سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادامه اعتراض های جهانی به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

ادامه اعتراض های جهانی به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف جهان همچنان درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد.

 اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف جهان همچنان درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاههای شیلی، خواستار پایان دادن به روابط با رژیم صهیونیستی دانشجویان دانشگاه های مختلف شیلی در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند و پایان یافتن روابط با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش هیسپان تی وی، این جوانان از دانشگاههای مختلف شیلی با تعطیلی کلاسها و برگزاری تظاهرات با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند و خواستار پایان نسل کشی در غزه شدند.

آلدو ویلالوبوس از کمیته همبستگی با فلسطین شیلی گفت: ما به عنوان یک نسل دانشجو مصمم هستیم در برابر بزرگترین قتل عام که در قرن بیست و یکم علیه مردم غزه انجام شده است، بیکار ننشینیم. آنها از زمانی که اردو زدن در مقر دانشگاه شیلی را آغاز کردند، خواستار قطع همه روابط بین دانشگاهها و مؤسسات خود با اسرائیل شده اند. ظرف یک هفته، درخواست دانشجویان فقط توسط دانشکده فلسفه و علوم انسانی دانشگاه شیلی شنیده شد، که به توافقی که از سال ۱۹۹۹ با دانشگاه عبری اورشلیم برقرار بود، پایان داد. این موضوع از سوی اسکارلت روجاس، رئیس فدراسیون دانشجویی دیگو پورتالس تایید شد. خواستههای آنها فراتر از مرزهای دانشگاه است. پلیس تنها به ۳ دانشجو اجازه داد تا برای تحویل نامه به رئیس جمهور گابریل بوریک، وارد محوطه کاخ لاموندا شوند. حتی مطبوعات معتبر هم نتوانستند آنها را همراهی کنند. دانشجویان دانشگاههای شیلی در حال تدارک اعتصاب سراسری هستند که در روزهای آینده تاریخ آن را مشخص خواهند کرد.

تصاویری از تظاهرات حمایت از فلسطین در سئولشبکه الجزیره مباشر تصاویر زنده از تظاهرات فعالان در سئول پایتخت کره جنوبی منتشر کرد.تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند و توقف جنگ رژیم اشغالگر در نوار غزه را خواستار شدند.

فعالیتهای حمایت از فلسطین در دانشگاه پرتغالکانال تلگرامی شبکه الاقصی تصاویری از فعالیتهای دانشجویان در دانشگاه کویمبرا در پرتغال برای حمایت از فلسطین و تقاضای آنها مبنی بر توقف نسل کشی در نوار غزه منتشر کرد.

تظاهرات حمایت از فلسطین در آفریقای جنوبیشبکه الجزیره مباشر تصاویری از تظاهرات حمایت از فلسطین در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی منتشر کرد.تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار و در دست گرفتن پرچم فلسطین، توقف جنگ رژیم اشغالگر در نوار غزه را خواستار شدند.

تظاهرات حمایت از غزه در صنعا و چند شهر دیگر یمنمردم یمن در جدیدترین اقدام خود برای حمایت از غزه، در صنعا و چند شهر دیگر تظاهرات کردند. صنعا و چند استان دیگر یمن شاهد تظاهرات گسترده جدیدی در حمایت از مردم فلسطین بود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این تظاهرات از اجرای سه عملیات نظامی منحصر به فرد، در چارچوب عملیات حمایت از فلسطین خبر داد. تظاهرات کنندگان در یمن شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه و همراهان آنها را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند. «ثبات موضع در برابر غزه و استمرار جهاد» عنوان تظاهرات جدید در صنعا و چندین استان دیگر یمن است. تظاهرکنندگان با این شعار بر موضع رسمی و مردمی یمن مبنی بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کردند. در کنار مشارکت گروه ها، جریانها و اقشار مختلف مردم، نیروهای مسلح هم شرکت کردند. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح در جمع مردم از عملیات نظامی جدید صحبت کرد. شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان نیز در تظاهرات استانهای مختلف یمن جایگاه داشت. در بیانیه مشترک صنعا و دهها شهر دیگر، با ایران در این خصوص همدردی و تسلیت گفته شود. مردم تاکید کردند شهید رئیسی مواضعی شجاعانه در حمایت از مسئله فلسطین و یمن داشت.تظاهرکنندگان با تمجید از مقاومت اسطورهای مردم فلسطین و ثبات گروههای مقاومت، از عملیات مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق و نیز آغاز چهارمین دور از عملیات ارتش یمن در حمایت از فلسطین استقبال کردند.از دیدگاه مردم، تظاهراتی از این دست که برای اعلام همبستگی با مردم غزه صورت میگیرد بخشی از فراخوان و بسیج عمومی برای یاری رساندن به فلسطین است و حتی از این هم فراتر میرود و اعلام میکند مردم یمن برای کمک رساندن به ارتش در این نبرد آماده مبارزه هستند.

یورش پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطینکانال تلگرامی شبکه الاقصی تصاویری از یورش پلیس آلمان به دانشگاه “هومبولت” و حمله به دانشجویان حامی فلسطین و غزه منتشر کرد. مدیریت دانشگاه قول داده بود تحصن دانشجویان، هدف حملهی پلیس قرار نگیرد.

تجمع دانشجویان آلمانی در حمایت از غزهکانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از تجمع دانشجویان آلمانی در حمایت از غزه و درخواست توقف نسل کشی در این منطقه منتشر کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هر دولتی که سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند

دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

اینها اسیر بودن یا مهمونی رفته بودن؟!

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.