سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آلمان مخالف آتش بس فوری در غزه

آلمان مخالف آتش بس فوری در غزه

 وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش بس فوری در غزه شدند و این در حالیست که صدر اعظم آلمان با این آتش بس مخالفت کرد.

  برلین، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه با آتش بس فوری موافقت کردند و جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز این هفته برای مذاکره به منطقه سفر می‌کند.
این درخواست آتش بس در حالیست که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به تازگی در مصاحبه با روزنامه صدای هایلبرون گفته بود که فکر نمی‌کند درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری یا توقف طولانی درست باشد.
اولاف شولتس درباره دلیل مخالفتش با آتش بس در حالی که شمار شهدای فلسطینی به بالای ۱۱ هزار نفر رسیده است گفت: آتش بس بدان معناست که اسرائیل امکان بازیابی و دستیابی به موشک‌های جدید را به حماس می‌دهد.
وزیر امور خارجه آلمان نیز در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اوضاع در منطقه در حال فروپاشی است و به نظر می‌رسد شکاف‌ها عمیق‌تر می‌شود.
آنالنا بربوک افزود: این امر بسیار مهم است که در حملات وقفه‌های بشردوستانه وجود دارد. زیرا واضح است به همان اندازه که رنج زیاد است، هر لیتر آب و هر بسته غذایی به شدت مورد نیاز است.
جوزپ بورل گفت: تمام یکشنبه را روی بیانیه کار کرده است تا توافق همه اعضا برای آتش بس جلب شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما خواهان توقف‌های بشردوستانه هستیم تا بتوان کمک‌ها را به غزه رساند. زیرا مردم به آب سوخت و غذا نیاز دارند.
بورل قصد دارد به زودی به منطقه سفر کند تا بتواند به طور مستقیم با طرف‌های درگیر در مورد اوضاع گفتگو کند.
بورل در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این هفته به اسرائیل، فلسطین، بحرین، عربستان سعودی، قطر و اردن سفر خواهم کرد.
وی افزود: ما به یک افق سیاسی با نگاه به راه حل دو کشوری نیاز داریم و این تنها از طریق گفتگو به دست می‌آید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لال ها شفا پیدا کردند؟؟

پاورقی

 اظهارات تأمل‌برانگیز وزیر کشور آلمان درباره رونق قاچاق انسان در این کشور

نانسی فزر ، وزیر کشور آلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.