سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / باران موشک و پهپاد بر سر نظامیان آمریکا و اسرائیل

باران موشک و پهپاد بر سر نظامیان آمریکا و اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ۳۰ موشک دیگر از لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است، از آن سو پنتاگون هم اعلام کرده که پایگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته حداقل ۳۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌ و ۴۵ نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند – البته حین این اعتراف‌ها نیز چند بار دیگر پایگاه‌های آمریکا هدف حمله مقاومت عراق قرار گرفتند. حملات پهپادی مقاومت یمن علیه رژیم صهیونیستی را نیز به این شرایط اضافه کنید.
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات بی‌نظیر و غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای کاری بر این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران دیوانه‌وار این منطقه کرد تا انتقامش را از زنان و کودکان غزه بگیرد. حمایت رسوای غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا را زیر ضربه بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا روی دیگر طوفان الاقصی نمایان شود.

لبنان و سید مقاومت
اما آخرین خبرها از مقاومت لبنان آن‌که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳۰ موشک دیگر از سمت لبنان به سوی مناطق شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است. حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که تجهیزات فنی موضع صهیونیستی الراهب را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و منهدم کرده است. علاوه‌بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عصر روز دوشنبه نیز مواضع صهیونیستی المالکیه و جل الدیر را با موشک هدف قرار داده و به آنها آسیب‌هایی حتمی وارد کرده است. همچنین منابع خبری از شلیک موشک کورنت و خمپاره از لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. براساس این منابع، یک موشک کورنت به سمت منطقه عرب العرامشه شلیک شده است. یک موشک و چند گلوله خمپاره نیز از لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین شومرا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
همچنین حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از هدف قرار دادن یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان ویدئویی را از یکی از عملیات‌های خود که منجر به هدف قرار دادن خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی شد، منتشر کرده است. حزب‌الله لبنان با انتشار این ویدئو اعلام کرد که این خودرو در موضع نظامی البیاض رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی به شکل مستقیم هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.
خبر دیگر آن‎که فعالان شبکه‌های اجتماعی با دست به دست کردن ویدئویی منتسب به حزب‌الله لبنان اعلام کرده‌اند که این ویدئو یک پیام برای آمریکا درپی استقرار ناوهای هواپیمابر آن در دریای مدیترانه است. روزنامه عربی زبان رای الیوم چاپ لندن در این باره نوشت: «فعالان شبکه‌های اجتماعی صحنه‌هایی را به اشتراک گذاشته‌اند که گفته می‌شود مربوط به حزب‌الله لبنان است، این صحنه‌ها حاوی پیامی روشن به ناوهای هواپیمابر آمریکایی است که درپی تنش اخیر در منطقه در دریای مدیترانه مستقر شده‌اند.» این صحنه‌ها موشک‌های کروز ضد ناو «نور» را نشان می‌دهند که بسیاری آن را پیامی روشن از طرف حزب‌الله به ناوهای هواپیمابر آمریکایی و زیردریایی‌های آمریکایی ارزیابی کرده‌اند که اخیرا وارد خاورمیانه شده‌اند. گفتنی است، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه در جریان سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت «شهدای راه قدس» در پیامی به آمریکا خاطرنشان کرده بود: «ناوگان شما در دریای مدیترانه هیچ‌گاه ما را نمی‌ترساند و ما برای آنها نیز آماده شده‌ایم.»
با توجه به این اخبار است که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به وحشت و بی‌اعتمادی شدید موجود میان شهرک‌نشین‌های ساکن شهرک‌های شمال اراضی اشغالی واقع در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی با جنوب لبنان پرداختند. رسانه‌های عبری زبان با اشاره به اینکه صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های شمال اراضی اشغالی نگران نبود چشم‌اندازی در صورت تشدید تنش در داخل اراضی اشغالی هستند، اعلام کردند که این شهرک‌نشین‌ها به ویژه آنهائی که در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان ساکن هستند، وحشت‌زده و بی‌اعتماد هستند. خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد: «در مرزهای شمالی با لبنان گشت‌زنی کردم و هر بار نیروهای حزب‌الله در فاصله چند متری حضور داشتند و از من عکس‌ گرفتند، این مسئله موجب نگرانی اسرائیلی‌ها شده و ترس و وحشتی را در میان ساکنان شهرک‌های نزدیک به مرزهای لبنان ایجاد می‌کند.»
نگرانی یونیفل
«آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل، با اشاره به شهادت چهار غیرنظامی در جنوب لبنان، گفت که در پی شهادت این چهار نفر احتمال خروج اوضاع از کنترل روشن است و بایستی درگیری‌ها متوقف شود. رسانه‌های عربی یکشنبه شب گزارش دادند که یک خودروی غیرنظامی در عیناتا در جنوب لبنان هدف رژیم آپارتاید اسرائیل قرار گرفت و در پی آن، مادر بزرگ و سه کودک به شهادت رسیدند؛ گویا صهیونیست‌ها عادت دارند که انتقام خود را از کودکان بی‌دفاع بگیرند. تننتی گفت: «یونیفل شاهد تبادل آتش گسترده از طریق کمربند آبی در مرز جنوبی لبنان بود.» تننتی افزود که گزارش‌های فاجعه‌آمیزی درباره شهادت چهار غیرنظامی اعم از سه دختر و یک زن در اطراف شهرک عیترون در جنوب لبنان دریافت کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه کشته شدن غیرنظامی‌ها فاجعه است، یادآور شد که حملات علیه غیرنظامی نقض قانون بین‌المللی و در حد جنایت جنگی است.
مقاومت عراق
اما خبر دیگر از مقاومت عراق است. «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت حملات پهپادی/راکتی به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه افزایش پیدا کرده است. پاتریک رایدر گفت این پایگاه‌ها از ۱۷ اکتبر (25 مهر) تاکنون ۳۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. پنتاگون هفته گذشته شمار این حملات را ۲۷ مورد اعلام کرده بود. رایدر در ادامه مدعی شد: «یک بار دیگر می‌گویم ما اطمینان حاصل خواهیم کرد هر گونه اقدام لازم را برای محافظت از نیروهایمان انجام خواهیم داد.» جالب آن‌که لحظاتی بعد از این اظهارات رایدر مقاومت اسلامی عراق خبر داد که از بامداد روز دوشنبه، چهار پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را در سوریه و عراق، شش بار هدف قرار داده است. خبر دیگر از مقاومت اسلامی عراق آن‌که این شاخه از مقاومت عراق اعلام کرد که برای اولین بار در حمله به پایگاه‌های آمریکا از موشک «اقصی ۱» استفاده کرده است.
روز گذشته نیز شبکه المیادین گزارش داد: «نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفتند.» بر اساس این گزارش، حمله مذکور به پایگاه تروریست‌های آمریکایی با استفاده از یک پهپاد انتحاری صورت گرفت. همچنین اشغالگران آمریکایی در پایگاه نظامی روستای الخضراء واقع در سوریه هدف قرار گرفتند. این حمله نیز با استفاده از چند پهپاد انتحاری در عمق سوریه انجام شد. یک پهپاد انتحاری نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی را در شمال شرقی سوریه هدف قرار داد. پایگاه مذکور در نزدیکی روستای قصرک در شمال الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه قرار دارد.
مقاومت یمن
اما شاخه یمن مقاومت نیز بی‌کار نبود. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز گذشته اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن طی ساعات گذشته گروهی از پهپادها را به سمت اهداف حساس دشمن اسرائیلی در اراضی اشغالی پرتاب کردند. در نتیجه این عملیات، حرکت در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های مورد هدف، برای چندین ساعت متوقف شد.» او اضافه کرد که «با توکل به خدا به عملیات نظامی ویژه بیشتر در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و یاری آنها ادامه می‌دهیم.» به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، سخنگوی نظامی انصار‌الله تصریح کرد که این گروه به عملیات خود در پاسخ به درخواست‌های ملت بزرگ‌مان و ملت‌های منطقه تا زمانی که حملات وحشیانه اسرائیل به برادران‌مان در غزه متوقف شود، ادامه می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طرح انگلیس برای تفرقه میان حزب الله و ارتش لبنان

انگلیس خبیث، استقرار برج های مراقبتی در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی

دشمن هیچ گزینه‌ای ندارد آتش‌بس کند شکست خورده، نکند شکست می‌خورد

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.