سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

امام جمعه اردبیل گفت: طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد و گِردبادهای آن، قارهها را درنوردید، و به مرکزِ فرماندهی قدرتِ اهریمنیِ دنیای معاصر، یعنی آمریکا رسید.

 اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه های نمازِ جمعه اردبیل افزود: قیام دانشگاههای آمریکا را باید از به فال نیک گرفت؛ دانشگاهِ هر کشور مرکزِ عقلانیت و مدنیتِ آن کشور و نماینده افکارِ عمومی ست و حالا مشهورترین دانشگاههای آمریکا با همه توان به حمایتِ فلسطینِ مظلوم آمده و شدیدترین محکومیت را نسبت به صهیونیسم دُرُست کرده اند.

وی با اشاره به سرکوب و دستگیریِ دانشجویان توسط دولتهای مدعیِ حقق بشر گفت: معلوم شد در اَندَرونِ خود به همه پرسی اعتقاد ندارند، به آزادی بیان، جریانِ آزادِ اطلاعات، حقوق بشر، حاکمیتِ ملی و حقِ تعیین سرنوشت هم به هیچ عنوان اعتقاد ندارند.

خطیبِ نمازِ جمعه اردبیل گفت: در ماجرای تظاهراتِ دانشجویان در دنیا، یک نکته بسیار قابل توجه است؛ پلیس آمریکا با خشونتِ تمام به زنها حمله میکند، آنها را به شدت مضروب میکند، و دستگاه قضایی آنها را زندانی میکند، حتی زنان هیئتِ علمیِ دانشگاهها و مدرسان هم در امان نیستند.

امام جمعه اردبیل به بستنِ گذرگاهِ رفح و مانع شدن از ورودِ کمکهای بشر دوستانه به غزه اشاره و خاطر نشان کرد: آنها دشمن هستند و از دشمن جز قتل و غارت انتظاری نیست، اما وای بر حال دولتهای اسلامی و آن دسته از ملتهای مسلمان که به تماشای کشتار جمعی و نسل کشیِ فلسطینیان و زنان و کودکانِ مظلومِ قبله اول نشسته اند؛ آن دولتها دست نشانده های آمریکا هستند از آنها امیدی نیست، اما ملتهای مسلمان باید به اقتضای مسلمانی خود عمل کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

راهبرد هسته‌ای، تضمین دائم امنیت ملی

جایگاه جمهوری اسلامی ایران کجاست؟

چرا مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها شکست خورد؟

آیت‌الله میرباقری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.