سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۲۴ نکته مهم درباره شهید آیت الله دکتر رئیسی

۲۴ نکته مهم درباره شهید آیت الله دکتر رئیسی

رئیس جمهور با تمام توان از ساده زیستی خود مراقبت می کرد. این را معاون اول رئیس جمهور که این روزها سرپرست ریاست جمهوری است، می‌گوید.

رهبرانقلاب در دیدار سال گذشته با هیات دولت گفتند: «ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به خصوص شخص آقای رئیس‌جمهور برای من چشم‌گیر است».

حسین خان بابازاده: پس از شهادت آیت الله رئیسی بسیاری از دولتمردان لب به سخن گشودند و به نکاتی از سیره رئیس جمهور شهید در اداره دولت، خط قرمزهای ایشان، توصیه‌های مستمر رئیس فقید دولت و سلوک شخصی ایشان اشاره کردند. بسیاری از چهره‌های سیاسی هم در این مدت به روایت ناگفته‌هایی از شهید جمهور پرداختند.

مواردی از آنها را در این جمع بندی خواهید خواند:

یک: تاکید مستمر رئیس جمهور شهید، اخلاص در کار بود. رضای خدا مهم ترین موضوع ذهنی ایشان بوده که به وزرا و معاونان هم مستمرا توصیه می‌کردند.

دو: رئیسی به طور عجیبی اخلاق مدار بود. نه در دولت که حتی در اوج زد و خوردهای انتخاباتی هم از رعایت اخلاق غافل نشد. در پیام رهبرانقلاب برای افتتاح مجلس دوازدهم تاکید شد: «شهیدان پرواز اردیبهشت که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است یکی از خصوصیاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود».

سه: رئیسی به هیچ وجه به دور دوم انتخابات و مقوله رای آوری فکر نمی‌کرد. به گفته سخنگوی دولت اگر کسی می‌خواست از چشم آقای رئیسی بیفتد باید در این موارد پیش ایشان صحبت می‌کرد. رئیسی آینده فروشی نمی کرد؛ دروغ نمی گفت؛ وعده بیجا نمی‌داد. نیاز کشور و مردم که ممکن بود به رای ایشان صدمه بزند را هم بدون واهمه اجرا می‌کرد.

چهار: رئیسی تعطیلی و مرخصی نداشت. تاکید کرده بود که مسئولان دولتی طراز اول هم تعطیلی ندارند؛ تعطیلی پنجشنبه و جمعه و .. برای مردم است نه مسئولان رده بالای دولت.

پنج: شهید رئیسی اگر احساس می کرد کار کشور در داخل یا خارج متوقف به حضور یا تماس شخصی ایشان است دریغ نمی‌کرد و از آبروی خود برای مردم و کشور مایه می‌گذاشت.

شش: همیشه برای وزرا وقت داشت. فاطمی امین از وزرای سابق دولت در تلویزیون از تاکید رئیس جمهور بر وقت داشتن همیشگی برای جلسه با وزرا می‌گفت. این را در کنار رئیس جمهور سابق بگذارید که وزرایش از چندماه انتظار پشت در دفتر رئیس جمهور گلایه می‌کردند.

هفت: تاکید شهید رئیسی به وقت اختلاف وزرا و معاونین با یکدیگر این بود که اختلافات را اینجا حل کنید و به رسانه ها و جامعه کشیده نشود. خودش هم این موضوع را با سایر قوا رعایت می‌کرد و حتی در مواردی هم که حق با دولت بود، از چالش های سیاسی رسانه ای در فضای عمومی جامعه پرهیز می کرد.

هشت: شدت نگرانی رئیسی برای مردم محروم نقطه مشترک حرف همه دولتمردان است. نگرانی ویژه برای اقشار ضعیف، سفره آنها، کودکان کار و.. از جمله این موارد بود. در سفرهای استانی هم حتما باید به محروم ترین نقطه استان سر می‌زد.

نه: تاکید رئیس جمهور شهید این بود که همه مشکلات راه حل دارد. مردم ما را انتخاب نکردند تا بهانه برای حل نشدن بیاوریم. ما آمده‌ایم تا با امکانات موجود مشکلات را حل کنیم.

ده: ولایتمداری‌اش زبانزد بود. مطالبات رهبری چه از دولت و یا چه از سایر مسئولان و چه بیانات عمومی ایشان که بخشی از آن مربوط به وظایف دولت می‌شد را از مسئولان دولت برای تحقق پیگیری می‌کرد.

یازده: رئیس جمهور در عین جدیت در کار، متواضع بود. گویی که واقعا یک طلبه ساده بود. حرف ها را صبورانه می‌شنید. حتی اگر کسی هم نمی توانست با دولت همراهی لازم را بکند محترمانه و بدون عتاب کنار گذاشته می‌شد.

دوازده: مردمی بود و نگران آنها؛ بدون واهمه بین مردم می‌رفت؛ کنارشان می‌نسشت، به دردشان گوش می‌کرد. حفظ حرمت مردم برایش خط قرمز بود.

سیزده: شجاع بود. در دفاع از حق کشور و مظلومان دنیا لکنت زبان نداشت.

چهارده: رئیس جمهور اهل رعایت احترام و ادب بود. مسئولان دولت قبل از احوالپرسی او صحبت می کردند که تماس رئیسی با خودشان را باور نمی‌کردند.

پانزده: رئیس دولت سیزدهم اهل استفاده از همه افکار برای پیشبرد کار کشور بود. در همین روزهای اخیر، جهانگیری، معاون اول دولت سابق از نامه نگاری ها با رئیس جمهور برای بعضی مشکلات کشور سخن گفت. جهانگیری به همین موضوع ادب رئیس جمهور هم اشاره کرد که بعد از دریافت نامه ها، آقای رئیسی تماس می‌گرفتند و تشکر می‌کردند که من برای کار دولت وقت گذاشتم.

شانزده: رئیس جمهور شهید به شدت اهل پیگیری کارها بود. شعارشان هم این بود «بیست درصد کار، هشتاد درصد پیگیری». بعضی وزرای دولت مثل بذرپاش که عهده دار موضوع مهم مسکن است می‌گفتند که بعضا آقای رئیس جمهور هر روز برای پیگیری کارها تماس می‌گرفت.

هفده: چهره های اقتصادی دولت در این مدت می گفتند به وقت گزارش دهی به رئیس جمهور ایشان می گفتند اثر کار شما روی زندگی مردم چیست؟ کجای این کار برای مردم ملموس است؟

هجده: روی کاهش زمانبندی کارها تاکید ویژه داشت. اصرار داشت که باید زمان های زائد پروژه ها حذف و در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه به بهره برداری برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

نوزده: همه حرف رئیسی شهید این بود که آینده روشن است. مشکلات حل خواهد شد. نگاه ما به داخل است. جوان ایرانی بااستعداد و توانمند است.

بیست: شهید رئیسی پرکار و به تعبیر رهبرانقلاب خستگی نشناس بود. 46 سفر استانی و 29 سفر خارجی در 33 ماه! بازگشت از سفر در نیمه شب و شروع به کار در ساعت 6 – 7 صبح کار مشکلی است. حتی آقای مخبر نقل می کرد که با این میزان محدودیت برای استراحت، مطالعه شده به جلسه می آمدند. حتی ناسپاسی ها و طعنه بدخوهان کار شبانه روزی و خستگی نشناسی را متوقف کرد.

بیست و یک: رئیس جمهور با تمام توان از ساده زیستی خود مراقبت می‌کرد. این را معاون اول رئیس جمهور که این روزها سرپرست ریاست جمهوری است، می‌گوید. رهبرانقلاب در دیدار سال گذشته با هیات دولت گفتند: «ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به خصوص شخص آقای رئیس‌جمهور برای من چشم‌گیر است».

بیست و دو: رئیسی جهادی بود. از وزرای دولت هم همین را مطالبه می کرد. در حوادث مثل سیل و زلزله، مسئولان رده بالای دولت نظیر وزیر کشور یا معاون اجرایی یا معاون اول سریعا خودشان را به محل حادثه می رساندند. رئیس جمهور هم اندکی بعد به آنجا می‌رفت. مقایسه کنید با دولت قبل که بعد از فراگیر شدن سیل در چند استان(بهار سال 98)، رئیس جمهور با فشار رسانه‌ای بعد از پنج روز تازه از سفر تفریحی قشم به تهران برگشت! استاندار یکی از استان‌ها هم در سفر خارجی بود!

بیست و سه: رئیسی اهل تحول بود؛ از همکارانش هم همین انتظار را داشت. در آستان قدس رضوی از توزیع غذای حضرتی تا اسکان و اقامت زوار و شرایط خادمی را به نفع مردم تغییر داد. در قوه قضائیه هم همین کار را کرد و محبوبیت دستگاه قضا را به بالای هشتاد درصد رساند. در ریاست جمهوری هم با شعار تغییر به نفع مردم آمد و شرایط را در حد همین فرصت کوتاه 33 ماهه تغییر داد؛ از سلامت مردم تا موضوعات دیگر .

بیست و چهار: در کنار همه اینها رئیس جمهور مقید به نماز اول وقت، نماز شب، بیداری سحر، دعای توسل، دعای کمیل، روضه ماهانه، تضرع به درگاه الهی، توسل به ائمه اطهار و … بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اصرار شهید رئیسی بر اقامه نماز اول وقت

برنامه انتخاباتی.

شجاعت آیت الله احمد جنتی به‌روایت شهید آوینی

خط‌ مقدم جنگ بوسنی؛ اصابت ۶۰ هزار گلوله خمپاره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.