سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رژیم صهیونیستی برای مقابله با جوانان فلسطینی به استخدام گسترده مزدور با حقوق بالا متوسل شد

رژیم صهیونیستی برای مقابله با جوانان فلسطینی به استخدام گسترده مزدور با حقوق بالا متوسل شد

افزايش تلفات انساني و خسارات اقتصادي گسترده براي ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ غزه باعث شده تا صهيونيست‌ها به فكر به‌كارگيري مزدوران خارجي بیفتند.
روزنامه الموندو اسپانیا در گزارشی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند.
حمله زمینی رژيم صهيونيستي به غزه در چند روز گذشته پس از شش بار شكست، سرانجام با پیشروی بسيار كند و آرام در امتداد سه محور اصلی آغاز شده است:
از شمال غزه، واحدهای زرهی و مکانیزه در شهر غزه در دو ستون در جبهه 6 کیلومتری (3.7 مایلی) حرکت کردند. قوی‌ترین نیروها قرار بود مستقیماً به سمت بخش‌های مرکزی شهر غزه وارد شود، اما پس از چند روز هنوز اين نيروها نتوانسته‌اند وارد مركز شهر غزه شوند.
ستون دوم در امتداد سواحل مدیترانه حرکت کرد. اگرچه به نظر می‌رسيد اين یگان‌ها به سمت جنوب پیشروی كنند، اما این نیروها هنوز نتوانسته‌اند دسترسی شهر غزه به دریا را به طور کامل قطع كنند و از اين نظر اين ستون نيز تا كنون در رسيدن به اهداف خود براي محاصره كامل غزه ناكام مانده‌اند.
گروه سوم از شرق، در زمین‌هاي هموار شرق غزه مستقر شده‌اند كه شامل زمين‌هاي كشاورزي خالي از سكنه است.
از ادعاي نتانياهو براي نابود كردن مقاومت فلسطيني حماس اكنون بيش از يك ماه مي‌گذرد، اما ارتش تا بن دندان مسلح رژيم اسرائيل با آن همه ادعاي خود و با وجود پشتيباني گسترده نظامي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي هنوز حتي نتوانسته‌اند وارد شهر غزه شوند و ورود به نوار غزه نيز پس از 6 بار شكست انجام شده است.
تا اين جاي كار تلفات صهيونيست‌ها در عمليات زميني بسيار گسترده و شايد براي خود اشغالگران نيز غيرقابل باور است. ارتش رژيم صهيونيستي تایید كرده كه تلفات نيروهاي نظامي‌اش در يك ماه گذشته به 348 نفر رسیده است. برخي گزارش‌‌ها نيز حاكي از آن است كه نبرد زميني غزه در 10 روز گذشته تاكنون دست‌کم 150 كشته روي دست تل‌آويو گذاشته است، هرچند منابع رسمي صهيونيستي تعداد تلفات خود در نبرد زميني 10 روز گذشته را 28 نظامي عنوان كرده‌اند، اما ترديدي نيست كه ارتش رژيم صهيونيستي سانسور شديدي روي آمار تلفات نظاميان خود اعمال مي‌كند و آمار را به صورت قطره چكاني اعلام مي‌كند. «اسکات ریتر»، افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا به اسپوتنیک گفته است كه برای شکست حماس، نیروهای اسرائیلی باید به تونل‌های زیرزمینی در نوار غزه نفوذ کنند و برای از دست دادن 2 هزار سرباز و نيروي نظامي آماده ‌باشند. خبرنگار فاکس نیوز هم که همراه با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعزام شده، در گزارشی تایید كرده است كه نیروهای ارتش در کمین گرفتار شدند و تنها در یک کمین بیش از ۲۰ نفر از آنها کشته شدند. اظهارات این خبرنگار ثابت می‌کند که کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که رسما اعلام شده است.
انهدام 151‌تانك نظامي و خسارت اقتصادي 51 ميليارد دلاري از ديگر نتايج جنگ زميني براي صهيونيست‌ها تا اين جاي كار بوده است. 51 ميليارد دلار خسارت اقتصادي جنگ، حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی رژيم صهيونيستي را تشكيل مي‌دهد. اين خسارات در كمتر از يك ماه جنگ بيانگر آن است كه ادامه جنگ در روزهاي آينده براي صهيونيست‌‌ها با تلفات انساني گسترده‌تر و خسارات اقتصادي بيشتري نيز همراه خواهد بود. از اين رو نيز به نظر مي‌رسد كه صهيونيست‌ها به فكر بكارگيري مزدوران خارجي در جنگ غزه هستند. روزنامه الموندو اسپانیا هم در گزارشی اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از برخی نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند. «پدرو دیاز فلورس کورالس»، نظامی سابق ارتش اسپانیا از جمله كساني است كه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده است و علت حضورش را حقوق و مزاياي مالي بسيار زياد عنوان كرده است. الموندو در ادامه این گزارش به حضور مزدورانی از کشورهای مختلف غیر از اسپانیا، از جمله فرانسه، آلمان، آلبانی و حتی مارینزهای آمریکایی که سابقه جنگ در عراق، افغانستان، مالی و کوزوو را داشته‌اند اشاره کرده و آن گونه كه مشخص است اشغالگران در حال تشكيل لشكري از مزدوران براي جنگ عليه غزه هستند.
جنگ جهاني غزه
با توجه به حمايت‌‎هاي نظامي گسترده‌اي كه آمريكا به همراه كشورهاي اروپايي مانند فرانسه، آلمان و انگليس از رژيم صهيونيستي در جريان تهاجم به غزه داشته‌اند و اكنون نيز جذب سربازان مزدور از سراسر جهان توسط ارتش رژيم صهيونيستي در واقع مي‌توان شاهد يك جنگ جهاني تمام عيار عليه مردم غزه بود. جنگي كه در آن فقط صهيونيست‌ها نمی‌جنگند، بلكه سربازاني از حداقل 6 مليت مختلف غربي به همراه آخرين و پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي روز آمريكايي در حال نبرد با مردم بي‌دفاع فلسطيني ساكن غزه هستند. روزنامه نیویورک تایمز هم در گزارش اعلام كرد كه «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه به اسرائیل سفر كرده است تا در مورد جنگ و مسائل امنیتی با مقام‌های ارشد این رژيم گفت‌وگو کند.
هدف قرار دادن آسان
«آموس هرئیل»، تحلیلگر نظامی‌ هاآرتص هم درباره سيل ادوات نظامي اشغالگران در نوار غزه گفته است كه وجود تعداد بی‌شماری ادوات جنگی اسرائیلی در داخل نوار غزه موجب شده تا این ادوات و جنگ‌افزارها به اهدافی آسان برای مبارزان فلسطینی تبدیل شوند.
شليك به خودي
به نظر مي‌رسد شليك به خودي در مناطق اشغالي همچنان قرباني مي‌گيرد و روز گذشته نيز منابع عبری زبان اعلام کردند که یک شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر اصابت ترکش یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین در ریشون لتسیون در نزدیکی تل‌آویو کشته شده است. در اين ارتباط گفته شده است كه سامانه گنبد آهنین که برای رهگیری موشک‌های قسام فعال شده بود، دچار نقص فنی شد و یکی از موشک‌های آن کمانه کرده و به داخل خود تل‌آویو اصابت کرده بود. همچنين روز گذشته وقتي نيروهاي پليس اشغالگر در قدس اشغالي با يك جوان فلسطيني چاقو به‌دست مواجه شدند، به سمت آن جوان 16 ساله شليك و آن جوان را به شهادت رساندند، اما همزمان دو پليس ديگر نيز در شليك اشتباهي همكارانشان كشته شدند.
اعتراف به شکست‌ناپذیری حماس
بسياري از منابع و مقامات صهيونيست به شكست‌ناپذيري حماس اذعان دارند. روز گذشته هم سرلشکر «گیورا آیلند»، رئیس سابق شعبه عملیات و برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر شکست حماس وجود ندارد. وی تصریح کرد که مبارزان حماس را می‌بینیم که با پهپادهای خود و موشک‌های ضدزره دست به عملیات‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده و پیچیده می‌زنند و قادر به جابه‌جایی نیروها از مکانی به مکان دیگر هستند و حداقل بر 80 درصد از زیرساخت‌های زیرزمینی کنترل کامل دارند و می‌دانند چگونه به اقدامات ما واکنشی سریع داشته باشند. آیلند اظهار داشت که غزه هنوز هم مستحکم‌ترین هدف و نقطه در جهان است. در همین حال، روزنامه معاریو نیز اعلام کرد که افسران اسرائیلی اعتراف کردند که مهارت و توان مبارزاتی مجاهدان حماس بسیار بالاتر از چیزی است که تصورش را می‌کردند. این روزنامه به نقل از افسران ارتش بیان کرد که مبارزان گروه‌های فلسطینی در غزه با نقطه فروپاشی و شکست فاصله بسیار زیادی دارند و این گروه‌ها خود را به خوبی برای نبرد زمینی آماده کرده‌اند. روزنامه عبری زبان ‌هاآرتص هم به نقل از برخی منابع گفته است كه كاخ سفید و مسئولان دولت بایدن نگرانند که تل‌آويو فاقد استراتژی خروج از غزه باشد و جنگ کنونی با پیروزی به پایان نخواهد رسید و این بار نیز سرانجام آن آتش‌بس خواهد بود.
جنگ بي نتیجه
«کوبی نیف»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی روزنامه‌ هاآرتص نيز در گزارشي نوشته است: «جنگی که وارد آن شدیم، پایان نمی‌یابد و امکان ندارد که به پیروزی ختم شود، از نظر ما پیروزی چه خواهد بود؟ کشتن 20 هزار نفر از ساکنان غزه؟ ولی خب بیش از دو میلیون نفر آنجا زندگی می‌کنند، آیا 7 هزار فرد مسلح از جمله همسران و فرزندانشان کشته شدند؟ ولی خب آنها (مبارزان قسام) 30 هزار نفر هستند، آیا سنوار و هنیه کشته شدند؟ قبلا بارها تمامی رهبران حماس را ترور کرده بودیم اما هر بار جانشینانی برای آنان تعیین شد و این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و پس از آن چه خواهد شد؟ آیا نوار غزه به طور کامل اشغال خواهد شد؟ کدام رهبر در جهان این‌قدر احمق است نظامیان خود را برای تصرف غزه به عنوان یک منطقه محاصره شده و پر ازدحام که جمعیت آن به دو میلیون نفر می‌رسد، روانه کند؟ آیا پیروزی بدون بازگرداندن تمامی اسرا امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان آنها را بازگرداند؟ آیا طی یک عملیات نظامی جسورانه مشترک بین ارتش و شاباک؟ پس جنگ این بار نیز به آتش‌بس ختم خواهد شد.»
افزايش شمار شهدا به بيش از 10 هزار نفر
وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش اشغالگر به بيش از 10 هزار نفر خبر داد. همچنين در حملات اشغالگران به غزه بیش از 4 هزار کودک تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل هم اعلام کرده از آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه، ۸۸ کارمند این سازمان جان باخته‌اند که در هیچ جنگی سابقه نداشته است. تاكنون حدود 30 هزار تن بمب معادل دو برابر بمباران اتمي هيروشيما روي غزه ريخته شده است.
موج شكست‌هاي ديپلماتيك تل‌آويو هم ادامه دارد و روز گذشته آفریقای جنوبی همه دیپلمات‌های خود را از تل‌آويو به دلیل جنگ علیه غزه برای مشورت فرا خواند. وزیر خارجه روسیه هم در نشستي اعلام كرد كه دولت‌های غربی با اقدامات خود در کشورهایی مانند عراق، سوریه و فلسطین اشغالی، کل منطقه را در آستانه وقوع جنگی عظیم قرار داده‌اند.
ادامه حمايت جهاني از غزه
همبستگي جهاني با فلسطين و غزه همچنان ادامه دارد. روز شنبه ده‌ها هزار تظاهرکننده در پایتخت آمریکا گرد هم آمدند و خواستار آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس شدند، تظاهرات در میدان آزادی، در فاصله کوتاهی از کاخ سفید برگزار شد. در مصر هم هفتاد هزار نفر در استادیوم قاهره در حمایت از مردم مقاوم و مظلوم فلسطین، شعار دادند. تظاهرات حمایت از فلسطین در کره جنوبی و در طنجه مغرب در حمایت از غزه برگزار شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پلیس آلمان تظاهرات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

اسحاق بریک سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر اسرائیل

شکست در غزه، ارتش اسرائیل را به تمرد در برابر نتانیاهو واداشت

عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.