آرتی» ترکیه با بازتاب پیام مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت که «(آیت‌الله) علی خامنه‌ای، رهبر ایران اقدامات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین را تحسین کرد.»

تی‌آرتی این بخش از نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی را برجسته کرد که «شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است ایستاده‌اید…و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

به نوشته تی‌آرتی «(آیت‌الله) خامنه‌ای با اشاره به اینکه فلسطین یک سرزمین مستقل و ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی است تأکید کرد که آمریکا از اسرائیل حمایت سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی می‌کند و راه را برای هسته‌ای‌شدن (این رژیم) باز کرد.»

خشم نماینده آمریکا از نامه رهبر انقلاب به دانشجویان این کشور
«برایان ماست» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با بازنشر پیام رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، دانشجویان آمریکایی را سرزنش کرد و خطاب به آنها نوشت: «اگر آیت‌الله شما را تحسین می‌کند، قطعا در سمت اشتباه تاریخ هستید!»

جروزالم‌پست: رهبر ایران از دانشجویان آمریکا خواست تا به مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک صهیونیستی ادامه دهند
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا پرداخت و نوشت که «خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی خواست به مبارزه با سیاست‌های «نسل‌کشی» اسرائیل ادامه دهند.»

در گزارش جروزالم‌پست آمده است که: نامه رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای خطاب به دانشجویان آمریکایی که در آن «دفاع از مردم فلسطین» را تمجید کردند، «ظلم نکنید و مظلوم واقع نشوید» بود. این نامه که روز پنجشنبه منتشر شد، در میان موجی از اردوگاه‌های طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌های امریکا منتشر شد که منجر به تشدید تنش‌ها و نگرانی‌های امنیتی برای دانشجویان یهودی شد.

به نوشته این روزنامه «در نامه رهبر ایران با تأکید بر اینکه صفحه تاریخ ورق می‌خورد، شما در سمت راست آن ایستاده‌اید، حمایت دولت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات دانشجویان را بخشی از جبهه مقاومت گسترده‌تر علیه ظلم صهیونیست‌ها معرفی کرده‌اند»

در ادامه گزارش جزوزالم‌پست آمده است که «رهبر ایران رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان را ادامه دهه‌ها نسل کشی و آپارتاید دانست و تصریح کرد نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی امروز ادامه رفتارهای ظالمانه شدیدی است که دهه هاست ادامه دارد. رهبر ایران در ادامه این نامه دانشجویان آمریکایی را به ادامه مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک صهیونیستی فراخوانده و تأکید کرده است که جبهه مقاومت قوی‌تر شده و به همین منوال ادامه خواهد داد. وی با استناد به قرآن بر اهمیت قیام عدالت تاکید کرد: «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ».

فاکس‌نیوز: رهبر ایران از دانشجویان آمریکا قدردانی کرد / «شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید»
وب‌سایت شبکه «فاکس‌نیوز» متن کامل نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا را با تیتر «رهبر ایران از دانشجویان آمریکا به علت ایستادن در سمت درست تاریخ قدردانی کرد» منتشر کرد.

مایک جانسون: اگر آیت‌الله (خامنه‌ای) را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با بازنشر متن نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اگر آیت الله را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید»

بازتاب نامه مهم رهبری به دانشجویان آمریکا در «تایمزِ اسرائیل» و «نیویورک پُست»
وب‌سایت صهیونیستی «تایمز اسرائیل» و روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پُست» هم به نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا پرداختند.

نیویورک‌پُست این بخش از نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی که «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید…و شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید» و تایمزِ اسرائیل نیز علاوه بر این بخش‌ها، این قسمت که «سردمداران صهیونیسم بین‌المللی… این مقاومت انسانی و شجاعانه (محور مقاومت) را تروریسم معرفی کردند..» را برجسته کردند.

واکنش کاربران انگلیسی‌زبان «ایکس» به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا
کاربران انگلیسی‌زبان شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نیز با انتشار بخش‌هایی از نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا یا بیان نظرات خود از این نامه استقبال کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد

انتخابات ریاست جمهوری

حیرت ناظران از خلاف‌گویی چند لایه ظریف

محمد جواد ظریف دروغگو و برجام نافرجام و تحریم‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.